کد خبر: ۱۱۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۶
در نشست علنی امروز مجلس صورت گرفت:

تذکر نماینده مردم شیراز به چهار وزیر دولت و رئیس کل بانک مرکزی

نماینده مردم شیراز در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی به چهار تن از وزرای دولت تذکر شفاهی داد.
تذکر نماینده مردم شیراز به چهار وزیر دولت و رئیس کل بانک مرکزی
به گزارش شیرازه، على اكبرى نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (۱۴ تیر) پارلمان  به چهار تن از وزرای دولت تذکر شفاهی داد.

تذکر به وزیر صنعت معدن وتجارت

اکبری خطاب به نعمت زاده گفت: چرا محصولات صنایع خودروی تولید داخل روز به روز بی‌کیفیت تر می‌شود،مردم چه کنند؟

هر کس خودروی داخلی خریداری کرده است از فردای روز خرید باید دنبال قطعه و نمایندگی و تعمیرات و رفع عیب محصولات تحویلی شده است و در نهایت پیشمان از خرید!

 مراکز خدمات پس از فروش هم به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

آقای وزیر کسانی که خودرو تولید داخل را خریداری می کنند اقشار متوسط و پایین دست جامعه اند؛بخش های بازرسی و کنترل کیفیت کجا هستند؟ چرا جامعه نسبت به تولید داخل بی اعتماد می شود؟

چرا کشوری که منابع انسانی،سوخت،آب و برق ارزان است قدرت تولید کالای با کیفیت را نداشته باشیم؟ محصول هم گران است و هم بی کیفیت.

 تذکر به وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس بانک مرکزی

نماینده مردم شیراز خطاب به تیم اقتصادی دولت گفت: رشد قارچ‌گونه موسسات پولی و بانکی مانند خوره به جان اقتصاد و اعتماد مملکت افتاده است؛ موسسات میزان، ثامن‌الحجج، پدیده، آرمان، افضل طوس،فرشتگان و... که متأسفانه اکثر آنها خاستگاه از مشهد مقدس دارند مردم را سرکیسه کرده و با رقابت ناسالم و وعده‌های فریبنده و از طرفی با تبلیغات در صدا و سیما اقتصاد کشور را دچار اخلال نمودند.

این چه روش نظارت وکنترل است که هم به بی اعتمادی دامن زده می شود و هم سپرده گذاران بلا تکلیف و نگران هستند.

این ها چه قدرتی دارند و به کجا وصل هستند که دولت نمی تواند آنها را کنترل نماید؟

اگر معذوریتی وجود دارد لطفا موضوع را با مردم و نمایندگان مجلس در میان بگذارید؟

 تذکر به وزرای جهاد کشاورزی و نیرو

نماینده شیراز در تذکر به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی گفت: بخش عمده‌ای از کشاورزان که زمین و آب در اختیار دارند به دلیل مشکلات موجود در تأمین هزینه‌های معیشت خود درمانده‌اند و شرمنده خانواده شده اند.

اینان که اهل زکات،کمک وامور خیریه بودند امروزه تحت پوشش کمییته امداد امام (ره) قرار می گیرند،در میادین باربری می کنند و آواره بنادر شده اند  و تن به مشاغل کاذب می دهند تا لقمه نانی کسب کنند.

در منطقه کربال و خرامه استان فارس که حقابه آنها از سد درودزن تامین می شد و صدهاهزار تن گندم برداشت می‌شد، در حال حاضر فاجعه رخ داده است.برداشت بی رویه آب بالادست،توسعه کمی اراضی کشت،کشت گونه های آب بر،احیا مجدد چاههای غیر مجاز،خشکسالی ها و مدیریت نادرست منابع آب از عوامل اصلی است‌.

لطفا چاره جویی نمایید.حداقل با طرح نکاشت بخشی از نیازهای اولیه این اقشار را تامین کنید.

 تذکر به دولت

اکبری در مورد سیاست های دولت از تریبون مجلس گفت: فضای غیر رقابتی کسب کار را بهم بزنید و امکان رقابت را برای همه سازندگان فراهم نمایید،پیمانکاران بخشی از سرمایه اجتماعی کشور هستند.

علی اکبری  در تذکر شفاهی به دولت بیان داشت: تنها راه نجات کشور سازندگی و تولید است، پیمانکاران بخشی از سرمایه اجتماعی کشور هستند  که در ساخت و ساز مملکت نقش مهمی دارند‌.

پیمانکاران از اینکه شرکت های خصولتی انگشت نما و وابسته به مراکز پول و قدرت با استفاده از رانت برتمامی فعالیت های اجرایی سیطره مطلق دارند گله مند هستند.

لطفا فضای غیر رقابتی کسب کار را بهم بزنید و امکان رقابت را برای همه سازندگان فراهم نمایید و پرداخت مطالبات پیمانکاران  نظارت نمایید.


برچسب ها: مجلس ، صحن علنی ، علی اکبری
نظرات بینندگان