کد خبر: ۱۱۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۶
رئیس دادگستری داراب:

آقای انصاری اگر مشکلات داراب با دو مرحله شدن نماینده حل میشد چرا شما آمدید؟

رئیس دادگستری داراب گفت: نماینده محترم در بیانیه خودشان گفته اند مشکلات داراب به خاطر این است که یک نماینده دوبار انتخاب نمی شود؛ جناب انصاری چرا اینقدر زود کار انتخاباتی را آغاز کرده اید اگر باید دو مرحله ای باشد چرا آمدید؟ برگردید تا همان نماینده قبل دو مرحله ای شود.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام موسوی رییس دادگستری داراب به مناسبت هفته قوه قضائیه در مصلی نماز جمعه این هفته گفت: هنگامی که خطبه های امام جمعه محترم و تذکرات ایشان در نماز عید فطر را شنیدیم لذت بردیم اما بیانیه منتشر شده در فضای مجازی همه ما را ناراحت کرد چرا که نمیگذارند یک نفر زبان گویای مردم باشد و مشکلات مردم را مطرح کند.

وی افزود: در زمان انتخابات مجلس کلی حرف و حدیث مطرح شد اما امام جمعه محترم مهر تایید بر آن زدند و اعلام کردند انتخابات صحیح و سالم برگزار شده است.

وی گفت: نماینده محترم در بیانیه خودشان گفته اند مشکلات داراب به خاطر این است که یک نماینده دوبار انتخاب نمی شود. جناب انصاری چرا اینقدر زود کار انتخاباتی را آغاز کرده اید اگر باید دو مرحله ای باشد چرا آمدید؟ برگردید تا همان نماینده قبل دو مرحله ای شود. اگر خوب است برای دیگران هم خوب باشد و اگر بد است برای شما هم بد باشد.


رییس دادگستری داراب گفت: ما حمایت و همراهی کردیم، برای خدمت به مردم در هر جایی اعلام آمادگی کردیم اما چرا اینگونه برخورد می شود؟ واقعا مشکلات داراب مایه آبروریزی شده. خدمات نظار را زیر سوال نمیبریم اما مشکلات و گرفتاری های مردم را میبینیم. 


وی تاکید کرد: به قول دادستان محترم پرونده های متعدد دادگستری نتیجه عملکرد مسئولان اجرایی در طول سنوات است؛ نماینده، فرماندار، من و سایرین باید پاسخگو باشیم، برخی به جای توضیح در مورد عملکردشان به دیگران حمله می کنند

حجت الاسلام موسوی رییس دادگستری داراب با انتقاد از وضعیت داراب گفت: من سالها در لامرد رییس دادگستری بودم از استان کهگیلویه برای مردم آب آوردند آیانمی شود برای داراب آب آورد یا ما نخواستیم.

وی با اشاره به ساده زیستی امام جمعه داراب افزود: چرا ناجوانمردانه آن بیانیه را در فضای مجازی منتشر کردید. خدا یا تو شاهد باش فرزند امام جمعه بیکار بودند و من گفتم بگذارید صحبت کنم در کارخانه سیمان مشغول شوند اما ایشان با تندی برخورد کردند. گفتند تمام جوانان بیکار داراب فرزندان من هستند. در آزمون شرکت کند اگر قبول شد آن وقت حرفی نیست.


حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: به جای اینکه به مردم توضیح دهیم برای مشکلاتشان چه کردیم  به دیگران حمله کنیم؟ چرا جوانان دارابی باید برای کار به لامرد برود و در پارک  بخوابد. آن زمان به قدری برای استقبال وزیر و رییس‌مجلس و دیگر مسئولان ببند پایه می رفتیم خسته میشدیم چرا اینها به داراب نمی آیند.مانمیخواهیم چون وقتی به جایی میرسیم یه دنبال حل کردن مشکلات خودمان هستیم، هیچ قاضی یا مسئولی حق ندارد به مردم توهین کند/آمار آتش سوزی در جنگل های داراب با برخورد دادگستری کاهش یافت

رئیس دادگستری شهرستان داراب گفت: باعث افتخار است که از شهرهای همجوار به دلیل تکریم به دادگستری داراب می آیند.


وی افزود: یکی از دلایلی که ریاست دادگستری داراب را پذیرفتم تکریم مردم بود و معتقدم قاضی باید قدرتش در قلمش باشد نه زبانش. قاضی حق ندارم به مردم توهین کند یا به کسی سیلی بزند.


حجت الاسلام موسوی افزود:آنجایی که کسی قصد ضربه زدن به جان و مال و نوامیس مردم داشته با شدت برخورد کرده ایم.


وی گفت: اگر هر گردن گلفتی به حق مردم تجاوز کند گردنش را خرد میکنیم. آبروی کسانی که به نوامیس مردم تجاوز کرده اند را برده ایم اما چه کنیم که برخی از مسائل را نمی شود علنی مطرح کرد. به طور روزانه برای متخلفان اجرای حکم داریم.


حجت الاسلام موسوی گفت: در زمینه اشتغال زایی هر جا لازم بود فرماندار و نماینده را همراهی کردیم تا معطل نمانند.


رییس دادگستری داراب افزود: امروز پرونده های دادگستری داراب در کمترین زمان رسیدگی می شود اما با همه این تلاش های شبانه روزی قضات ممکن است مشکلاتی هم در دادگستری باشد.


وی گفت: در سال های گذشته چند هزار هکتار از جنگل ها را افراد سودجو آتش زدند تا به عرصه های ملی تجاوز کنند اما با برخوردهای دستگاه قضایی سال گذشته به ۴۰ هکتار رسید. چون با شدت با متخلفین برخورد کردیم.


رییس دادگستری داراب افزود: امروز اگر دادگستری داراب شلوغ است چون مردم آنجا را مرجع رسیدگی به مشکلاتشان می دانند.


وی تاکید کرد:  اوایل حضورم در داراب قضات را به روستاها میبردم تا مشکلات مردم را ببینند اما عده ای گفتند میخواهد کاندیدا شود و چندین گزارش برای من به قوه قضائیه و دادسرای انتظامی قضات بردند که چرا به روستاها می رود.


حجت الاسلام موسوی افزود: اگر قاضی نداند منطقه کوهستان و فورگ کجاست نمیداند وقتی به او میگوید برو فردا بیا یعنی چه.


وی  گفت: طبق دستور امام جمعه محترم درب اتاقمان را هر روز به روی مردم باز گذاشتیم.


رییس دادگستری داراب در پایان گفت: مردم مواظب این بیانیه ها باشند همانطور‌که علیه شهدای مظلوم ما شهید مطهری و بهشتی آن همه هجمه ها وارد شد. با ابزارهایی که دارند علیه بزرگان و شخصیت ها مطالبی در سطح وسیع منتشر می کنند که آنها را شناسایی و برخورد میکنیم.

منبع:داراب آنلاین

برچسب ها: داراب ، دادگستری ، انصاری
نظرات بینندگان