کد خبر: ۱۱۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۲ - ۱۲ تير ۱۳۹۶

پروژه های عمرانی و فرهنگی شهر به مناطق محروم رسید! / ضابطه های اضافی اجازه ساخت و ساز و مراقبت از باغات را گرفته است

شهردار شیراز با بیان اینکه طولانی ترین خط متروی کشور در انتهای ماه جاری افتتاح خواهد شد، گفت: مسیر این خط از میدان الله تا فلکه احسان است.
به گزارش شیرازه، شهردار شیراز در دویست و نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز از بهره برداری و افتتاح 15 پروژه عمرانی و فرهنگی در مناطق محروم شهر خبر داد.

علیرضا پاک فطرت با اظهار اینکه سی و یکم تیرماه شاهد بهره برداری فاز اول قطار شهری از میدان الله به سمت فلکه احسان خواهیم بود، گفت: این خط مترو از لحاظ مسافتی طولانی ترین خط مترو کشور است.

وی افزود: تا نیمه مردادماه 15 پروژه عمرانی و فرهنگی در مناطق محروم شیراز به بهره برداری خواهند رسید.

شهردار شیراز روز چهارشنبه را موعد بهره برداری از فرهنگ سرای رکن‌آباد در شهرک رکن‌آباد با مساحتی بالغ بر 1100 متر مربع اعلام کرد و در ادامه گفت: فرهنگ سرای شهروند با 3400 مترمربع در بلوار اتحاد افتتاح خواهد شد؛ لازم به ذکر است که این پروژه بزرگترین فرهنگسرای شیراز است.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: در شوراهای مختلف شهر یک سری رانت و سوء استفاده هایی صورت گرفت و برخی بهره برداری منفی از باغات و اراضی در شهر داشتند.

سید کمال پاک فطرت با تاکید بر اینکه خیلی ها هم اکنون در پی منفعت طلبی و سودجویی خود و بر خلاف حفظ باغات تلاش می کنند، تصریح کرد: برخی تحت عنوان حرکت و تلاش در جهت منافع عمومی می آمدند زمین باغات را می گرفتند تا بیمارستان و مکان عام المنفعه بسازند اما بعد از مدتی با بهانه های مختلف بجای ساخت بیمارستان و خیریه برای عموم، به سودجویی شخصی می پرداختند.

وی با اشاره به بیمارستان هایی چون بیمارستان کوثر که در قلب باغات ساخته شده و یا مکان های عمومی در حال ساخته شدن هستند، بیان کرد: ضابطه های اضافی و دست و پاگیری وجود دارند که اجازه حفظ باغات را نمی دهد و روز به روز شاهد تخریب بیشتری از باغات هستیم.


برچسب ها: فارس ، شیراز ، شیرازه
نظرات بینندگان