کد خبر: ۱۱۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۶
امام جمعه موقت شیراز:

بانک ربوی پدر مردم را درآورده/دولت جدید برای سیستم ربوی چاره اندیشی کند/ مالیات گرفتن از انسان ضعیف، هنر نیست

رضوی اردکانی با انتقاد شدید از سیستم ربوی بانک‌ها اظهار داشت: بانکداری ربوی پدر مردم را درآورده و نمی‌دانم مردم باید تا به کی به فرزندان خود به خاطر پول ربا، نان حرام بدهند.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام سیدابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز این شهر با انتقاد شدید از سیستم ربوی بانک‌ها اظهار داشت: بانکداری ربوی پدر مردم را درآورده و نمی‌دانم مردم باید تا به کی به فرزندان خود به خاطر پول ربا، نان حرام بدهند.

وی بابیان اینکه دولت جدید باید تکلیف این سیستم ربوی را مشخص کند، تصریح کرد: فقها بارها گفته‌اند سود گرفتن از مردم حرام است، اما بازهم بانک‌ها زیر بار نرفته و از مردم سود می‌گیرند؛ این بانکداری ربوی است نه اسلامی و دولت جدید باید برای این سیستم ربوی به فکر چاره باشد.

خطیب جمعه موقت شیراز مبارزه جدی با اختلاس‌گران و نجومی‌بگیرها را از دیگر مسؤولیت‌های دولت جدید برشمرد و گفت: مردم می‌خواهند بدانند که تکلیف اختلاس‌گران و نجومی‌بگیرها چه شد؟ و دولت باید با مردم شفاف این موضوع را در میان گذارد.

رضوی اردکانی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله حجاب و عفاف اشاره کرد و اظهار داشت: عفت و حیا یک اصل قرآنی است و اگر از جامعه‌ای برداشته شد، خطر سقوط در کمین آن جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به کشف حجاب از سوی رضاخان قُلدر و بازیگری انگلستان مکّار در منطقه خاورمیانه دربرداشتن حکومت‌ها خاطرنشان کرد: استعمار برای فروپاشاندن یک جامعه ابتدا از بحث عفاف و حجاب آغاز کرده و پس از برداشتن آن، به‌تدریج بر کشورها حاکم می‌شود.

امام‌جمعه موقت شیراز با انتقاد از وضعیت نابسامان حجاب در جامعه اظهار داشت: امروز از دختر 8 ساله تا پیرزن 80 ساله آرایش‌کرده و وارد خیابان می‌شوند و این‌یک فاجعه برای کشور به شمار رفته و همان فتنه استعمار برای فروپاشاندن جامعه است.

رضوی اردکانی ادامه داد: خانم کارمندی که در اداره هفت‌قلم آرایش می‌کند باید بداند که آرایش مخصوص داخل منزل و همسرش است نه برای بیرون از منزل و نامحرمان و متأسفانه معلوم نیست که حراست این اداره‌ها چرا هیچ‌گونه برخوردی با این وضعیت نمی‌کنند.

وی بابیان اینکه داشتن حجاب با کارکردن و تحصیل هیچ منافاتی ندارد، خاطرنشان کرد: امروز خانمی که نان برای خوردن ندارد، چندصدهزار تومان وسایل آرایشی در کیف دارد و برای نامحرمان دلبری و صدایش را نازک می‌کند و خبر ندارد که چه گناهی را در به انحراف کشاندن اطرافیان انجام می‌دهد.

خطیب جمعه موقت شیراز بابیان اینکه عفت و حیا تنها ویژه زنان نیست، افزود: مردان نیز باید بدانند که وقتی با پوشش نامناسب و لباس‌های چسبان در انظار مردم حاضر می‌شوند، عفت و حیا را خدشه‌دار کرده‌اند.

رضوی اردکانی با بیان اینکه اسلام با خلاف عفت مخالف است نه با آزادی، اظهار داشت: برخی می‌خواهند ارزش‌های غربی را در جامعه تحمیل کنند تا نسلی را به وجود آورند که تسلیم محض آن‌ها باشد و سند 2030 یکی از این موارد بود.

وی با اشاره به اینکه عفت یک مسئله فطری است، اضافه کرد: جوانی که دنبال چشم‌چرانی رفت دیگر مجاهد فی سبیل الله نخواهد بود و هرگز به دنبال علم و تحصیل نخواهد رفت.

امام‌جمعه موقت شیراز افزود: برداشتن حجاب و عفاف از خانواده قدم اول است، چراکه پس از فروپاشی خانواده، جامعه نیز از هم می‌پاشد و اجتماع آلوده می‌شود و این سیاست همیشگی استعمار برای تسلط بر کشور ما بوده است.

رضوی اردکانی در بخش پایانی سخنان خود نیز به شانزدهم تیرماه روز مالیات اشاره کرد و گفت: سازمان مالیاتی به دنبال کسانی باشد که فرار مالیاتی میلیاردی دارند وگرنه یقه انسان‌های ضعیف را گرفتن، هنر نیست.


منبع: فارس
نظرات بینندگان