کد خبر: ۱۱۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۶
«کافه مجازی»؛

فرانسه؛ از خون های آلوده، پلیس بد و میزبانی منافقین تا توتال! /سهم خواهی از غیبت حاج احمد/آخرین سوژه جدید حامیان روز مزد دولت چیست؟

این روزها اقدامات دولت و مجلس حواشی زیادی به همراه دارد، حواشی که گاهی هضم آن برای مردم ایران کمی سخت است و یا شاید غیر قابل باور؛ اقداماتی مانند امضا نکرن بیانیه ای که علیه داعش نوشته شده بود و یا قراردادی که سر شار از مشکلات ریشه ای است.

 شیرازه، بالغ بر ۳۰ میلیون ایرانی در شبکه های اجتماعی و پیام رسانهای خارجی فعالیت دارند و محبوبیت این شبکه ها واقعیتی است که باید پذیرفت، ایرانی ها به لحاظ فراگیری استفاده از فضای مجازی رتبه اول دنیا را دارند؛ چرا که متوسط استفاده از فضای مجازی در کشورهای دنیا 42 در صد است اما در ایران 82 در صد است،  با توجه به این فراگیری، در بسیاری از مسائل روز کشور و جهان شاهد واکنش های از سوی کاربرای فضای مجازی در ایران نسبت به آن مسائل هستیم؛ بر همین اساس شیرازه در نظر دارد گلچینی از واکنش های کاربران فضای مجازی در ایران را نسبت به اتفاقات روز دنیا در قالب بسته خبریی بصورت هفتگی در روزهای یکشنبه باعنوان« کافه مجازی» منتشر نماید.

نمایندگان داعش معرفی شوند

هفته گذشته بیانیه ای در مجلس قرائت شد تا نمایندگان مجلس آن را امضا کنند؛ این بیانیه که در آن از حمله موشکی سپاه به داعش حمایت کرده بود؛ تنها توسط 162 نفر از 290 نفر نماینده مجلس امضا شد؛ این اقدام نمایندگان مجلس از چشم مردم دور نماند.

عده ای از کاربران که حمله تروریسیت داعش در مجلس را فراموش نکرده بودند، این اقدام 128 نفر از نمایندگانی که بیانیه را امضا نکرده بودند، را نمک نشناسی خواندند و آن ها را مدیون خون شهدایی دانستند که در این اقدام تروریستی به شهادت رسیدند.

 امضا نکردن این بیانیه اقدامی نبود که مردم به سادگی از آن بگذرند، به همین دلیل موجی را در فضای مجازی ایجاد شد مبنی بر اینکه نام این نمایندگان باید منتشر شود تا مردم بدانند کدام نمایندکان از حمله موشکی سپاه به داعش ناراحت شدند!


عده ای که روز مزد کار میکنند

این روزها در دولت؛ حرف از قرارداد نفتی جدیدی هست که نه تنها ایرادات ریشه ای دارد بلکه با کشوری بسته شده است که اقدامات زیادی علیه مردم ایران انجام داده است، اقداماتی که هیچ گاه از ذهن مردم  نمی رود.

یکی از کاربران مجازی که گویا همه این اقدامات ظالمانه فرانسه و پاداش های دولت به آن ها را به خاطر داشته است نوشت؛ فرانسه خون آلوده به ما داد و ما خودروسازی را در اختیارش گذاشتیم، نقش پلیس بد را در مذاکرات بازی کرد اما ایرباس ازش خریدیم و امروز پس از میزبانی آن ها از منافقین باز میخواهیم با آن ها قرارداد نفتی ببنیدم و اینها یعنی یک اشکالی هست.

در این فضای مجازی تنها زبان ساده جواب نمی دهد و کاربران دست به بیان کنایه می زنند، مثل یکی از کاربران که با کنایه به عده ای که برخی مواقع از حقیقت ها خبر ندارند و تنها با چشمان بسته از جریان یا گروهی حمایت می کنند گفت؛ اونایی که می گفتند شعر میثم مطیعی توهین بوده ولی نمی دانستند کجای شعر توهین بوده، اینها همونهایی هستند که میگن قرارداد توتال عالیه ولی نمیدونن دقیقا کجاش عالیه؛ اصولا اینهارا زیاد جدی نگیرید، روز مزد کار میکنند.



سهم خواهی از غیبت حاج احمد

مردم ایران نشان دادند که همیشه قدر مردان بزرگ را می دانند، مردانی که سختی های زیادی تحمل کردند تا ملت ایران در آرامش و به دور از سلطه زندگی کنند، حاج احمد متوسلیان از این دست آدمها است که پس از آمدن خبر زنده بودنش، مردم ایران برا آمدنش خوشحال شدند.

این روزها مردم قدر شناس ایران جریانی در فضای مجازی به راه انداختند مبنی بر باز گشت حاج احمد به کشور؛ عده ای که از فساد های اقتصادی حال خوشی ندارند نوشتند؛ یکی سهمش از سفره انقلاب می شود ماهی 60 میلیون پول و یکی سهمش میشود 35 سال اسارت.

گروهی هم که غیبت حاج احمد را منفعتی برای جریانی خاص می دانند گفتند: دنبالت نمی آیند تا سهمشان از انقلاب کم نشود.


دُم فتنه از ابتدا بیرون بود

این روزها وقتی به جریاناتی که علیه جهموری اسلامی ایران به راه افتاده نگاه کنیم به یاد زمانهایی می افتیم که انقلاب تازه پیروز شده بود و تمام منافقان و مخالفان سعی در نابودی آن را داشتند؛ مریم رجوی که آن سالها در دسته منافقان  تلاش میکرد تا انقلاب را زمین بزنند؛ این روزها هم دست از این تلاش بر نداشته است اما خوب می داند که امروزه باید شیوه مبارزه خود را تغییر دهد و با زبانی دلسوزانه اما منافقانه به مبارزه خود علیه جمهوری اسلامی بپردازد.

هفته گذشته مریم رجوی، سخنانی از فتنه 88 و گروه های منافقین علیه ایران بیان کرد که پیش از این هم مردم بصیر ایران از آن مطلع بودند.

گروهی از کاربران که اعدام منافقان در سال 67 را به خاطر داشتند با کنایه نوشتند؛ اصلاح طلبان با زیر سوال بردن اعدام منافقان در دهه 60 از چه کسانی حمایت کردن؟

عده ای هم بصیرت مردم ایران را به رخ کشیدندو گفتند این سخنان پیش از اینکه بیان شود هم مردم از آن مطلع بودند.




نظرات بینندگان