کد خبر: ۱۱۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۱۷ تير ۱۳۹۶

خداحافظ نیسان آبی/ سلام پادرا

مدیرعامل شرکت خودروسازی زامیاد گفت: این شرکت در سال های گذشته متاثر از موضوع تحریم ها با عقبگرد در کار مواجه شد، اما از پارسال با محصول یورو 3 مجدد فعالیت های تولیدی خود را از سر گرفت.
خداحافظ نیسان آبی/ سلام پادرابه گزارش شیرازه، فریدون حمیدی مدیرعامل شرکت خودروسازی زامیاد روز جمعه (16 تیر) در جریان چهارمین و آخرین روز برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته آذربایجان غربی گفت: امسال تولید خودروی سنگین EVV5 و یورو 5 اروپای غربی، همچنین کامیون تراکر- TRAKKER -را با شرکت ایویکو در دستور کار داریم و به دنبال متنوع سازی سبد محصولات خود هستیم.

وی اظهار داشت: این شرکت همچنین برخی نمونه های اتوبوس را برای ارزیابی بازار وارد کرده است.

حمیدی با اشاره به اقدام های انجام شده این شرکت در حوزه خودروهای سبک، خاطر نشان کرد: ارتقای وانت نیسان آبی در چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفته بود که به یورو 4 ارتقا یافت، آلایندگی و مصرف سوخت آن کاهش یافت و توانستیم استانداردهای موجود را روی آن محقق کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم محصول جدیدی در همین تناژ به مشتریان عرضه کنیم، خودروی پادرا - PADRA - را ارائه کردیم که در بازار با استقبال مناسبی مواجه شد، اما به دلیل برخی محدودیت ها از جمله محدودیت رنگ هنوز نتوانستیم با تیراژ بالا در بازار ظاهر شویم.

مدیر عامل زامیاد خاطر نشان کرد: برای امسال محصول پادرای دوگانه سوز را در دستور کار داریم و در حال اخذ استاندارهای آن هستیم، همچنین محصول پاردا 2 که فیس لیفت شده پادرا با اندکی تغییر در پلتفرم است و در گیربکس و دسته موتورهای آن نیز تغییراتی اعمال شده که در دستور کار است.

وی با اشاره به ارتقای پلتفرم نیسان آبی و ساخت خودروی پادرا، تصریح کرد: از آنجایی که از این به بعد تامین استانداردهای 22 گانه خودرویی با این پلتفرم پاسخگو نیست، در نظر داریم پلتفرم آن را تا پایان سال 97 ارتقا دهیم.

خداحافظی با نیسان آبی

حمیدی با بیان اینکه در پایان سال 97 به طور عملی با نیسان آبی خداحافظی کرده و این خودرو که از نظر ظرفیت عملیات باربری خدمت بزرگی به کشور کرده به خاطره ها خواهد پیوست، تاکید کرد: در عوض خودروی پادرا باقی خواهد ماند، اما نیازمند اجرای پروژه های توسعه ای است.

حوزه موتور

وی گفت: این شرکت امسال ورود موتور جدید و حذف موتورهای قبلی را در دستور کار خود قرار داده است؛ در این زمینه موتور جدید نسبت به تست های آلایندگی پاسخگو بوده و با تبدیل به دوگانه سوز، در حال پشت سرگذاشتن تست های آلایندگی مربوطه است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اکنون شرکت زامیاد در حال کار کردن روی آزمایش های دوام این موتور است تا کارکرد آن پس از طی 45 هزار کیلومتر کارکرد مشخص شود.

حمیدی بیان داشت: موتوری که در حال کار بر روی آن هستیم، موتور V22 است که مصرف فعلی سوخت نیسان - 12.8 لیتر در 100 کیلومتر- را با 30 درصد کاهش به 9 لیتر تقلیل و توان خودرو را 10 درصد افزایش می دهد.

وی افزود: موتور V22 تا سه سال آینده پاسخگو است، اما از سال آتی روی یک موتور میتسوبیشی کار خواهیم کرد که بتواند دستکم تا هفت- هشت سال آینده پاسخگوی نیازها باشد.

دومین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته آذربایجان غربی از روز سه شنبه (13 تیرماه) با حضور 60 شرکت تولیدکننده داخلی و بیش از 50 شرکت تولید کننده خارجی از کشورهای کره جنوبی، ژاپن، چین، ترکیه، آلمان، فرانسه، اسپانیا و ... در محل پارک جنگلی ارومیه و با حضور مسئولان کشوری و استانی در حال برگزاری است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان