کد خبر: ۱۱۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۶
در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور مطرح شد:

برگزاری 400 ویژه برنامه در دهه کرامت+ جزئیات/«شاد باشیم در شادی اهل بیت» شعار امسال دهه کرامت

معاون فرهنگی حرم حضرت احمد بن موسی گفت:در سال‌های اخیر ستاد دهه کرامت فضای خوبی را جهت معرفی حضرت احمد بن موسی (ع) در استان فارس و کشور بوجود آورد.

برگزاری 400 برنامه ویژه در دهه کرامت+ جزئیات/«شاد باشیم در شادی اهل بیت» شعار امسال دهه کرامتبه گزارش شیرازه، صبح امروز مراسم بزرگداشت دهه کرامت با حضور تولیت حرم‌های مطهر سراسر کشور با قرائت دعای حضرت احمد بن موسی (ع) در حرم ایشان آغاز شد که نمایندگان تولیت حرم‌های مطهر به ذکر برنامه‌های خود جهت بزرگداشت این دهه پرداختند.

مسئول شورای هماهنگی دهه کرامت کشور گفت: دهه کرامت، دهه اظهار ارادت به اهل بیت (ع) و زمان کسب معرفت است. با توجه به اینکه هزار امامزاده در کشور مدفون هستند لازم است هر کدام به عنوان قطب فرهنگی در محل خود معرفی شوند و در روز امامزادگان در پنجم ذیقعده برنامه های موثری برپا خواهیم کرد تا مردم بیشتر با وجود امامزادگان (ع) آشنا شوند.

حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی افزود: برگزاری برنامه های دهه کرامت در کشور گام موثری برای معرفی سیره اهل بیت (ع) به جامعه است و سال گذشته در 200 نقطه جهان برنامه های دهه کرامت همزمان با ایران اسلامی برگزار شد. و امسال اختتامیه برنامه های دهه کرامت در صحن مطهر رضوی برگزار می شود و تاکنون حدود 400 برنامه و مراسم ویژه برای ایام دهه کرامت در کشور در نظر گرفته شده است.

نماینده تولیت آستان مقدس رضوی در ابتدای این برنامه، گفت: در دهه کرامت برنامه‌های ویژه‌ای در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که جشن‌های مختلف جهت ذکر مناقب و فضائل اهل بیت (ع) از جمله آن‌هاست. همچنین برنامه ویژه‌ای جهت حضور خدام حضرت رضا (ع) با همراهی خدام احمد بن موسی در صحن حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

محمدیان افزود: در این دهه کاروان‌های زیر سایه خورشید با حضور زائران خارجی از 35 کشور انجام خواهد شد. جشنواره سرود رضوی، جایزه جهانی گوهرشاد و افتتاح فاز اول زائر شهر مشهد از دیگر برنامه‌هایی است که در این دهه برگزار خواهد شد. همچنین برنامه جامعی در تمام سازمان‌ها و موسسات اقتصادی، فرهنگی آستان مقدس رضوی در دستور کار قرار گرفته است که در مجموع آستان مقدس رضوی مجموعا حدود هشت هزار فعالیت جهت خدمت به زائران و مجاورین برنامه‌ریزی کرده است.

حجت الاسلام بهشتی پور، مدیر کل روابط عمومی و بین الملل حرم حضرت معصومه (س) در این مراسم، گفت: عنوان "شاد باشیم در شادی اهل بیت" شعار امسال دهه کرامت قرار گرفته است و به همین دلیل باید تلاش کنیم شادی اهل بیت وارد زندگی مردم شود که در همین راستا 82 عنوان فعالیت در قالب برنامه‌های مختلف آئینی، آموزشی، نشست‌های تخصصی و علمی و مسابقات مختلف برگزار خواهد شد که امیدواریم مورد توجه و استقبال عموم قرار بگیرد.

معاون فرهنگی حرم حضرت احمد بن موسی (ع) در بیان برنامه‌های دهه کرامت حرم مطهر احمدی، گفت: ششم ذی القعده روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) است. در تاریخ نقل شده؛ قریب به 15 هزار نفر از شیعیان حضرت رضا (ع) با ورود احمد بن موسی به کشور ایران وارد شدند و همان گونه که مقام معظم رهبری در سفر به شیراز فرمودند؛ حضرت شاهچراغ (ع) برای فارس و کشور مایه برکت است. در سال‌های اخیر ستاد دهه کرامت فضای خوبی را جهت معرفی حضرت احمد بن موسی (ع) در استان فارس و کشور بوجود آورد.

حجت الاسلام‌ سلامی افزود: به مناسبت دهه کرامت 39 برنامه محوری را در دستور کار قرار داده‌ایم که از جمله آن می‌توان به این موارد اشاره کرد: برگزاری جشن دهه کرامت در ده بوستان واقع در هر منطقه شهرداری شیراز با حضور خدام و اهدای تبرکی به عموم و معرفی گروه تئاتر عروسکی، پیاده‌روی خانوادگی عمومی که با همکاری سازمان ورزش و جوانان فارس و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز و اداره اوقاف و امور خیریه فارس برگزار می‌شود. همچنین مسابقه امین ولایت که با توزیع زندگینامه حضرت احمد بن موسی (ع) در بین عموم مردم شهر و مسابقه پیامکی با اهدای جوایز برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: محفل بزرگ انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی در حرم مطهر، برگزاری مسابقات ورزشی استانی جام دهه کرامت در رشته‌های شنا، تیراندازی و فوتسال، تشکیل گروه جهادی سفیران هدایت از خدام مبلغ آستان حضرت شاهچراغ (ع)، پزشک و مشاور و روانشناس جهت ارائه خدمات پزشکی، فرهنگی و اجتماعی در مناطق محروم استان، پیاده‌روی بزرگ دختران و بانوان شیرازی از مقبره اُم‌ احمد (س) به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در روز میلاد حضرت معصومه، شب شعر ملی حضرت شاهچراغ در راستای معرفی و تبلیغ شخصیت والای ایشان با حضور هنرمندان و صاحبان اثر کشوری و استانی در زمینه ادبی و شعر مذهبی، ویژه برنامه شب بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع)، برگزاری جشن میلاد امام رضا و اجرای روزانه تعزیه، مسابقه نقاشی دیواری ویژه کودکان، تهیه پرچم سه گوش جهت نصب روی آنتن تاکسی‌ها و خودروهای عمومی و مسابقه کوهپیمایی و فتح قله ویژه نظامیان یگان‌های مستقر در استان فارس از جمله دیگر برنامه‌هایی است که جهت بزرگداشت دهه کرامت در دستور کار قرار گرفته است.

نظرات بینندگان