کد خبر: ۱۱۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۵ تير ۱۳۹۶
مدیر آموزش و پرورش قیروکارزین خبر داد؛

رقابت ۸۳۰ نفر در کنکور سراسری سال ۹۶ در قیروکارزین/ تجهیز حوزه ها به سیستم سرمایشی با 70 میلیون تومان

مدیر آموزش و پرورش قیروکارزین از رقابت ۸۳۰ نفر از دانش آموزان این شهرستان در پنج گروه‌ آزمایشی کنکور سراسری سال ۹۶ در قیروکارزین و انجام تمام تمهیدات لازم در این راستا خبر داد.

به گزارش شیرازه، حسنعلی مرادی مدیر آموزش و پرورش قیروکارزین در جمع خبرنگاران گفت: بحث برگزاری کنکور یک مبحث فرا اداری است اگر چه اجرای کنکور در شهرستان بر عهده آموزش وپرورش است.

وی با بیان این که در برگزاری کنکور سراسری فرمانداری، نیروی انتظامی، ادارات برق، مخابرات، شبکه بهداشت و درمان، اورژانس، راهنمایی و رانندگی، شهرداری قیر و اداره آب همکاری می کنند اضافه کرد: مبحث کنکور یک طرح ملی است و لذا در این زمینه همکاری  ادارات و دیگر نهادها را برای برگزاری هرچه بهتر کنکور امسال طلب می کند.

مدیر آموزش و پرورش قیروکارزین با اشاره به زمان برگزاری کنکور در این شهرستان گفت: کنکور سراسری امسال، روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیر ماه در ۲ نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و داوطلبان تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۴ تیر امسال مهلت دارند تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به مشاهده و پرینت کارت اقدام کنند.

وی ادامه داد: در سالجاری تعداد  ۸۳۰  شرکت کننده این شهرستان آماده رقابت در کنکور سراسری امسال در رشته‌های علوم انسانی، تجربی،  هنر، ریاضی و زبان خارجه خواهند بود.

مرادی با بیان این که بیشترین آمار ثبت نام کننده در رشته علوم تجربی است تصریح کرد: آزمون گروه ریاضی با  ۲۸ نفر شرکت کننده شامل دو نفر دختر و ۲۶ نفر پسر صبح پنج شنبه در حوزه شهید مرادی در دبیرستان کار و دانش شهر قیر برگزار می شود ضمن این که آزمون گروه علوم انسانی نیز با ۱۰۵ شرکت کننده شامل ۶۳ نفر دختر و ۴۲ نفر پسر نیز در همین حوزه (حوزه شهید مردادی)و به طور هم زمان در صبح پنج شنبه برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در عصر پنج شنبه نیز ۳۵ داوطلب گروه هنر شامل ۲۶ نفر دختر و ۹ نفر پسر در حوزه شهید مرادی(دبیرستان کار و دانش) به رقابت خواهند پرداخت.

مرادی اضافه کرد: در صبح جمعه نیز آزمون گروه علوم تجربی با ۶۱۱ نفر شرکت کننده برگزار می شود که تعداد ۳۸۳ نفر داوطلب دختر در سه حوزه شهید مرادی، اقبال لاهوری و تربیت و همچنین تعداد ۲۲۸ نفر پسر نیز در حوزه دبیرستان کار و دانش الزهرا(حضرت مریم) برای رقابت حضور خواهند داشت.

مدیر آموزش و پرورش قیروکارزین افزود: در عصر جمعه و در گروه زبان خارجه نیز ۵۱ دانش آموز قیروکارزینی شامل ۳۲ نفر دختر و ۱۹ نفر پسر در حوزه شهید مرادی در آزمون این رشته شرکت می کنند.

مرادی  با اشاره به حضور ۹۶ نفر عوامل اجرایی برگزاری کنکور در این شهرستان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های مشخص شده فرآیند برگزاری آزمون کنکور سراسری امسال قیروکارزین در نوبت های صبح این گونه است که از ساعت ۶:۳۰ درب حوزه ها باز شده در ساعت ۷:۰۰ درب حوزه ها بسته می شود و در ساعت ۸:۰۰ صبح نیز آزمون به طور رسمی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در نوبت های عصر نیز فرآیند برگزاری به این صورت است که در ساعت ۱۳:۰۰ درب ورودی حوزه ها باز در ساعت ۱۴:۰۰ درب ورودی حوزه ها بسته خواهد شد و در ساعت ۱۵:۰۰ نیز آزمون به طور رسمی آغاز می شود.

این مقام مسئول گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از قطعی برق، سرویس دهی فوریت‌های پزشکی به داوطلبان کنکور و استقرار آمبولانس در حوزه‌های آزمون و همچنین سیستم سرمایشی و خنک کننده  و آب آشامیدنی مورد نیاز انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش قیروکارزین در پایان افزود: امسال برای رفاه حال دانش آموزان با هزینه کرد مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال، تمام حوزه ها مجهز به سیستم های پیشرفته خنک کننده به صورت کولرگازی شده و این اقدام در راستای رفع نگرانی های والدین و دانش آموزان در رابطه با آسایش و آرامش آنان در حین برگزاری کنکور صورت گرفته است.

منبع: پرگون

نظرات بینندگان