کد خبر: ۱۱۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس:

795 طرح با اشتغال 16 هزار نفر آماده اجراست/ دستگاه‌های اجرایی با تایید یا رد طرح‌ها تکلیف مردم را روشن کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه 795 طرح با اشتغال 15هزار و 936نفر آماده اجراست، گفت: دستگاه‌های اجرایی هرچه سریع‌تر 313 طرح باقیمانده را بررسی و با تایید یا رد طرح‌های پیشنهادی تکلیف مردم را روشن کنند.

به گزارش شیرازه، سهراب مختاری در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس توضیح داد: کارگروه اشتغال استان فارس بیش از هزار طرح با حدود ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات را آماده کرده که تاکنون ۷۹۵ طرح با ۲هزار و 181 میلیارد تومان تسهیلات تصویب و به بانک‌ها معرفی شده است و 313 طرح باقیمانده دارای مجوز و سرمایه‌گذار آماده به کار است.

وی اظهار کرد: سازمان‌های صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی در استان فارس بهترین عملکرد را در بررسی و معرفی طرح‌های اشتغالزا در کارگروه اشتغال داشتند.

مختاری با بیان اینکه نهایی شدن این طرح‌ها و تعیین تکلیف آن‌ها از سوی بانک‌ها در نسبت مصارف به منابع بانکی تعادل مناسبی را ایجاد خواهد کرد، گفت: توزیع و ارجاع طرح‌ها به بانک‌ها بنا به درخواست سرمایه‌گذار و با ملاک خوش‌حسابی مشتری در بانک‌ها بوده است که بانک کشاورزی با 456 طرح و تجارت با 23 طرح بیشترین و بانک رفاه کارگران و اقتصاد نوین با یک طرح کمترین تعداد طرح‌ها را داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تصریح اینکه جمعیت شاغل و بیکار ما افزایش پیدا کرده است، گفت: نرخ بیکاری در بهار امسال نسبت به سال گذشته با ۵ /۲درصد کاهش به۸ /۹ درصد رسید حال آنکه این عدد در سال ۹۵ حدود ۳ /۱۲درصد بود.

وی با تصریح اینکه نرخ بیکاری اعلام شده نقطه‌ای و سه‌ماهه است، خاطرنشان کرد: استان فارس در بهار امسال و به لحاظ شاخص بیکاری ۱۲ پله در کشور صعود کرده است که یکی از دلایل این صعود اقدامات برنامه‌ریزی شده در کارگروه اشتغال برای بهبود وضعیت آماری فارس است.

به نسبت سهم بانک‌ها از منابع از آنان اعتبار دریافت کنید

در ادامه جلسه محسن صفدری، مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس نسبت به عدم توزیع مناسب طرح‌ها در بین بانک‌های استان اعتراض و اظهار کرد: باید به نسبت سهم بانک‌ها از بازار، اعتبارات بین آن‌ها توزیع شود و هر بانک به نسبت منابعی که از کل استان در اختیار دارد، تسهیلات بدهد چراکه اگر اختیاری باشد همه برای دریافت تسهیلات جلو در بانک کشاورزی صف می‌کشند.

وی با تأکید بر اینکه درست نیست بانک کشاورزی را در تنگنا قرار دهیم، ادامه داد: در سال گذشته بانک کشاورزی در حالی که 8 درصد سهم منابع استان را در اختیار داشت اما 18 درصد کل تسهیلات مربوط به رونق اقتصادی را پرداخت‌ کرده است.

صفدری درخصوص موازی‌کاری‌هایی که وجود دارد، خاطرنشان کرد که باید مشکل موازی‌کاری با ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات سرمایه در گردش در سایت بهین‌یاب حل شده باشد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس تأکید کرد: باید برای وصول مطالبات بانک‌ها اقدامات جدی‌تری انجام داد چراکه معوقات بانکی در سیستم مالی کشور اخلال ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان