کد خبر: ۱۱۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستان های فارس مطرح شد؛

افق نگاه ما نابودی اسرائیل است/وضعیت اشتغال و معیشت مردم مناسب نمی باشد

ائمه جمعه شهرستانهای فارس در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به بیکاری جوانان، این وضعیت را نا مناسب دانستند و از دولت خواستند اقداماتی در این زمینه انجام دهد.

به گزارش شیرازه، ائمه جمعه شهرستانهای فارس در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به بیکاری جوانان، این وضعیت را نا مناسب دانستند و از دولت خواستند اقداماتی در این زمینه انجام دهد.

نشست اخیر منافقین در فرانسه پیامدهایی داشته که لازم است

 حجت الاسلام رضا صفایی امام جمعه شیعیان خنج در خطبه های نماز جمعه، یکی از مهمترین دغدغه ها و وظایف دستگاه قضایی را دفاع از حقوق مردم و مقابله جدی با متخلفان و قانون شکنان دانست و گفت: این موضوع از توصیه های اکید مقام معظم رهبری در دیدار با ارکان قوه قضائیه در هفته گذشته بود.

 وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که نباید مغفول مسوولین بخصوص رییس قوه قضاییه قرار گیرد، پیگیری مسائل و قضایای بین المللی است؛ اتفاقاتی در دنیا افتاده و می افتد از جمله بحث مصادره ها و تحریم های آمریکایی که بخش عظیم آن مربوط به حوزه امور حقوقی است و باید دستگاه قضا موضع گیری جدی و بین المللی داشته باشد.

صفایی عنوان کرد: دفاع از حقوق آمران به معروف و ناهیان از منکر که در واقع مدافعان اصل هشتم قانون اساسی هستند، اصلی است که متاسفانه از ناحیه مسوولین مغفول و مظلوم مانده که لازم است این مورد هم مورد توجه قرار گیرد.

 وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به هفته حجاب و عفاف و سالروز حمله ظالمانه رضاخان به مسجد گوهرشاد و به شهادت رساندن هزاران معترض به کشف حجاب، گفت: برخی فکر می کنند بی حجابی نماد روشنفکری و آزادی است، در حالی که آن خانمی که حجابش را بر می دارد و در کوچه و خیابان آرایش می کند، نباید احساس امنیت و آزادی داشته باشد، چون همه نگاه های مسموم نامحرم به سمت اوست.

خطیب نماز جمعه شیعیان خنج افزود: خانمی که حجاب را رعایت نکرده و با هزاران نوع آرایش در جامعه ظاهر می شود، چگونه می تواند زیر تیغ نگاه های دیگران فکر کند، چه رسد به اینکه بخواهد روشنفکر باشد و ادای روشنفکری را درآورد.

 صفایی اظهار داشت: همانگونه که در روایات هم تاکید شده، حجاب برای زن مصونیت آورده و حریم و شخصیتش را حفظ می کند. آزادی یعنی احساس آرامش و امنیت، یعنی حضور آگاهانه زن در تمام مسائل جامعه بدون شکستن حریم او.

 وی در بخش دیگری از صحبت های خود به آزادی موصل در کشور عراق اشاره نمود و گفت: آزادی موصل در عین اینکه شادی مردم عراق را در پی داشت و شکست و خفتی بود برای داعش و حامیان منطقه ای داعش، در واقع پیامی هم دربرداشت که تا زمانی که مردم و مسئولین عراق یکدل و همراه در کنار هم و متحد باشند و اتکا به هیچ قدرت بیرونی بخصوص ائتلاف دروغین ضد داعش که در واقع حامی اصلی داعش همین ها هستند نداشته باشند، همیشه پیروز میدان خواهند بود و ان شاءالله در آینده نیز کشوری مستقل و مقتدر خواهند داشت.

 امام جمعه شیعیان خنج در ادامه به نشست اخیر منافقین و حامیان آنها در فرانسه اشاره کرد و گفت: پیامدهایی داشته که چرا مسئولین مجامع بین المللی و حتی کشور در برابر این همایش مخرب سکوت کرده اند و مهمترین مساله اینکه درست در همین زمان قرارداد ننگین توتال با یک شرکت با سابقه بد امضا می گردد که داد خیلی از دلسوزان را درآورده است.


دختران و پسران امانت الهی هستند و داریم در امانت الهی خیانت می کنیم

امام جمعه استهبان در خطبه های نماز جمعه این هفته نسبت به وضعیت حجاب و عفاف در این شهرستان انتقاد کرده و گفت: متاسفانه شهرستان استهبان دارد به بد سمتی حرکت میکند؛ تا دو سال قبل استاندار، وزیر، رئیس جمهور و هر شخص دیگری وارد این شهرستان میشد سرمان را بالا می گرفتیم و با افتخار می گفتیم حتی یک زن بی چادر هم در استهبان نیست و حتی مهمانانی که وارد شهر می شوند نیز چادر می پوشند اما الان بعد از دو سال نیز می توانیم چنین ادعایی کنیم یا خیر.

