کد خبر: ۱۱۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۱۵ تير ۱۳۹۶
بسته خبری«ایستگاه»؛

آغاز به کار رسمی شبکه ماهواره‌ای امام رضا(ع) به سه زبان / «حاج حبیب» سینمای ایران بر تخت بیمارستان / تبدیل آرایشگاه‌ها به کارخانه‌های بیماری

در طول روز، خورشید مواد را از عمق بدن به سطح می‌آورد و هضم در طول روز ضعیف است به همین دلیل ایده‌آل این است که وعده غذا فقط صبح و شام باشد.
آغاز به کار رسمی شبکه ماهواره‌ای امام رضا(ع) به سه زبان / «حاج حبیب» سینمای ایران بر تخت بیمارستان / تبدیل آرایشگاه‌ها به کارخانه‌های بیماری

شیرازه؛ در میان رویدادهای مختلف روزانه، خبرهای فرهنگی و اجتماعی نسبت به اخبار اقتصادی و سیاسی کمتر مورد توجه قرار می گیرد. خبرهایی که بعضا می‌تواند عدم آگاهی از آنها آینده مطلوب و یا نامطلوبی برای شما رقم بزند. فرهنگ به عنوان عاملی که به زندگی انسان معنا و جهت می دهد شناخته می شود و مسائل اجتماعی نیز مجموعه ای از تلخی و شیرینی های واقعی جامعه پیرامونی ما است. شیرازه در نظر دارد با رصد رویدادهای فرهنگی-اجتماعی بسته خبری هفتگی با عنوان«ایستگاه» منتشر نماید.

فرهنگی

«حاج حبیب» سینمای ایران بر تخت بیمارستان

در ماههای پایانی سال 1395 خبری مبنی بر بستری شدن حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده سینما و تلویزیون در بیمارستان خاتم الانبیاء در رسانه‌های عمومی منتشر گردید. وی در بهمن ماه مورد عمل جارحی قرار گرفت و دوره شیمی درمانی ابتدایی خود را طی کرد. کاسه‌ساز در کارنامه کاری خود تاکنون تهیه کننده چند سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی از جمله فیلم‌های اخراجی‌های 1 و 2، کارناوال مرگ، پروانه‌ای در مه، مزرعه پدری و زندانی 707 و مدیر تولید چندین فیلم سینمایی از جمله آخرین مرحله، حماسه مجنون، بازگشت از بوداپست، هور در آتش، راننده سفیر و قله دنیا را دارد. کاسه ساز این روزها در بیمارستان بقیه الله(عج) بستری است و به خاطر شیمی درمانی از نظر جسمی بسیار نحیف شده است.

آغاز به کار رسمی شبکه ماهواره‌ای امام رضا(ع) به سه زبان

شبکه ماهواره‌ای امام رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد. شبکه ماهواره‌ای امام رضا (ع) به مناسبت اتحاد و همبستگی رسانه‌های کشورهای اسلامی و با پشتیبانی آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بر روی ماهواره «نایل ست» قرار گرفته است. این شبکه ماهواره‌ای از اسفندماه سال 95 به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده است و به صورت زنده به پخش برنامه‌های حرم مطهر رضوی می‌پردازد. شبکه ماهواره‌ای امام رضا (ع)، حضور زائران مشتاق امام هشتم از سراسر جهان را انعکاس می‌دهد. پخش کلیپ‌های جذاب تصویری و برنامه‌های معرفتی در خصوص شخصیت، کرامت و مقام حضرت ثامن الحجج(ع) نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار این شبکه قرار دارد. لازم به ذکر است این شبکه به 3 زبان عربی، فارسی و انگلیسی، کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را پوشش می‌دهد.

آغاز ثبت‌نام راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در سراسر اروپا

انجمن اربعین حسینی اروپا برای پنجمین سال پی‌درپی ثبت‌نام شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را آغاز کرده و از تمام افراد در سراسر اروپا اعم از شیعه و سنی دعوت کرده تا در قالب کاروانی همراه با عاشقان حریم حسینی(ع) در چهار گروه به‌ سمت حرم امام حسین(ع) حرکت کنند. سال گذشته بیش از 1000 نفر از 22 کشور از جهان در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کردند. بسیاری از زائران امام حسین(ع) که از سراسر اروپا در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند، پس از بازگشت، حال و هوای دیگری در آنان ایجاد می‌شود و انگار به حیات مجددی رسیدند. این خاصیت نور حسینی است که همه را از زمین جدا کرده و به آسمان می‌رساند و به‌ راستی این مسیر، مسیری است که در آن راه یک‌ساله را یک‌ شبِ نه، به یک نگاه امام(ع) می‌تواند پیمود.

