کد خبر: ۱۱۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۶
رئیس اداره اجرایی زکات استان فارس:

فارس حائز رتبه نخست جمع‌آوری زکات فطریه شد/ مردم فارس 80میلیارد ریال زکات فطریه پرداخت کردند

رئیس اداره اجرایی زکات استان فارس گفت: مردم استان فارس در مجموع ۸۰ میلیارد ریال وجه نقد به عنوان زکات فطریه در صندوق‌های کمیته امداد استان فارس واریز و رتبه نخست کشور را در این خصوص کسب کردند.

حجت‌الاسلام سید علی اکبر جعفری در گفتگو با خبرنگار شیرازه با بیان اینکه در کل کشور امسال ۴۳۰ میلیارد ریال زکات فطریه جمع شده است، گفت: سال گذشته در فارس 20میلیارد ریال زکات فطریه دریافت شد که پیش‌بینی می‌کنیم این رقم در سال جاری با افزایش 5 برابری به 100 میلیارد ریال برسد که تا کنون ۸۰ میلیارد ریال فطریه و کفارات در استان فارس جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست استان فارس در جمع‌آوری بیش از ۲۳۶ میلیارد ریال زکات در سال گذشته، گفت: در سال جاری با هماهنگی بانک ملی زکات‌های جمع‌آوری شده هر منطقه همان روز به حساب نیازمندان واریز شد.

رئیس اداره اجرایی زکات استان فارس درباره میزان زکات جمع‌آوری شده از کشاورزان و باغداران استان فارس گفت: در سه ماه نخست امسال کشاورزان استان با پرداخت بیش از ۳۵ میلیارد ریال زکات رتبه نخست کشور را به خور اختصاص دادند که در مقایسه با پارسال ۶۵ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول ضمن تصریح اینکه کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات استان نقش بسزایی در جمع آوری و هزینه کرد زکات دارد، از اصحاب رسانه ، اعضای شورای زکات به‌ویژه ارشادات و راهنمایی های حکیمانه آیت الله ایمانی قدردانی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: زکات ، جعفری ، زکات فطریه
نظرات بینندگان