حجت الاسلام والمسلمین خاوری، امام جمعه شهرستان استهبان خطاب به مردم این شهرستان گفت: مومنین فکری کنند، دختران و زنان را مدیریت کنند،  امر به معروف و نهی از منکر کنند و وظیفه خواهران نیز در اینجا بیشتر است.

وی ادامه داد: بی خیال و بی توجه روز به روز داریم عقب گرد میکنیم و نسبت به روز قبل بد تر میشویم، دختران و پسران امانت الهی هستند و داریم در امانت الهی خیانت می کنیم.

اسرائیل، خط اصلی مبارزه/ افق نگاه ما نابودی اسرائیل است

 حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آزادسازی دومین شهرعراق از دست تروریست ها تکفیری داعش این پیروزی بزرگ را به ملت عراق و مسئولان این کشور و همچنین جامعه مسلمانان جهان تبریک گفت.

حجت الاسلام نقوی همچنین با اشاره به سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه اظهار داشت: اسرائیلی که یک روز ادعای حاکمیت نیل تا فرات را داشت با این شکست به ذلت افتاد و امروز رژیم صهیونیستی اقرار می کند که قویترین دشمن ما حزب‌الله لبنان است.

وی تصریح کرد: ملت ما می‌داند که خط اصلی مبارزه ما داعش و تکفیری‌ها نیستند بلکه اسرائیل خط اصلی مبارزه ما و إن‌شاءالله نابودی اسرائیل افق نگاه ما است، مسئله‌ای که حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند.

خطیب جمعه صفاشهر با اشاره به 21تیرماه روز عفاف و حجاب گفت: باید فلسفه عفاف و حجاب را برای نسل جوان به طور صحیح و منطقی تبیین و روشن کنیم در این‌صورت نسل جوان با رغبت این فرهنگ را می‌پذیرد، در این میان وظیفه علما و آموزش و پرورش بسیار مهم است.

وی افزود: همه ما باید برای محافظت از ارزش‌های ایرانی و اسلامی خودمان تلاش کنیم، در این راستا باید دولت و مردم برای فراهم کردن شرایط ازدواج جوانان تلاش کنند تا با ازدواج به موقع از بیراهه رفتن آنان جلوگیری شود.

امام جمعه صفاشهر تاکید کرد: ازدواج جوانان باید به موقع و آسان انجام شود، اینکه سن ازدواج تا این حد بالارفته یک زنگ خطر بسیار بزرگ برای جامعه اسلامی ما است و اگر ما پدر و مادران و مسئولان فرهنگی  این جامعه بیدار نشویم و اقدامی نکنیم قطعا پشیمان خواهیم شد و این امر فقط با شعار انجام نخواهد شد، باید با عمل و از مسیر درست اقدام کرد.


حجت الاسلام نقوی امر به معروف و نهی از منکر زبانی را وظیفه همگانی دانست و گفت: هر فردی در هر جایگاهی می‌تواند این وظیفه را به راحتی انجام دهد، اگر هر فردی این وظیفه را انجام دهد و امر به معروف و نهی از منکر زبانی تکرار شود یقینا تاثیر مثبت دارد.

امام جمعه صفاشهر با گلایه از  نبود فضای ورزشی و رفاهی مناسب برای بانوان شهر صفاشهر گفت : اواخر سال ۹۴ و پس از انتخابات مجلس کلنگ پارک بانوان زده شد اما بعد از انتخابات متاسفانه  شاهد کم لطفی نماینده محترم مردم در مجلس و همچنین شهرداری بودیم و هیچ گونه اقدامی تاکنون انجام نشده است.

وضعیت اشتغال و معیشت مردم مناسب نمی باشد

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز  گفت: شلیک موشک ها به مواضع دشمنان، ثابت کرد ایران گذشت نخواهد کرد و بدون حضور ایران مشکلات منطقه حل نخواهد شد.

امام جمعه نی ریز خاطر نشان شد: این حضور ایران است که داعش را از موضع و سرزمین های تحت تصرفش بیرون رانده کرده است.

آیت الله فقیه تصریح کرد: اگر مردم متحد و همراه باشید دیگر کسی جرأت نخواهد کرد به شما دروغ بگوید و با هم بودن شما باعث می شود مسوولان خادم شما باشند.

