کد خبر: ۱۱۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۶

شهید حسین اشراقی؛ شهید ترور

حسین اشراقی در بحران پس از انقلاب تلاش شبانه روزي می کردو در اين راه لحظه ای آرام نداشت. بر قوانين قضايي آگاهي کامل داشت و از مطالعه ي احکام قضايي دين وتفسير قرآن غفلت نمي کرد.
به گزارش شیرازه، دهه ی شصت، دهه ای به رنگ خون است که بسیاری از نخبه ها و عالمان انقلاب اسلامی به دست منافقین کور دل در این دهه یه مقام شهادت رسیدند که این ترورها نشان دهنده ی این است که مکتب اومانیسم، خشونت کور بدون مرز می باشد.
 
 در کشور ایران در سه دهه گذشته بیش از ۱۷۰۰۰ انسان قربانی تروریست شدند که این رقم در دنیا نظیری ندارد. یکی از افرادی که در این جنایت تروریستی به شهادت رسید شهید حسین اشراقی است، قاضي جوانی که نمونه ي بارز ايثار بود.
 
شهید اشراقی پانزدهم اسفند ۱۳۳۹، در شهر گزبرخوار از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه چشم به جهان گشود. پدرش حسنعلی، کارگر بود و مادرش بلقيس نام داشت. تا پایان دوره کارشناسی در رشته حقوق دانشگاه اصفهان درس خواند.
 
پس از انقلاب فرهنگي و تعطیلي دانشگاه ها با معرفي مرحوم حاج آقا رسول پناهنده در دادسراي انقلاب اسلامي اصفهان مشغول به خدمت شد. هوش، ذکاوت، زيرکي و توانايي علمي او نظر مسئولین را به خود جلب کرد و به او ارتقاي شغلي دادند. در سال ۱۳۶۲ حکم دادياري وي توسط دادستان کل کشور صادر گرديد و پس از چند ماه او را به عنوان جانشین دادستان مرودشت منصوب کردند.
 
بحران پس از انقلاب تلاش شبانه روزي مي طلبيد و حسين در اين راه لحظه ای آرام نداشت. بر قوانين قضايي آگاهي کامل داشت و از مطالعه ي احکام قضايي دين وتفسير قرآن غفلت نمي کرد.
 
 در سال۱۳۶۴ ازدواج کرد و در آبان ماه همان سال اين قاضي جوان که نمونه ي بارز ايثار، تلاش، علم و عمل و اخلاص در کار بود، به دست منافقان کور دل در محل دادسراي انقلاب مرودشت، هدف گلوله ي ناجوانمردانه قرار گرفت و به شهادت رسيد.
 
پيکر اين شهيد پس از تشييع با شکوه از مرودشت به زادگاهش انتقال و در گلزار شهداي گز به خاک سپرده شد.
نظرات بینندگان