کد خبر: ۱۱۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۶
پارسایی سخنگوی فراکسیون امید:

فعلا ليست وزرای پيشنهادی اميد را رسانه‌ای نمی‌كنيم/ فراکسیون امید سهم زنان و اهل سنت را در کابینه دوازدهم در نظر گرفته است

عضو تازه وارد جریان اصلاحات گفته است: در جلساتی که داریم انتظاراتي كه فراكسيون اميد دارد را از دولت مطرح خواهيم كرد.
به گزارش شیرازه، سلسله جلسات و رایزنی های فراکسیون امید با نزدیکان روحانی برای معرفی وزرای پیشنهادی آغاز شده است. روز گذشته شورای مرکزی فراکسیون امید با موضوع چینش کابینه دوازدهم تشکیل جلسه داد.
نماینده های فراکسیون امید که در انتخابات ریاست جمهوری 96 از حسن روحانی حمایت می کردند حال تلاش دارند تا در کمیته تعامل، اعضا«فراکسیون امید و تیم مورد تایید روحانی» در معرفی وزرای پیشنهادی به افراد مشترکی برسند.

فعلا ليست وزرای پيشنهادی اميد را رسانه‌ای نمی‌كنيم/ فراکسیون امید سهم زنان و اهل سنت را در کابینه دوازدهم در نظر گرفته استپارسايي سخنگوی فراکسیون امید در گفتگو با روزنامه اعتماد در مورد آخرين جلسه شوراي مركزي فراكسيون اميد با موضوع «کابینه دوازدهم» گفته است: فراكسيون اميد در دو جنبه نظرات خودش را اعلام خواهد كرد، اول نظر فراكسيون درباره عملكرد اعضاي فعلي كابينه كه طي فرم‌هاي مشخصي اعضاي فراكسيون درباره اين عملكرد اعلام نظر خواهند كرد و بعد به اطلاع دولت و روحاني خواهد رسيد. دوم اعلام نظر درباره شاخص‌هاي كابينه‌اي كه انتظار مي‌رود بتواند رييس‌جمهور را حمايت كند.

نماینده شیراز در مجلس می گوید: سياست‌ها و موضع‌گيري‌هاي روحانی نسبت به دور قبل متفاوت است و همان‌طور كه رئیس جمهور گله كرده بود همه كابينه آن‌طور كه انتظار مي‌رفت از او حمايت نكردند. لذا در اين دور آقای روحانی بايد افرادي را انتخاب كند كه تمام قد كنارش باشند و آقاي روحاني را در بزنگاه‌ها تنها نگذارند و ياوران واقعي او در كابينه باشند. فراكسيون اميد هم در اين راستا پيشنهاداتي را به ايشان خواهد داد.

پارسايي در مورد ليست پيشنهادي فراكسيون اميد مي‌گويد: تعدادي از گزينه‌هاي اين ليست مشخص شده اما تا زماني كه همه اعضا درباره آن نظر ندهند فعلا ليست وزراي پيشنهادي اميد را رسانه‌اي نمي‌كنيم. آن‌طور كه پارسايي مي‌گويد در ليست پيشنهادي فراكسيون اميد به حقوق شهروندي توجه ويژه‌اي شده كه معني آن اين است كه زنان و اقليت‌هاي مذهبي هم در اين ليست حضور دارند.

او مي‌گويد: ما پيشنهادمان به دولت اين است كه در چينش كابينه هم از زنان توانمند و هم اهل تسنن استفاده كنند و گزينه هم معرفي مي‌كنيم. به گفته پارسايي بعد از اينكه نتيجه فرم ارزيابي كابينه فعلي به دست كميته تعامل برسد نخستين جلسه را با اسحاق جهانگيري برگزار خواهند كرد. اين كميته به طور حتم يك جلسه هم با دكتر روحاني خواهند داشت.

این عضو تازه وارد جریان اصلاحات گفته است:
در جلساتی که داریم انتظاراتي كه فراكسيون اميد دارد را از دولت مطرح خواهيم كرد. اين انتظارات همان مطالبات مردم و همان برنامه‌ها و شعارهايي است كه دكتر روحاني در انتخابات اعلام كرد. بنابراين در چينش كابينه مطالبات فراكسيون اميد جداي از انتظارات عموم مردم نيست. اين انتظارات در راستاي تقويت خود دولت و تحقق برنامه‌هاي دكتر روحاني در انتخابات است.
نظرات بینندگان