کد خبر: ۱۱۱۳۹۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۶
معادلات سیاسی در پیچ و خم معاملات؛

حامیان استاندار فارس؛ در تلاش برای تثبیت جایگاه افشانی

هرچند که نام افشانی به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی پست وزارت راه، شهرسازی و شهرداری تهران مطرح می شود اما به نظر می رسد مطرح شدن نام وی صرفا لابی حامیان افشانی است تا بگویند حد او از استانداری فارس بالاتر است و استانداری افشانی را در دولت دوازدهم تثبیت کنند.
حامیان استاندار فارس؛ در تلاش برای تثبیت جایگاه افشانی
به گزارش شیرازه، حمایت تمام و کمال جریان اصلاحات از روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت،انتظار آنها را برای حضوری پر رنگ در کابینه دوازدهم بالا برده است. انتظاری که در ابتدای سال 96 یکی از نماینده های فراکسیون امید در مجلس به صراحت آن را به زبان آورده و گفته بود اگر روحانی حمایت جریان اصلاحات و فراکسیون امید را می خواهد باید نظر این فراکسیون را در انتخاب مدیران در کابینه دوازدهم را لحاظ کند.
این روزها و در هیاهوی کنش و واکنش جریان های سیاسی، حامیان دولت، لابی برای تصدی پست های جدید را آغاز کرده اند.

در این میان علاوه بر اینکه وزرا چشمشان به حلقه اول تیم روحانی یعنی جهانگیری، نوبخت، حسام الدین آشنا و محمد شریعتمداری است استانداران نیز با توجه به احتمال تغییر وزیر کشور نیم نگاهی به پایتخت دارند. چرا که در صورت تغییرات گسترده در دولت جدید قطعا قطار تغییرات به استان ها نیز خواهد رسید.در همین راستا لابی حامیان استانداران آغاز شده تا از معادلات و یا معاملات سیاسی جا نمانند.

افشانی استاندار فارس از جمله افرادی است که نام وی در پست های مهم کشوری مطرح می شود. روز گذشته الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در توئیتر خود نوشت: مهندس افشانی استاندار فارس، محسن مهر علیزاده، حسین مرعشی، محمود حجتی و رضا اردکانیان، گزینه‌های شهرداری تهران هستند.
توئیتر خود نوشت: مهندس افشانی استاندار فارس، محسن مهر علیزاده، حسین مرعشی، محمود حجتی و رضا اردکانیان، گزینه‌های شهرداری تهران هستند.
پیش از این نیز رسانه ها از استاندار فارس به عنوان گزینه‌ احتمالی وزارت راه‌و‌شهرسازی نام می بردند.

هرچند که نام افشانی به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی پست وزارت راه، شهرسازی و شهرداری تهران مطرح می شود اما به نظر می رسد اولا مدیر ارشد دولت در استان تمایل چندانی نیز برای رفتن از فارس ندارد، ثانیا مطرح شدن نام وی صرفا لابی حامیان افشانی است تا بگویند حد او از استانداری فارس بالاتر است و استانداری افشانی را در دولت دوازدهم تثبیت کنند.
ثالثا با توجه به کارنامه استاندار فارس در انتخابات 96، حامیان افشانی اگر می خواهند جایگاه او را ارتقا دهند، بهتر است پست سیاسی برای او در نظر بگیرند تا پست هایی که بیشتر جنبه مدیریت عمرانی دارد.

افشانی در این روزها اقتدار و مدیریت خود را فقط با تهدید مدیران کم کار نشان می دهد، راهکاری که دو سال است در پیش گرفته و خبری هم از اقدام جدی او مشاهده نمی شود. آنچه که در محافل رسانه ای و سیاسی بیشتر از او گفته می شود انتصاب مدیرانی است که با او هم زبان هستند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶
4
انصافا مهندس افشانی مشکلات فارس را به خوبی شناسایی و پیگیری نموده است
رصد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶
2
دوست عزیز ناشناس یا جنایعالی فارسی نیستی یا اینکه از مشکلات فارس بی اطلاعی و یا ... به هر حال امیدوارم ایشان به هر صورتی هست فارس را رها کند و برود چه با مقام بالاتر و یا... ضمن اینکه ایشان بازنشسته هستند و غیر بومی.
علی فیروزآباد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶
2
هیچ زمانی استانداری مثل الان خطی وجناحی نبوده وهرسلیقه ای غیراز اصلاحاتی تند را برنمی تابند
ناشناس
احسنت
باید اصلاحاتی بود و مسائل را به اصولگرایان حالی کرد
بهزاد
United States of America
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶
2
بدیهی است که برخی مدیران بی کفایت خواهان ادامه آقای افشانی هستند تا تداوم مدیریت خودشان را بیمه کنند. اگر واقعا ایشان شایسته حضور در موقعیت های مدیریتی بالاتر هستند، بهتر است این فرصت طلایی را از کشور دریغ نکنیم و بهتر است مدیران شایسته ای که خواهان ایشان هستند نیز به همراه ایشان بروند. حیف است که کشور را از وجود این افراد محروم کنیم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶
0
ای کاش اصول گران ار اصلاح طلبان درس می آموختند
یاد می گرفتند که چگونه از هم دفاع می کنند وقتی اصول گرایان سر کار بودند چقدر مورد بی مهری قرار می گرفتند
با رضا زاده استاندار چه کار کردیم با روزیطلب مدیر کل چه کار کردیم با بقیه و حالا که دودش به چشم همه می رودو کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش
کی روی ره ز که پرسی چه کنی چون باشی
ناشناس
هنوز زود است تا اصولگرایان از خواب منیت و خود محوری بیدار شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶
1
استان فارس که روزی مهد تمدن جهان بوده و بقول مقام معظم رهبری فارس در قله است باید مدیرانی توانمند تر از افشانی و دیگر مدیران کم توان دستگاههای اجرائی داشته یاشد. در این جند سال استاندار و دیگر مدیران چه گلی به سر فارس زده اند. بجز اینکه در اقدامی ناشایست گلهای بلوارها را کندند و به استقبال شهدای منا رفتند. یا هزاران تن سیب زمینی به زیر خاک دفن کردند و هزاران مورد دیگر از بی لیاقتی این مدیران استان
نمایه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶
0
خداوکیلی بیایید اینقدر اصولگرا واصلاح طلب نکنیم. این مرز بندی ها باعث می شود مدیران ناکارآمد را نتوانیم منصفانه قضاوت کنیم و در هر دوره ای این مرض بندی ها باعث میشود افراد ناکارامد بوسیله خط و خطوط شان مورد حمایت متعصبانه برخی ها قرار بگیرند و کسانی که در این رهگذر متضرر و تحت فشار قرار میگیرند مردمند.
نام ندارم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶
2
این خبر ها را خودتون از خودتون در میارید یا اینکه از سربازان گمنام امام زمان میگیرید؟
از کجا بفهمیم دارید حرف راست میگید؟
اقا گفتن همدلی و هم زبانی شما چقدر با افشانی داشتید؟
هر کی بیاد سر کار شما شیرازه ای ها میزنیدش