وی با اشاره به روز مالیات بیان داشت: ما اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی داشته باشیم خود مردم باید داوطلبانه مالیات خود را بپردازند ؛ برای اداره کشور، رسیدگی به امور، لذا همه باید با دقت حساب گر باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری فارس افزود: دولت باید از این فرصت جهت رسیدگی به مردم در همه نقاط کشور بهره ببرد و این رسیدگی و خدمات را به صورت عادلانه تقسیم کند و امکانات را در اختیار همه قرار دهد.

وی تصریح کرد: دولت بداند که وضعیت معیشت و کار مردم مناسب نمی باشد؛ مسوولان در اختیار مردم باشند و سنگ جلوی پایشان نیندازند.

خطیب جمعه نی ریز با اشاره به حادثه مسجد گوهرشاد و دستور کشف حجاب اظهار داشت: پهلوی مردم را به عریان بودن دعوت کرد؛ حجاب را از سر زن ها برداشت، مجالس امام حسین (ع) را تعطیل کرد.

وی افزود: این انقلاب بود که مردم ایران را دگرگون کرد، بدانید که این آزادی غربی به درد ما نمی خورد.

امام جمعه نی ریز تصریح کرد: آزادی غربی یعنی مثل حیوان زندگی کردن می باشد، این ها آرام آرام به دنبال پیاده کردن نقشه های خود هستند.

وی افزود: از هم پاشیده شدن خانواده و سرنوشت نامشخص فرزندان از نتیجه های فرهنگ و آزادی غربی می باشد.

آیت الله فقیه خاطر نشان شد: مسوولان از خودتان شروع کنید، در رفتار خود و خانواده تان و کارمندانتان دقت کنید و مراقب باشید و به وظایف خود عمل کنید و اسباب ازدواج جوان ها را فراهم و وضعیت اشتغال آن ها را سر و سامان دهید.

وی افزود: در ایجاد اشتغال برای جوان ها روابط را کنار بگذارید، خدا را در نظر بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: پارتی بازی در جمهوری اسلامی یعنی تبعیض، یعنی بی عدالتی، یعنی دزدی، پارتی معنایی ندارد، همه چیز باید بر مبنای قانون باشد.

تمام شواهد نشان میدهد این قرن،قرن شکست و خاتمه دوران ابرقدرتی آمریکاست

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز زرقان با اشاره به وضع تحریم‌های  آمریکا، علیه ایران اسلامی، گفت: دولت آمریکا دولت دروغگویی و خیانتکار است و برای مسؤولان ما باید درس عبرت بزرگی باشد که نمیتوان به این دولت اعتماد کرد و  بدانند ملت بزرگ ایران هرگز در مقابل تحریم ها،نقشه ها و ترفندهای دشمن هیچگاه غافلگیر نخواهد شد.

خطیب نماز جمعه زرقان  با اشاره به گزینه های روی میز گفت مهم ترین گزینه مقابله با آمریکاست و تمام شواهد نشان میدهد این قرن،قرن شکست و خاتمه دوران ابرقدرتی آمریکاست.

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی با اشاره به فساد و تخلفات در فضای مجازی ادامه داد :مسؤولان با ریشه های فساد در این فضا برخورد کنند.

وی در همین رابطه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی گفت : دشمنان از همه‌ی طُرق دارند استفاده میکنند که ایمان اسلامی ما را متزلزل کنند و مقام معظم رهبری فرموده است اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم که این اهمیت فضای مجازی را برای مقام معظم رهبری نشان می‌دهد.

خطیب نماز جمعه زرقان در بخش دیگری از خطبه های امروز به ارزش حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت:حیا و غیرت مهمترین عامل حفظ حجاب است و غیرت مرد موجب حیای زن و حیای زن عامل عفت و حجاب زن است.

مسولان شهرستان در قبال سرمایه گذاران شرکت توسعه و عمران باید جوابگو باشند

حجت الاسلام زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز عدم پیشرفت شرکت توسعه و عمران شهرستان بوانات را مایه دلسردی سرمایه گذاران این شرکت برشمرد و اظهار داشت: بنا به درخواست عده ای انتخابات هیات مدیره در یک روز تعطیل ابتدای سال و عدم حضور اعضا برگزار شد و هنوز بعد از گذشت نزدیک به 4 ماه  هنوز مدیرعامل معرفی نشده و بی توجهی مسولان شهرستان و استان به این شرکت تعاونی بزرگ که یکی از بزرگترین تعاونی های کشور با بیش از 5000 عضو است مایه دلسردی سرمایه گذاران است مشکلی که طی این سالها گریبان بسیاری از سرمایه گذارانی که وارد شهرستان می شده اند را گرفته همین بروکراسی اداری بوده و هست.

