کد خبر: ۱۱۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۶
رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز خبر داد

شنای جانبازان شیراز در محل حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری ایران

معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: جانبازان شیراز به یاد شهدای ترور 12 تیرماه 1367 و حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری ایران، مسافت قشم تا جزیره هنگام را شنا کردند.
شنای جانبازان شیراز در محل حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری ایرانبه گزارش شیرازه، احمد همتی معاون فرهنگی شهردار شیراز از برگزاری همایش شنا توسط 70 نفر از جانبازان 50 تا 70 درصد شیراز و شنا در مسافت جزیره قشم تا جزیره هنگام خبر داد و گفت: این برنامه در سالروز شهادت شهدای ترور 12 تیرماه 1367 و حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری ایران برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه پرواز مسافربری شرکت هواپیمایی ایران‌ایر که از بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود با شلیک موشک هدایت شونده از ناو آمریکایی وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد، افزود: متاسفانه تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند.
معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه این اتفاق از نظر میزان تلفات انسانی، هشتمین حادثه مرگبار هوایی تاریخ است، خاطرنشان کرد: آمریکا مسئولیت این حادثه دلخراش را به عهده نگرفت و حتی فرمانده ناو جنگی آمریکا در پایان خدمت خود مدال شجاعت دریافت کرد.
همتی با تاکید بر اینکه جنایات آمریکا به عنوان بزرگترین نقض کننده حقوق بشر نباید از ذهن مردم پاک شود، تصریح کرد: این برنامه به همت شهرداری شیراز  ،امور ایثارگران شهرداری و با همکاری هیئت پزشکی ورزشی استان فارس به منظور زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای این حادثه برگزار می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در مورد این برنامه بیان کرد: 70 نفر از جانبازان 50 تا 70 درصد شیراز همراه با خانواده‌های خود در کنار خانواده شهدای این حادثه بزرگ تروریستی حضور یافته و جانبازان عزیز ما مسافت جزیره قشم تا جزیره هنگام را شنا می‌کنند.
وی همچنین به گلباران محل سقوط هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های نیلگون خلیج فارس توسط ناوگان دریایی کشورمان اشاره و عنوان کرد: خانواده‌های شهدا و همچنین خانواده‌های جانبازان پس از حضور در مقبره شهدای گمنام نسبت به تشکیل حلقه انسانی و گرامیداشت شهدای ترور 12 تیرماه اقدام می‌کنند.
معاون فرهنگی شهردار شیراز با اشاره به اینکه تعدادی از جانبازان و همچنین عزیزانی از دیگر شهرهای کشور نیز در این برنامه حضور دارند، اظهار کرد: ایده اجرای این برنامه و همچنین مسئولیت آن بر عهده شهرداری شیراز است و مسئولان محلی منطقه آزاد قشم از جمله امام جمعه محترم این برنامه را مورد حمایت قرار دادند و امیدواریم نقطه آغازی برای استیفای حق این شهدا باشد.
نظرات بینندگان