کد خبر: ۱۱۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۶
در جلسه کمیسیون برنامه ریزی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا فارس مطرح شد:

افزایش آمار کشفیات کالای قاچاق در دوماهه اول سال 96/ تاکید بر تلاش مستمر دستگاههای اجرایی فارس در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز

مدیر کل صداوسیمای فارس گفت: باید با اجرای طرح های مدیریت شده و جذاب تمایل مصرف کنندگان را از مصرف کالای خارجی به کالای ایرانی تغییر داد.
به گزارش شیرازه، در اولین جلسه کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس در سال 96 برتلاش مستمر دستگاههای اجرایی استان در این زمینه تاکید شد.

سهرابی مدیر کل صداوسیمای فارس و رئیس کارگروه استان در این جلسه با اشاره به لزوم  ارائه طرح های جدید در زمینه  مبارزه با قاچاق کالا گفت: باید با اجرای طرح های مدیریت شده و جذاب تمایل مصرف کنندگان را از مصرف کالای خارجی به کالای ایرانی تغییر داد.

مدیرکل صدا وسیمای فارس با اشاره به افزایش آمار کشفیات کالای قاچاق دردوماهه اول سال 96 نسبت به سال گذشته این آمار را نشان از وجود مشکل درمبادی ورودی کالا به کشور دانست و برلزوم آسیب شناسی در این زمینه تاکید کرد.

وی توجه به ظرفیت های اقتصادی استان و برقراری تعامل بین تولید کننده و مصرف کننده را از برنامه های صداوسیمای مرکزفارس در راستای کمک به رونق اقتصادی استان اعلام کرد و گفت: این مرکز با تولید برنامه های مختلف در حوزه های سیما، صدا و خبر زمینه  معرفی واحدهای تولیدی و کارآفرینان نمونه را مهیا و فضا را برای فعالیت واحدهای صنعتی فراهم کرده است.

وی با اشاره به این که سواد رسانه ای مخاطب امروز فوق العاده بالاست افزود: در این شرایط ما باید اقناعی با مخاطب مان صحبت کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با تاکید به این که فرهنگ سازی مقدم بر تبلیغ است گفت: زمانی تبلیغات و زمانی فرهنگ سازی  موثر تر واقع می شود  که همه دستگاه هایی که عضو این ستاد و عضو این کمسیون  هستند  همه کارهای خودشان را به نحو  مطلوبی  انجام دهند و اگر این اتفاق افتاد  آن موقع  کارگروه تبلیغات و فرهنگ سازی هم موفق خواهد شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هم در این جلسه با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اهتمام جدی دستگاههای اجرایی استان را خواستار شد.

احمدی زاده با اشاره به کاهش حجم قاچاق ورودی کالا به کشور گفت: انجام کارهای فرهنگی یکی از بهترین گزینه ها برای مبارزه با قاچاق کالا است.

وی رویکرد این کمیسیون را در استان ابتدا اقدامات پیشگیرانه و سپس فرهنگی و تبلیغاتی اعلام کرد و گفت: هرچه در زمینه مبارزه با قاچاق کالاخوب عمل شود در زمینه اقتصادی موفق تر خواهیم بود.

لزوم تدوین سند چشم انداز یک ساله  برای مبارزه با قاچاق کالا در استان، آموزش فعالان اقتصادی و مردم  در زمینه مزایای استفاده از کالای ایرانی، توجه به امر تولید و اشتغال پایدار در استان، استفاده از تجربیات کارشناسان خبره برای حرکت درمسیر مبارزه با قاچاق کالا و تشویق مردم به خرید کالای ایرانی در برنامه های صداوسیما ازجمله نظرات و پیشنهادات شرکت کنندگان در این جلسه بود که در مورد آنها بحث و بررسی شد.
نظرات بینندگان