کد خبر: ۱۱۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۶

قدردانی رؤسای واحدهای دانشگاه‌ آزاد فارس از مدیریت «ولایتی»

رؤسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با صدور بیانیه‌ای از مدیریت علی اکبر ولایتی، رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کردند.
به گزارش شیرازه، رؤسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با صدور بیانیه‌ای از مدیریت علی اکبر ولایتی، رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص  جلوگیری از ایجاد هرگونه قانون‌شکنی در دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کردند.

 متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
 
باسمه تعالی
رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت ا... خامنه ای:
«دانشگاه آزاد اسلامی یک امید برای سیل مشتاقان تحصیلات عالی در سراسر کشور است.»
دانشگاه آزاد اسلامی درشرایطی که انقلاب فرهنگی رخ داده بود و دانشگاه‌ها درتعطیلی بودند با پیشنهاد حضرت آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی  و تایید و کمک مادی و معنوی امام راحل آغاز به کار کرد.
علاقه‌مندی امام راحل به دانشگاه و دانشگاهیان و اعتقادی که به پیوند بین  حوزه و دانشگاه داشت و در شرایطی که حضور و دخالت بخش خصوصی در دولت پسندیده نبود، دانشگاهی با پسوند اسلامی آغاز به کار کرد.

کمتر کسی از سیاسیون و حتی دانشگاهیان آن روز، این باور را داشتند که این دانشگاه بتواند به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و سومین‌ دانشگاه جهان از نظر تعداد دانشجو تبدیل شود، دانشگاهی که یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بود و دستاوردهای مثبتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به همراه داشت که اهم این دستاوردها عبارتند از: توسعه علم و تکنولوژی، سرمایه گذاری و اشتغال، شکستن انحصار دولتی، توسعه منطقه ای و بین المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی، توسعه حوزه ورزش و تربیت بدنی و سلامت جسم، امنیت ملی و قومی و توسعه عدالت در آموزش عالی ایران و عدم وابستگی به بودجه عمومی کشور، توجه و تاکید بر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جغرافیای اقلیم‌های مختلف از ویژگی‌های مهم و با ارزش دانشگاه آزاد اسلامی است.

دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با بیش از یک میلیون و 500 هزار دانشجو، 38 تا 40 درصد بار آموزش کشور را به دوش می‌کشد، با 5 میلیون فارغ التحصیل، 70 هزار هیأت علمی تمام وقت، 820 میلیون‌ها متر مربع فضای آموزشی، یکی از دستاوردهای مثبت انقلاب اسلامی بوده و توانسته خدمت بسیار شایانی به مردم و فرزندان این نظام داشته باشد و بعنوان پایگاه مطمئنی برای طالبان علم و دوستداران دانش به شمار می‌آید.

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نام‌گذاری  شده است ،بجای آنکه با همفکری و تفاهم قدم در راه توسعه و پیشرفت آمورش عالی ایران اسلامی برداریم، شاهد کج‌سلیقگی‌ها و برداشت‌های نادرست و تصمیم‌گیر‌ی‌های عجولانه از سوی بعضی از کارشناسان و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستیم.

رئیس محترم هیأت موسس و هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت عالمانه و مدبرانه خود جلوی ناعدالتی‌ها و بعضاً نامهربانی‌ها ایستاد و از بروز هر گونه مشکلات برای این نهاد مقدس ممانعت کردند و این امید را در دل تک تک اساتید،کارکنان و مشتاقان به دانشگاه زنده کردند، تا دست در دست هم دانشگاه آزاد اسلامی را به آن رشد و بالندگی واقعی که شایسته آن نیز است برسانیم.

آنچه که دکتر ولایتی در مصاحبه خبری خود با صدا و سیما بیان کردند نشان از درایت و دوراندیشی ایشان نسبت به حفظ و کیان آرمان‌های دانشگاه و نشان از همت والای ایشان وثبات قدمشان در راهی است که گام گذاشته‌اند و این امر موجب خوشحالی و آرامش خاطر اساتید، کارکنان  و همچنین مدیران و رؤسای واحد ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس شده است و ما همگان نیز حمایت همه جانبه و قاطع خود را از تمام تلاش‌های ارزنده دکتر ولایتی که الحق و انصاف با جان و دل از آرمان‌های دانشگاه دفاع کردند،ابراز کرده و توفیق روزافرون ایشان را از درگاه خداوند منان خواستاریم.
 روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس

نظرات بینندگان