کد خبر: ۱۱۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۰۹ تير ۱۳۹۶
جانشین فرماندهی انتظامی سپیدان:

ارمغان اعتیاد برای افراد اسارت وافسردگی است

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان سپیدان گفت: ارمغان اعتیادبرای افراد چیزی جز اسارت وعذاب ویاس وافسردگی ودرماندگی وعقب ماندگی وعدم شکوفایی استعدادها وسرخوردگی در جامعه نیست.

به گزارش شیرازه، سرهنگ یوسف احمدی جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان سپیدان  ضمن گرمیداشت یاد وخاطره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر در جمع نمازگزاران جمعه افزود: پدیده شوم مواد مخدر علیرغم تلاشها ورشادت هایی که در زمینه این بلای خانمان سوز صورت گرفته بدلایلی بصورت مطلق ریشه کن نشده است واین از سیاستهای خصمانه کشورهای استعمارگر می باشد

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان سپیدان به تشریح عوامل گرایش به مواد مخدر در افراد پرداخت و گفت: اولین و مهمترین عامل , خود فرد است که تا شخصی، خود نخواهد، هیچگاه معتاد نخواهد شد؛ مواردی همچون: یآس و ناامیدی، باورهای غلط، کنجکاوی، تشویق دوستان در این زمینه موثر است.

وی افزود: عوامل دیگر مانند: خانواده و رفتارهای خشن و نا مناسب با فرزندان و نیز عوامل فرهنگی اجتماعی، همچون: شرکت در پارتی ها، ترک تحصیل می تواند زمینه اعتیاد را در افراد به وجود آورد.

احمدی در ادامه به مراحل پیشگیری اشاره کرد و اظهار داشت: پیشگیری، ابتدا از فرد شروع می شود و اراده شخص در این مورد مهم است، و در مراحل بعدی، روش های درمانی و مشاوره ای معتاد و همچنین اقدامات قضایی موثر است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان سپیدان گفت: تذکرات لازم و ضروری به خانواده ها در جهت کنترل فرزندان و جلوگیری از آلوده شدن آنان به انواع مواد مخدر بیان شد و اگر والدین توجه و نظارت بیشتری را نسبت به فرزندان اعمال نموده و رابطه صمیمی تری را با فرزندان برقرار نمایند، مسلما شاهد اعتیاد کمتری در جامعه خواهیم بود.

وی گفت: اعتیاد اثرات مخرب بسیار زیادی در شخص، خانواده‌ها و جوامع دارد و باید همه مردم برای مقابله با اعتیاد پیشقدم شوند.

احمدی تاکید کرد: اعتیاد یک بیماری اجتماعی است که عوارض جسمی و روانی دارد و تا زمانی که بـه علل گرایش بیمار توجه نشود، درمان جسمی و روانی فقط برای مدتی نتیجه بخش خواهد بود و فرد معتاد دوباره گرفتار مواد اعتیاد آور می‌شود.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان سپیدان  با تاکید بر اینکه مواد مخدر آنچنان آرام و بی صدا بـر جسم و روان مصرف کننده حاکم می شود که هیچ معتادی آغاز اعتیاد خود را به یاد نمی‌آورد، گفت: اعتیاد سبب تباهی میلیون ها مغز فعال می شود که سرمایه های آینده جامعه بشری بشمار می روند.

وی بهترین کار در پیشگیری و ممانعت از گرایش افراد به مواد مخدر را کار فرهنگی و آموزشی دانست و ادامه داد: ۷۵ درصد مردم معتقد بودند با انجام کار قهری و اجرای حکم اعدام در مواردی سایر اعضای خانواده این افراد روند کار فرد مجازات شده را پیگیری می‌کنند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان سپیدان با تأکید بر اینکه در مبارزه با مواد مخدر باید کار فیزیکی و قهری صورت گیرد که هم زمینه برای سوداگران ناامن شود و هم کار درمانی، فرهنگی و پیشگیری داشته باشیم وبرای این کار باید همه مراکز علمی وفرهنگی وآموزشی دست در دست هم دهند تا این مشکل ومعظل در جامعه حل شود.

احمدی در پایان سخنان خود به پدرها و مادرها توصیه کرد: ضمن کنترل فرزندان خود، در حق آنان کم نگذارید و الگوی مناسبی برای آنها باشید و از دعواها و جدال های بیهوده بپرهیزید.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان