کد خبر: ۱۱۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۰۹ تير ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستان های فارس مطرح شد؛

نباید در برابر اظهارات ضد ایرانی مقامات آمریکا سکوت کرد/خبرنگاران را بایکوت می کنند پس چه کسی مشکلات مردم را پیگیری کند

ائمه جمعه شهرستانهای فارس با اشاره به اقدامات امریکا علیه جمهوری اسلامی؛ از دولتمردان خواستند تا نسبت به این اقدامات واکنشی در خور نشان دهند.

به گزارش شیرازه، نماز عبادی سیاسی این هفته در استان فارس  مانند همیشه با حضور گسترده مردم برگزار شد، ائمه جمعه شهرستان های فارس با اشاره به اقدامات امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران؛ از دولتمردان خواستند تا نسبت به این اقدامات واکنشی در خور نشان دهند.

عده ای آتش به اختیار رابا بی قانونی اشتباه گرفته اند

حجت الاسلام ملک نسب امام جمعه موقت شهرستان سپیدان  درخصوص جنایتهای آمریکا گفت: با گذربرتقویم خواهیم دید که در هفته  وماهی نیست که جنایتهای شیطان بزرگ آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران نباشد از تروروقتل وحمله به هواپیمای مسافربری اینها گوشه ای از نقشه های شوم آمریکا بر علیه کشور جمهوری اسلامی است با این برنامه ها خوی استکباری وددمنشانه خود را منعکس می کند با تمامی این کارهایی که انجام میدهد زبان عذر خواهی نیز ندارد وبه خودرا حافظ حقوق بشر نیزمیداندبغض وکینه ما نسبت به آمریکا هست وادامه خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه سپیدان درادامه خطبه های این هفته در خصوص بیانات معظم رهبری گفت: متاسفانه عده ای با توجه به فرامین رهبری وتاکیدات معظم له در خصوص مقوله آتش به اختیار، علیرغم توضیحات دقیق وحکیمانه وی ؛سوبرداشت وسواستفاده هایی انجام می شود که آنها خیرخواه انقلاب ونظام نیستند شیوه های صورت گرفته وحرکات انجام گرفته مد نظر رهبری نیست ما باید به دقت عمل کنیم ومانند یک سرباز به فرامین فرمانده اش گوش می دهد تابع امر وفرمان فرمانده خود باشیم وبا قدرت تشخیص بتوانیم قدرت عمل خود را بالا ببریم ودر مواقع لزوم به تشخیص خود آگاهانه وبا درایت عمل کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان عنوان داشت: امروزه در جبهه های فرهنگی باید شمشیر زن فرهنگی باشیم وبا این تفکرات وبساطی که دشمن در کشورراه انداخته است بتوان با حضور در جبهه های فرهنگی به خوبی وارد صحنه شویم ودر این راستا بتوان با تشخیص به مقوله آتش به اختیار در زمینه فرهنگی موفق عمل کنیم .دشمن دارد از شکاف وجدایی بین جبهه ها بسیار سواستفاده می کند وماباید مانع رخنه ونفوذ بین جبهه انقلابی ها شویم

وی در ادامه افزود: یک سرباز در میدان زمانی موفق است که پس از شنیدن صدای فرمانده با قدرت تصمیم گیری بهترین عمل را انتخاب نماید ودر بهبوهه وسروصدای جنگ قادر به تشخیص صدای فرمانده وپس از ان انتخاب بهترین راه کارباشیم وبا تشخیص به موقع خود بتواند فاتح میدان شد.

 ملک نسب گفت:عده ای آتش به اختیار رابا بی قانونی اشتباه گرفته اند این قضیه توهین کردن نیست وباید به قانون پایبند بودشایسته فرد مومن وانقلابی بی قانونی نیست وباید در قالب قانون وقالب تعریف شده حرکت کرد وبابرنامه ریزی تمیز فرهنگی پاتک دشمن را خنثی کرد صرف حضور در مساجد کافی نیست وباید در مسائل سیاسی وفرهنگی مانندیک نیروی انقلابی وارد شد باید ابتکار عمل داشت وزایش افکار وایده داشته باشیم ودر این زمینه ها باید خلاق وفعال بود باید در این شرایط کنونی سربلزی بافکر برای فرمانده بود.

آمریکا درجنایتهای دنیا عنصراصلی است

حجت الاسلام سید علی جعفری امام جمعه موقت بیضا در خطبه اول نماز ابتدا خود ونماز گزاران را به رعایت تقوا ودوری از معصیت الهی دعوت نمود سپس با اشاره به برکات ارزشمند معنوی ماه مبارک رمضان گفت:باید تلاش کنیم همانگونه که درماه مبارک رمضان خود را مکلف به انجام تکالیف شرعی وترک محرمات می دانستیم از درگاه ذات باری تعالی بخواهیم که این شروحیه درما حفظ بشود ،

امام جمعه موقت بیضا افزود: ماه مبارک رمضان وسیله است برای مجهز شدن مومن به سلاح تقوای الهی چراکه تقوای الهی بهترین توشه انسان برای سفر آخرت ورسیدن انسان به سعادت ورستگاری است.

حجت الاسلام  جعفری درخطبه دوم با اشاره به سالروز حمله آمریکای جنایتکار به هواپیمایی مسافربری کشورمان گفت:خوی جنایتکاری سران استکبارجهانی برای همه مردم دنیا ثابت شده است وامروزه درهرکجای این کره خاکی حادثه ویا جنایتی رخ می دهد بدون شک یک طرف ماجرا آمریکاست وبه واسطه همین جنایات بود که امام راحل«ره» ازامریکا به عنوان شیطان بزرگ یادکرد ندوبه همین دلیل هم به شیطان نمی شود اعتماد کرد.

وی به سالروز شهادت شهید محراب آیت الله صدوقی امام جمعه یزد اشاره کرد وگفت:ایشان در به انسجام رسیدن روحانیت ومردم نقش مهم وتاثیرگذاری داشتندوبنای 18مسجد و19 حوزه علمیه از اقدمات ارزند ه وشایسته ایشان بود یکی از دلایل شهادت این مجاهد نستوه هم خدمات مادی ومعنوی ایشان به مردم بود ومنافقین کوردل درماه مبارک رمضان ایشان را درمهراب عبادت به شهادت رسانند.

امام جمعه موقت بیضا تصریح کرد: سالروز عملیات پیروزمندانه آزادسازی شهرمهران از دیگر موضوعی بود که حجت الاسلام جعفری به آن اشاره کرد وگفت: همانگونه که امام راحل«ره»فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد باید بگوییم مهران را هم خدا آزاد کرد چراکه صدام خائن گفته بود شهرمهران مهریه شهرفاو است یعنی اگر فاو راتحویل دادید مهران هم آزاد می شود درپی این صحبت صدام امام خمینی«ره» درپیامی خطاب به رزمندگان شجاع اسلام فرمودند: مهران باید آزاد شود ورزمندگان دلیر اسلام هم با شهامت ،ایثاروازخودگشتی شهرمهران را آزاد کردند.

حجه الاسلام جعفری درپایان با اشاره به جنایات آل سعود وحمایت آشکار از رژیم غاصب اسرائیل گفت:تمام آل های مدعی قدرت شامل آل امیه، آل ابوسفیان، آل زیاد و...یکی پس از دیگری سقوط کردند وان شالله آل سعود هم سقوط خواهد کرد وتنهاآلی که ماندگار است آل محمد «ص» است

حمله موشکی سپاه پاسخ کوبنده کشور به اقدامات تروریستی دشمن بود

حجت الاسلام و المسلمین امیدعلی سلیمانی امام جمعه موقت زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به آزادی موصل این پیروزی و موفقیت را به مردم عراق تبریک گفت و افزود: آزادی موصل از اهمیت خاصی برخوردار بود و این یک پیروزی برای افرادی است که بر عدالت پیروی و از ظلم دوری می کنند و آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و خدا همه آنان را به ذلت بنشاند.

وی در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی ۷ تیر و شهادت نیروهای انقلابی نیز اظهار داشت: آیت‌الله بهشتی در فقه و اصول قوی و در حکمت و فلسفه جدید پر توان، شخصیتی کم نظیر،‌در مدیریت عالی و از نظر علمی و اخلاقی از برجسته‌های تاریخ اسلام بودند.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی بیان داشت: حمله موشکی سپاه پاسخ کوبنده کشور به اقدامات تروریستی دشمن بود که آنها بدانند اگر بخواهند دست درازی به ایران اسلامی بکنند با پاسخ های کوبنده مواجه خواهند شد.

خطیب موقت نماز جمعه زرقان اظهار کرد: یازدهم تیرماه که با سالروز شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب مصادف شده است را گرامی می‌داریم و چنین افرادی را باید الگوی زندگی خود قرار دهیم که در همه حال به فکر شهادت بودند.

وی بیان کرد: بمباران شیمیایی سردشت و سالروز سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران نمونه‌هایی از حقوق بشر آمریکایی هستند و اکنون آمریکا با این‌همه جنایاتی که در پرونده خود دارد برای کشور ما نسخه حقوق بشری می‌پیچد ولی نمی‌دانند که مردم ما هیچ‌گاه جنایت‌های آن‌ها را فراموش نمی‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی درپایان با تسلیت فاجعه تخریب بارگاه ائمه مظلوم بقیع در روز ۸ شوال سال ۱۳۴۴ قمری توسط وهابیان کوردل سعودی اظهار کرد: وهابیت هر عملی که به مزاج آنها ساگار نباشد کافر دانسته و قتل آن را واجب میداند و از خداوند مننان می‌خواهیم که ریشه همه تروریست‌ها بویژه داعش که بلاهای زیادی بر سر دنیای اسلام آوردند بکند و آنها را از بین ببرد.

خبرنگاران را بایکوت و برایشان حکم زندان گرفتید پس چه کسی مشکلات مردم را پیگیری کند

حجت الاسلام صادقی امام جمعه داراب در خطبه های این هفته داراب با اشاره به خطبه های مطرح شده در نماز عید فطر گفت: نماینده داراب در بیانیه ای که صادر کردند گفته اند نباید در مورد کارهای انجام شده سیاه نمایی کرد. اقای انصاری چه کسی سیاه نمایی انجام داده. وظیفه ائمه جمعه تذکر دادن در مورد خطاها و کم کاری ها است. 

وی تاکید کرد: آقایانی که بیانیه می دهید متاسفانه شما تمام خبرنگاران را بایکوت کردید. نمی گذارید اینها حرفی بزنند و بلافاصله شکایت میکنید و یه دادگاه و نیروهای امنیتی معرفی می شوند. چه کسی غیر از خبرنگاران و ائمه جمعه باید تذکر دهند‌.


صادقی گفت: اگر من میگویم در حوزه راه مشکل داریم این بر علیه دولت است؟ آیا مشکل نداریم؟


امام جمعه داراب گفت: راه داراب جنت شهر چند ماهه بوده اما چند سال طول کشیده و اگر شرکت توان ندارد از کار را به دیگری بدهید. این برعلیه دولت است؟


‌وی با اشاره به دیگر موارد مطرح شده در نماز عید فطر گفت: با این همه پرونده قضایی در دادگستری و آمار بالای بیکاران  می گویید از صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال حرفی نزنیم؟


وی تاکید کرد: برای خبرنگاران بیچاره زندان و حکم قضایی فراهم کردید پس چه کسی بگوید؟ مگر نمی گفتید فرمانداری باید ویژه شود پس قول هایتان چه شد؟


وی افزود: این دولت دولت مردم است و اگر کاری شود ما صدبار میگوییم.

آزادسازی موصل از دست داعش با تدابیر سردار سلیمانی صورت گرفت


حجت‌الاسلام کراماتی امام‌جمعه موقت مهر در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اظهار داشت: آتش به اختیار یعنی کارهای بر زمین‌مانده فرهنگی به‌صورت خودجوش و تمیز که هرکدام از ما باید آن را انجام دهیم. وی ادامه داد: انسان‌های مؤمن و متدین هیچ زمان هرگونه حرکتی که باعث تضعیف نظام اسلامی شود از خود نشان نمی‌دهند و اعلام برائت می‌کنند.


کراماتی با اشاره به بازگرفتن موصل از داعش گفت: آزادسازی موصل از لوث تکفیری‌های داعش به‌واسطه مقاومت رزمندگان حشد الشعبی و تدابیر سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس صورت گرفت و این‌یکی از افتخارات ما است.


وی شهادت دکتر بهشتی ویارانش در ساختمان حزب جمهوری اسلامی، ترور آیت‌الله قدوسی شهید محراب و سرنگونی هواپیمای مسافربری که مستقیم توسط آمریکا و یا مزدورانش صورت گرفته است نقض ادعای آمریکا در حمایت از مظلومان دانست.


خطیب موقت جمعه مهر گفت: اسناد جنایات آمریکا در عراق، سوریه، یمن و بحرین به‌خوبی مشهود است و هر جا که نگاه می‌کنیم خلاف ادعای آنان در حمایت از حقوق بشر ثابت‌شده است.


وی ادامه داد: افرادی که به دنبال گسترش جنگ در کشورها هستند جمهوری اسلامی ایران را حامی تروریست معرفی می‌کنند درحالی‌که خود آن‌ها تروریست و حامی تروریست هستند.


امام‌جمعه موقت مهر در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: این روزها شاهد آزادسازی شهر موصل عراق هستیم و به حول قوه الهی این روزها نفس‌های آخر عمر دانش است و امیدواریم نابود شود.


هرجا فتنه ای وجود دارد پای آمریکا در میان است


حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های نماز جمعه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم در ماه مبارک رمضان و شب های قدر اظهار داشت: امیدواریم به قول هایی که در قرآن به سر با خود گذاشتیم گذاشتیم، پایبند باشیم.

وی ضمن تشکر از مجموعه نیروی انتظامی افزود: علی رغم تهدید ها، نیروی انتظامی در کل کشور خوش درخشیدند و نشان دادند اگر روباه در لانه خود تهدیدی را زمزمه کند بر مردم ما تاثیری نخواهد داشت.

حجت الاسلام صباحی به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع اشاره کرد و گفت: بهائیت و وهابیت برای به انحراف کشاندن اسلام روی کار آمدند که متاسفانه وهابیت به حکومت رسیده و اسلام از سوی اینها ضربه های زیادی می خورد. 
خطیب جمعه خرامه، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرانی توسط ناو آمریکایی را نمونه ای از حقوق بشر آمریکایی عنوان کرد و ادامه داد: آیندگان درباره آمریکا قضاوت خواهند کرد، هرجا فتنه ای وجود دارد پای آمریکا در میان است، این ها فقط به فکر حفظ منافع خودشان هستند.

وی ضمن اعلام انزجار از حکومت آمریکا گفت: امیدواریم که روحیه دولت مردان ما نیز به گونه ای شود که بدانند با نشستن روبروی استکبار، هیچ چیزی نصیب هیچ کشوری نشده است. 

حجت الاسلام صباحی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه بیان داشت: وضعیت امنیتی قضایی شهرستان، هر روز بهتر از روز گذشته است و مردم رضایت دارند، با توجه به عبور جاده های مواصلاتی در آینده نزدیک، امنیت برای مسافران و سرمایه گذاران از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. 

خطیب جمعه خرامه ادامه داد: همه ما باید کمک کنیم، آمار تصادفات موتور سیکلت در منطقه ما زیاد است، این مشکل با جریمه حل نمی شود، خودمان باید برای امنیت مورتور سواران گروه راه بیندازیم تا مجبور به ساخت سرعت گیر نشویم، خودمان باید فرهنگ را ایجا کنیم. 

وی گفت: به پیشنهاد دادستان و فرمانده نیروی انتظامی یک گروه صلح و سازش در خرامه تشکیل شده تا همه پرونده ها به دادگاه نرود و مشکلات داخل خودشان حل شود که از مجموعه قضایی و انتظامی شهرستان تشکر می کنیم.

خون های پاک شهدای نورانی و علمای عظام، باعث تداوم این انقلاب شده است 


حجت الاسلام قاسم اسلامی نسب امام جمعه موقت شیعیان خنج  با اشاره به سالروز شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب، گفت: خون های پاک این شهدای نورانی و علمای عظام، باعث تداوم این انقلاب شده است که جا دارد یاد همه این عزیزان را گرامی بداریم.

خطیب جمعه شیعیان خنج در بخش دیگری از صحبت های خود به سالگرد تخریب بارگاه ایمه بقیع توسط فرقه ضاله وهابیت اشاره نمود و گفت: در آن روز، فرقه ضاله و گمراه وهابیت، آن کار را انجام داده و بارگاه مطهر ایمه بقیع را تخریب کردند و الان نیز گروه هایی هستند که همین کار را ادامه داده و اسلام ستیزی انجام می دهند.

اسلامی نسب به سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس در سال 67 نیز اشاره نمود و گفت: این حرکت که موجب شهادت افراد زیادی از جمله زنان و کودکان شد، باعث گردید یک بار دیگر مردم جهان با حقوق بشر آمریکایی آشنا شوند.

امام جمعه موقت شیعیان خنج در قسمت دیگری از صحبت های خود با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر، گفت: اعتیاد به مواد مخدر، معضلی است که متاسفانه گریبانگیر بسیاری از جوانان شده است. این معضل عوارض زیادی از جمله طلاق و انواع بیماری ها همچون ایدز، هپاتیت و ... به دنبال دارد که وظیفه ماست مواظب باشیم به هیچ وجه نزدیک این موارد نشویم، چرا که هیچکس مبرا از این موضوع نخواهد بود.


نباید در برابر اظهارات ضد ایرانی مقامات آمریکا سکوت کرد

حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر  با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: در این روزها ملت ما بیشترین آسیب ها را از آمریکای جنایت کار و کسانی که آمریکا از آن ها حمایت میکند دیده است. البته این جنایات بخشی از جنایاتی است که آمریکا علیه ملت ما انجام داده و همه ما می‌دانیم که جنایات آمریکا علیه ملت ما همچنان ادامه دارد و منحصر به یک روز و یک هفته نیست.

وی افزود: در طول همین 24 ساعت گذشته آمریکا حداقل 5 اقدام جنایتکارانه را علیه ملت ما انجام داده است که از این میان می توان به مصادره اموال ایرانی که امانت در آمریکا بود، ایجاد محدودیت در ویزای اتباع ایرانی، ادعای قاچاق انسان توسط ایران و اظهارات ضد ایرانی نماینده آمریکا در سازمان ملل که گفتند ایران نباید توان موشکی خود را بالا ببرد، اشاره کرد.

خطیب جمعه صفاشهر همچنین گفت: آمریکا هر روز در حال ضربه زدن به ملت ما است و همه ملت ایران از هر طیف و گروه باید در برابر چنین نظام مسکتبری مقاومت و ایستادگی کنند، و کسی حق ندارد در برابر اظهارات ضد ایرانی مقامات آمریکا مماشات به خرج دهد و سکوت کند. 

امام جمعه صفاشهر ابراز کرد: وضعیتی که امروز ما در مملکت ایران شاهد آن هستیم نتیجه ی تلاش تمام دولت هاست نه نتیجه کار و وتلاش یک دولت در نتیجه اگر انتقادی هم می شود جهت رفع مشکلات و مرتفع شدن آن هاست. بنابراین باید با دید باز و گوش شنوا این انتقادها را بشنویم و در جهت پیشرفت کشور و نظام استفاده کنیم. ما همه ی طیف های سیاسی و جناح های سیاسی را به رعایت اخلاق و انصاف دعوت می کنیم.

خطیب جمعه صفاشهر درباره مشکلات شهر و واگذاری بخش تزریقات بیمارستان به بخش خصوصی گفت: مردم از این موضوع خصوصا دربحث هزینه ، ناراضی هستند و ابراز کرد که مسئولین باید با بررسی این موضوع در جهت حل این مشکل بکوشند.

وی همچنین درباره ساخت مصلی نماز جمعه اظهار کرد: برای شروع ساخت مصلی نیاز به بودجه ی اولیه داریم که متاسفانه با مشکل مواجه هستیم و اگر این مشکل با مساعدت مردم حل بشود ان شاء الله ساخت مصلی شروع می شود . 

آل سعود با حمایت رژیم صهیونیستی و داعش سعی در زشت جلوه دادن چهره اسلام دارد

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه نماز جمعه این هفته خطاب به مسوولان گفت: نگذارید دستاوردها کهنه شود، سفارشات رهبر را فراموش نکنید، با پیروی از رهبری در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به امور مردم رسیدگی کنید.

آیت الله فقیه خاطر نشان شد: مردم و مسئولان در کنار هم و همبستگی مشکلات را برطرف کنند.

وی با اشاره به فسادهای موجود و بروکراسی های غیر ضروری عنوان داشت: نسل جوان در سایه فرمایشات رهبر و با پیاده شدن اسلام راستین، از انحطاط جامعه جلوگیری کنید.

خطیب جمعه نی ریز با اشاره به روز صنعت و معدن اظهار داشت: کشور ما از این جهت غنی و سرشار می باشد، فقط کافی است بتوانیم به طور صحیح از این نعمت های الهی برخوردار شویم.

وی افزود: مسوولان با سپردن صنایع و معادن به متخصص و اهل خود به دور از رابطه بازی از این پتانسیل نهایت تلاش خود را درجهت رفع مشکلات جامعه انجام دهند.

امام جمعه نی ریز با بیان این موضوع که وجود داعش برای ترویج خشونت و تخریب جهره اسلام واقعی می باشد، عنوان داشت: سردمداران آل سعود که با رقص شمشیر با سران استکبار با حمایت و هم پیمانی از رژیم صهیونیستی و داعش و دنباله روی از انگلیس سعی در زشت جلوه دادن چهره اسلام هستند.

وی ادامه داد: کعبه و مدینه برای همه مسلمانان است و این ها باید از دست این خبیث ها و خائنین خارج شود.

آیت الله فقیه با اشاره به هدف قرار گرفتن هواپیمای ایرانی توسط ناو آمریکایی اظهار داشت: انسان های بیگناه را کشتند، آیا این حقوق بشر است؛ مردم و مسوولان ما از غرب و فرهنگ غربی تبعیت نخواهند کرد.

وی با برشمردن معضلات و گناهان رایج از قبیل شرب خمر، طلاق و ... در شهر نی ریز و جامعه گفت: مسوولان دقت کنند، علت اصلی این موضوع فاصله گرفتن ما از اسلام می باشد.

آیت الله فقیه امام جمعه نی ریز با بیان گله مردم از بخش زنان بیمارستان نی ریز تصریح کرد : از پزشکان متخصص و متبحر بهره بگیرید، با جان مردم بازی نکنید، امیدواریم که با راه اندازی بیمارستان جدید همه این مشکلات برطرف شود.

وی در پایان با بیان این موضوع که ما زبان مردم و پشتیبان دولت هستیم گفت : شما مردم، مسوولان برانجام امور نظارت کنید، اگر خطا و اشتباهی می بینید به ما اطلاع دهید تا بیان و پیگیری شود.


نظرات بینندگان