وی افزود: پس از گذشت 3 سال هنوز هیچ حرکتی در راه توسعه این تعانی صورت که نگرفته هیچ، بلکه سرمایه مردم را نیز به شهرستان دیگر انتقال داده اند که این کار را حتی پیرمردها و پیرزن ها نیز بلد هستند که مقداری از پول خود را در بانکها سرمایه گذاری می کنند اما در یک بانک صاحب نام و شناخته شده نه در بانکی که هنوز اسم و شخصیتیش ثبت نشده و معلوم نیست اگر این بانک نیز مثل کاسپین و ... منحل شود چه کسی باید جوابگوی مردم باشد.

امام جمعه بوانات در ادامه سخنان خود به قراردادهای جدید نفتی با شرکت توتال فرانسه اشاره کرد و این قرارداد را به تاراج دادن سرمایه مردم دانست و گفت: حال وزیر محترم نفت باز پای فرانسه این کشور دشمن و این شرکت بدنام خائن شرکت توتال را به قرارداد نفتی باز کرده و در این قرارداد 51% سهام به آنها واگذار می شود و بیش از 30% به چینیها و کمتر از 20% سهم ما که مالک این حوزه نفتی هستیم.


وی ادامه داد: حال شما قضاوت کنید این مصلحت ماست؟ قیام مردم برای ملی شدن صنعت نفت برای چه بود؟ چون با قرارداد دارسی نفت ایران توسط خارجیها چپاول میشد، آنوقت ما خودمان تکنولوژی استخراج نداشتیم، اما مردم اینرا فهمیدند که اگر تکنولوژی نداریم روزی بدست خواهیم آورد و بهتر است این ثروت ملی را به بیگانگان ندهیم، حالا بعد از گذشت بیش از 60 سال و داشتن توان داخلی برای استخراج به دست خودمان ثروت خودمان را به دشمنانمان بدهیم. فرانسوى‏ها جایزه‏اى از دولت یازدهم دریافت کردند که بهت همگان را برانگیخت. شاید خود فرانسوى‏ها هم تصور نمى‏کردند که پس از سال‏ها خیانت علیه ایران و زدن ضربه‏هاى آشکار و پنهان به این کشور، بدون کوچکترین مانعى، چنین پاداشى دریافت کنند.


امام جمعه بوانات در جای دیگری از سخنان خود به هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره و ریشه کنی این معضل اجتماعی را کاری با مشارکت همگان دانست و تصریح کرد: یکی از معضلات امروز جامعه ما مسئله مواد مخدر است، مسئولین ما خصوصا نیروهای محترم انتظامی حداکثر تلاش و همت خود را در کشف و انهدام باندهای سازمان یافته مواد مخدر انجام می دهند و دستگاه قضائی هم متخلفین را به سزای اعمالشان می رساندف اما آنچه مهم است اینکه باید کاری کنیم که ابتلاء به این مواد و اعتیاد کاسته شود و آن ایجاد اشتغال و کار فرهنگی است.

از ورود زنان بی حجاب به ادارات جلوگیری شود
حجت الاسلام صادقی امام جمعه داراب در خطبه های این هفته با اشاره به سالروز حادثه کشف حجاب در دوران پهلوی گفت: آنها میخواستند کشف حجاب را به طور عمومی و کامل انجام دهند اما با مقاومت خانواده های متدین عملی نشد.

وی افزود: بعضی از خانواده های مذهبی چندین وقت از خانه بیرون نرفتند تا در برابر کشف حجاب در امان بمانند.

امام جمعه داراب گفت: عزیزان اداره آموزش و پرورش، دبیران و خانواده ها باید از مقطع پیش دبستانی تا دانشگاه مراقب دانش آموزان باشند چرا که بخصوص در سالهای اول تحصیل بیشترین تاثیر میپذیرند و شخصیت انها شکل میگیرد.

امام جمعه داراب گفت: از ورود خانم های بد حجاب به ادارات و دانشگاه ها  جلوگیری بعمل آید. در شورای فرهنگ عمومی با حضور مسئولان مربوطه مصوب کردیم  اولا خواهرانی  که در ادارات و نهادها و دانشگاهها کار می کنند باید با حجاب باشند و همچنین از ورود خانم های بد حجاب  در ادارات و نهادها و دانشگاه ها جلوگیری شود و همه مردم باید حجاب و عفاف را جدی بگیرند.

صادقی گفت: در ابتدای انقلاب از طرف آمریکا تحریم شدیم اما امام گفتند اگر گرسنه بخوابیم و روزه بگیریم زیر بار استبداد نمی رویم.
وی گفت: جامعه ای که عمران و آبادانی نداشته باشد و مردمش فقیر باشند نمی توانند مالیات دهد.



نظرات بینندگان