کد خبر: ۱۱۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۱۳ تير ۱۳۹۶
به مناسبت روز قلم:

همه کسانی که برای خرامه قلم می زنند

شهرستان خرامه، استعدادهای زیادی در زمینه کتاب و نویسندگی را در دل خود جای داده است.

به گزارش شیرازه،  نویسندگان به عنوان هنرمندان نگارگر تاریخ، وظیفه سنگینی را بر عهده دارند به گونه ای که آثار منتشر شده از این افراد تا سالیان سال باقی مانده و بر روح و جسم خوانندگان آن تاثیرگذار خواهد بود.

شهرستان خرامه، استعدادهای زیادی در زمینه کتاب و نویسندگی را در دل خود جای داده است؛ مرحوم سید علاءالدین حسینی، نویسنده کتاب "یادنامه شهرستان خرامه"، کریم رنجبر، نویسنده کتاب "آنچه والدین پیش دبستانی ها و کلاس اولی ها باید بدانند"، معصومه محمودی، نویسنده کتاب "غذاهای سنتی شهرستان خورومه" و عیسی زارع درنیانی، نویسنده برخی کتب درسی دانشگاه پیام نور برخی از این افراد هستند.

با تلاش محمدرضا کشاورز و مریم شهشهانی از کارکنان دانشگاه پیام نور خرامه، کتاب جدیدی با عنوان "خرامه، شهر خورشید و ماه" در آستانه چاپ است؛ کتابی که به تشریح آداب و رسوم، ضرب المثل ها، آثار باستانی، ترانه های محلی، غذاهای سنتی و بسیاری از مسائل تاریخی این شهرستان پرداخته است.

محمدرضا کشاورز یکی از نویسندگان این کتاب در این باره می گوید: این کتاب 96 صفحه ای شامل مجموعه ای از آداب و رسوم، ضرب المثل ها، واژه های محلی، تاریخچه شهرستان، نامگذاری و وجه تسمیه، موقعیت، آثار باستانی، امامزاده ها، شهدای شهرستان، ایام سوگواری، بازی های محلی، اعتقادات مذهبی، قصه های محلی، واسونک های محلی، ترانه های محلی، مراسم ایام نوروز، آداب ازدواج، غذاهای سنتی و اطلاعاتی در مورد دانشگاه پیام نور است.  

وی افزود: زمانی که من و همسرم (مریم شهشهانی) دانشجوی رشته زبان و ادبیات فارسی بودیم، استاد درس روش تحقیق از من خواست که اطلاعاتی در مورد خرامه جمع آوری کنم اما با جستجو در کتابخانه ها و منابع موجود متوجه شدم که منبع خاصی در این زمینه وجود ندارد به همین خاطر تصمیم به تالیف چنین کتابی گرفتیم.

کشاورز ادامه داد: از سال 93 تاکنون در حال جمع آوری اطلاعات بودیم و اصلا به فکر فروش و یا کسب درآمد از این کتاب نیستیم، این کار فقط به خاطر ایجاد یک اثر ماندگار و یک منبع اطلاعاتی برای استفاده دیگران به چاپ خواهد رسید.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Tir/14%20ketab/14%20tir%20%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%20%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%87%201.jpghttp://sedaykherameh.ir/files/images/96-Tir/14%20ketab/14%20tir%20%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%20%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%87%202.jpg


منبع:  صدای خرامه

برچسب ها: خرامه ، روز قلم ، استعداد
نظرات بینندگان