اجتماعی

حذف وعده غذایی «ناهار» یکی از رموز سلامتی

متخصصین طب سنتی معتقدند؛ در طول روز خورشید مواد را از عمق بدن به سطح می‌آورد و هضم در طول روز ضعیف است و همین امر باعث توقف بیش از حد غذا در لوله گوارشی و افزایش شانس فساد آن می‌شود که این امر مادر همه بیماریها است. به همین دلیل ایده‌آل این است که وعده غذا فقط صبح و شام باشد. اما اگر نشد لااقل وعده ناهار باید غذا سبک باشد مثل نان و خورشت‌های بدون سیب‌زمینی، آب میوه، کباب پرندگان سفیدگوشت و زرده تخم‌مرغ عسلی و از مصرف غذاهای سنگین مثل برنج، کباب گوشت قرمز، ماهی و سیب‌زمینی اجتناب شود. همچنین کسی که در وعده ناهار، غذای سنگین مصرف کند، شب تا دیروقت قادر به صرف شام نیست و صرف دیرهنگام شام منجر به بیخوابی شبانه می‌شود. دیر خوابیدن منجر به خستگی صبحگاهی و صرف دیرهنگام شام منجر به بی‌اشتهایی به صبحانه می‌شود و همه مشکلات از مصرف غذای سنگین در وعده ناهار شروع می‌شود.

تبدیل آرایشگاه‌ها به کارخانه‌های بیماری

استفاده از داروهای بی‌حسی، چاقی و لاغری در برخی از آرایشگاه‌ها منجر به بروز بیماری‌های متعدد برای بانوان می‌شود. متصدیان و آرایشگران حق تجویز و یا استفاده از هیچ‌گونه دارو و مکمل‌های دارویی را برای مراجعین ندارند. سالن‌های آرایش و زیبایی محل مناسبی برای خرید و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی نیست و عرضه آنها در چنین اماکنی تداخل صنفی بوده و ممنوع است. مراجعان توجه کنند که تمامی لوازم آرایشی، بهداشتی وارداتی و خارجی مورد استفاده توسط متصدیان و آرایشگران مربوطه دارای برچسب اصالت و سلامت باشند و محصولات داخلی ساخت ایران دارای پروانه بهداشتی ساخت باشند. همچنین لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و غیرمجاز دارای مقادیر بالای سرب و جیوه است که احتمال ابتلا به بیماریهای بدخیم و سرطان را افزایش می‌دهند.

انجام حجامت با شاخ گاو در گذشته

حجامت به‌عنوان یکی از اعمال یداوی طب سنتی به حساب می‌آید که نه‌تنها در دین اسلام، بلکه از چند هزار سال قبل از اسلام نیز به‌دلیل فواید خاص آن مورد اقبال مردم در دوران بسیار دور تاریخی بوده است. وسایل انجام حجامت در دوران گذشته با روش‌های امروزی متفاوت بوده، اگر امروزه با وسایل بهداشتی به انجام حجامت اقدام می‌شود، در دوران گذشته و حتی تا یک ربع قرن پیش، برخی حجّام‌ها از شاخ گاو برای حجامت استفاده می‌کردند. حجامت تاثیرات شگرفی بر سلامتی انسان دارد از جمله اینکه ؛ با حجامت خون انسان تصفیه شده و باعث می‌شود که تا چند هفته فرد احساس خوبی داشته باشد. انجام حجامت باید در فصل مناسب انجام شود که توجه به جنسیت و نوع طبع افراد در این مسئله بسیار حائز اهمیت است. البته نخستین راه درمان در بیماری، حجامت نیست بلکه نخستین قدم درمان، اصلاح سبک زندگی است. رعایت مسائل خواب و بیداری، فعالیت بدنی مناسب و روش‌های پاکسازی مواد زائد از بدن، از جمله موضوعات دیگری است که قبل از حجامت در طب سنتی مورد توجه قرار گرفته است.

نظرات بینندگان