کد خبر: ۱۱۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۱۳ تير ۱۳۹۶
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز:

راه‌حل مشکلات جامعه توجه به معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) است/حضور هزار برگزیده کشوری جشنواره قرآن و عترت در شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز از شرکت بیش از ۶ هزار نفر از دانشجویان، پرسنل و اساتید دانشگاه‌ علوم پزشكی شیراز در بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت خبر داد.

به گزارش شیرازه دکتر محمدهادی ایمانیه با اشاره به میزبانی این دانشگاه از مرحله كشوری بیست و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشكی در این جشنواره به لحاظ كمی و كیفی حائز رتبه نخست در میان دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور شده است.

وی با تصریح اینكه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز توجه ویژه‌ای به مباحث قرآن و عترت شده است، گفت: اگر ما اعتقاد داریم كه دانشگاه كارخانه آدم‌سازی و مركز تربیت انسان‌هایی است كه قرار است كشور را اداره كنند، به همان نسبت هم باید به فعالیت‌های قرآن و عترت توجه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با یادآوری حدیث ثقلین پیامبر مكرم اسلام(ص) گفت: اگر به این دو ثقل در جامعه خود توجه می‌كردیم هیچكدام از مشكلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره نداشتیم و هرچه ما ضعف داریم به دلیل دوری از این دو ثقل است.

وی با تأكید بر اینكه می‌توانیم به وسیله توجه و اجرای آموزه‌های قرآن و عترت تمام مسائل خود را حل كنیم، گفت: باید هرچه بیشتر فضای دانشگاه‌های خود را قرآنی كنیم كه برگزاری این جشنواره موجب قرآنی شدن فضای دانشگاه‌ها می‌شود.

ایمانیه با یادآوری اینكه در این جشنواره بسیاری از رشته‌ها محتوایی هستند، گفت: بیش از ۴۰ هزار نفر در این رشته‌های محتوایی شركت كرده‌اند كه برای تهیه محتوا باید مقدماتی را آماده كنند و این مقدمات موجب می‌شود كه فضای خانواده‌ها و جامعه نیز تغییر پیدا كند و به همین شیوه ما می‌توانیم فرهنگ قرآنی را ترویج دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تأكید بر اینكه باید بتوانیم فضای دانشگاه‌های خود را به تمام معنا اسلامی كنیم، افزود: دانشگاه اسلامی یعنی دانشگاهی كه تمام رفتارها و اعمال آن‌ منطبق بر آموزه‌های قرآن و عترت باشد.

وی با بیان اینكه بیش از ۱۶ هزار نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشكی شیراز در كلاس‌های قرآن این دانشگاه شركت كرده‌اند، گفت: این دوره‌ها شامل رشته‌های مختلف قرائت، تجوید، مفاهیم و غیره می‌شود.

ایمانیه برنامه‌هایی مانند برپایی هرساله محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان و اجرای طرح های قرآنی نوای نور یک و دو را از جمله برنامه های این دانشگاه،در راستای ترویج فرهنگ قرآنی نام برد.

حضور هزار برگزیده کشوری جشنواره قرآن و عترت در شیراز

دکتر "کوروش عزیزی"، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه این دومین میزبانی این دانشگاه، در برپایی جشنواره های قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور است، گفت: میزبانی پیشین دانشگاه، مربوط به سال 1385 و دوره یازدهم جشنواره بوده است.

وی با اشاره به تلاش های این دانشگاه برای میزبانی شایسته این رویداد قرآنی و ابراز امیدواری نسبت به سربلندی در برپایی جشنوراه، گفت: با مدیریت قرآنی دانشگاه و تلاش های همکارانم در دوره های متعدد قرآنی، در دو دوره گذشته این جشنواره، هم از نظر تعداد شرکت کننده و هم رتبه های به دست آمده، با فاصله قابل توجهی از دیگر دانشگاه ها، به رتبه نخست کشور دست یافته ایم.

عزیزی از حضور هزار برگزیده کشوری این جشنواره در بخش استادان، کارکنان و دانشجویان، از بیست و پنجم تا بیست و هشتم تیر خبر داد و گفت: برخی رشته ها، مانند رشته های آوایی به صورت زنده برگزار می شود و برخی رشته ها نیز پیش از این داوری شده و برگزیدگان در جشنواره حضور می یابند.

وی اضافه کرد: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، 15درصد کارکنان، 25درصد استادان و 20درصد دانشجویان، در این جشنواره، نام نویسی و شرکت کرده اند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان