کد خبر: ۱۱۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۱۳ تير ۱۳۹۶
رئیس اداره قرآن و عترت وزارت بهداشت در شیراز مطرح کرد

برگزاری جشنواره سراسری قرآن و عترت 25تیرماه در شیراز/ سهم چشمگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در افزایش مخاطبین جشنواره

بیست و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بیست و پنجم تا بیست و هشتم تیرماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه، رئیس اداره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در جمع خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه جشنواره بیست و دوم نسبت به جشنواره بیست و یكم حدود ۱۰۰درصد در جذب مخاطبان رشد داشته كه سهم دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این زمینه بسیار چشمگیر بوده است، اظهار كرد: از رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز درخواست كردیم تا تجارب موفق این دانشگاه در زمینه جذب مخاطبان قرآنی به دیگر دانشگاه های کشور نیز انتقال یابد تا به این سمت برویم كه در میان مخاطبان وزارت بهداشت، دیگر كسی نباشد كه به نوعی با فعالیت‌های قرآنی مرتبط نباشد.

دکتر محمد مهدی بحرالعلوم در تشریح برنامه‌های مرحله كشوری بیست و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت این وزارتخانه گفت: بیش از هزار نفر از برگزیدگان این جشنواره در سه بخش دانشجو، اساتید و كارمند و در دو بخش بانوان و آقایان طی روزهای ۲۵ تا ۲۸ تیرماه جاری در شیراز رقابت می‌كنند.

وی اظهار كرد: از سال 1395، اداره قرآن و عترت وزارت بهداشت، برنامه پنج ساله ای را در عرصه ترویج فرهنگ قرآنی تدوین کرده که سه هدف کلی جذب بالاترین مخاطبان به فعالیت های قرآنی، ارتقای کیفی این فعالیت ها و توجه به تاثیرگذاری انس با قرآن در رفتار و عملکرد مخاطبان را در سه حیطه آموزشی، پژوهشی و ترویج و تبلیغ، دنبال می کند.

بحرالعلوم خاطرنشان کرد: با توجه به اینكه جشنواره وزارت بهداشت منتهی به جشنواره ملی دانشجویان كل كشور می‌شود یعنی برگزیدگان این جشنواره به جشنواره ملی دانشجویان راه پیدا می‌كنند لذا سعی كردیم تا رشته‌هایی را برای جشنواره خود انتخاب كنیم كه با جشنواره مذكور مطابقت داشته باشد.

وی این نكته را یادآور شد كه برخی از رشته‌ها نیز به‌صورت آزمایشی در وزارت بهداشت اجرا شده است و اگر ما در این زمینه موفق بودیم، این رشته‌ها به دیگر دانشگاه‌ها تعمیم داده خواهد شد..

رئیس اداره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه در این جشنواره ۳۸ رشته در ۸ بخش مختلف در نظر گرفته شده است، گفت: 49هزار و 226 شرکت کننده در این جشنواره نام نویسی کرده اند، ادامه داد: با توجه به امکان شرکت هر مخاطب در سه رشته و سه بخش، 63هزارو 483 نفر_رشته در این جشنواره، با یکدیگر رقابت می کنند.

معارف قرآن و اهل بیت(ع) پرطرفدارترین رشته جشنواره

وی با تصریح اینكه بیشترین استقبال از رشته معارف قرآن و سیره اهل بیت(ع) بوده كه منابع مكتوبی برای دانشجویان، اساتید و كاركنان داشته است، گفت: بیش از ۴۰ هزار نفر در این بخش شركت كردند.

بحرالعلوم با اشاره به اینكه در بخش آوایی شامل رشته‌های حفظ، قرائت، اذان، تواشیح و مداحی قریب ۱۰ هزار نفر شركت كردند، گفت: رشته كتابخوانی شامل نقد و تلخیص كتاب، رشته‌های پژوهشی شامل طرح پژوهشی و مقالات پژوهشی كه استقبال بسیار خوبی از این بخش شد و حتی رؤسای علوم پزشكی در این رشته‌ها شركت كردند؛ بخش فناوری كه امسال بخش فضای مجازی و كانال‌های شبكه‌های اجتماعی اضافه شده و استقبال خوبی داشتیم؛ بخش هنری در رشته‌های نقاشی و خطاطی استقبال به حدی خوب بود كه داوران ترجیح دادند این رشته‌ها را به زیررشته های مختلف تقسیم كنند.

وی همچنین رشته ادبی در بخش شعر و داستان‌نویسی و رشته نشریات را از دیگر بخش‌های این جشنواره عنوان كرد و گفت:‌ در طی ۴ روز برگزاری جشنواره، ۶۵۰ نفر در رشته آوایی رقابت می‌كنند ضمن اینكه ۲۲۰ نفر از برگزیدگان رشته‌های غیرحضوری نیز جوایز خود را دریافت خواهند كرد.

بحرالعلوم گفت: ۳ برنامه اختتامیه در تالار حافظ و یك برنامه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) طی ۴ روز ۲۵ تا ۲۸ تیرماه در شیراز خواهیم داشت ضمن اینكه در این جشنواره حداقل از ۵ دانشگاه علوم پزشكی كه بیشترین فعالیت‌های قرآنی را داشتند، تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینكه از ۱۵ نفر از دانشجویانی كه در جشنواره ملی دانشجویان سال گذشته برای وزارت بهداشت كسب رتبه كردند تقدیر می‌شود، گفت: میزان كسب رتبه‌های وزارت بهداشت در جشنواره ملی دانشجویان سال گذشته نسبت به سال قبل‌تر از آن سه برابر شده بود كه این نشان از توجه به فعالیت‌های قرآنی بیشتر این وزارتخانه دارد.

بحرالعلوم با اشاره به داوری بخش آوایی با حضور 36داور برجسته کشوری، ادامه داد: این داوران از شهرهای تهران، مشهد، بوشهر، قم، البرز، یزد، جهرم و شیراز، در جشنوراه حضور دارند و در مجموع 350مورد تجلیل رتبه های برتر، در طول چهار روز برگزاری جشنواره در قالب سه اختتامیه انجام می شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان