کد خبر: ۱۱۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۶
مسؤول بسیج دانشجویی فارس:

دانشگاه مرکز ثقل انقلاب است/ غفلت کنیم بسیج دانشجویی تبدیل به شرکت خصوصی می‌شود

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس بابیان اینکه مرکز ثقل انقلاب دانشگاه است گفت: دانش و بینش، ابزارهای منطقی برای دفاع از انقلاب است.
دانشگاه مرکز ثقل انقلاب است/ غفلت کنیم بسیج دانشجویی تبدیل به شرکت خصوصی می‌شودبه گزارش شیرازه، اسماعیل قزل‌سفلی صبح امروز در جمع دانشجویان بسیجی دوره آموزشی خط امام استان فارس بابیان اینکه در امر برگزاری دوره یک مجموعه منظم داریم گفت: نوک پیکان طراحی دشمنان دانشگاه و دانشجو است، آن‌هم برای اینکه مرکز ثقل انقلاب و مبدأ همه تحولات منطقه دانشگاه است.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه دشمنان با اثرگذاری بر باورها، ارزش‌ها و اعتقادات تلاش می‌کنند انقلاب اسلامی را تحریف کنند، گفت: درست مانند همان کاری که با تحریف امام کردند و امام منهای استکبارستیز و ساده‌زیست را به ما معرفی می‌کنند و در این بین نقش ما به‌عنوان دانشجوی بسیجی، دفاع به‌موقع، درست و بدون محافظه از انقلاب اسلامی در سنگر دانشگاه است.

وی دانش و بینش را اولین مؤلفه برای دفاع از انقلاب دانسته و اظهار داشت: این دانش و بینش ابزارهای منطقی برای دفاع از انقلاب است و ما به‌عنوان افسران جنگ نرم در جنگ امروزی که جنگ رسانه‌ای و فرهنگ است باید از طریق عدالت‌خواهی و آرمان‌خواهی پیشانی حرکت مابقی باشیم.

قزل‌سفلی با تاکید بر آنکه شما دانشجویان باید در حوزه معرفتی، تربیتی، مهارتی و تشکیلاتی سفیر باشید، بیان کرد: مأموریتی که دانشجوی بسیجی دارد بسیجی‌گری است و برای این کار باید خوب جذب و سازمان‌دهی و شبکه‌سازی کنیم.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس بابیان اینکه جذب صرفاً به معنای تشکیل پرونده نیست، خاطرنشان کرد: اگر غفلت کنیم بسیج دانشجویی را تبدیل به یک شرکت خصوصی می‌کنیم، لذا تشکیلات بسیج باید روزبه‌روز بزرگ‌تر شود نه کوچک‌تر. باید به دانشجویان هویت‌بخشی دهیم و به‌صورت شبکه‌ای و جبهه‌ای عمل کنیم که نیاز امروز ما شبکه‌سازی تخصصی است.

قزل‌سفلی تقویت قدرت بسیج را کافی ندانست و در ادامه بیان کرد: باید توانمندسازی هم صورت بگیرد که لازمه آن خودشناسی و خداشناسی است تا وقتی در بزنگاه‌ها قرار می‌گیریم بتوانیم خودمان و تشکیلات را حفظ کنیم.

وی با اشاره به آنکه مطالعه کردن و نوشتن و بیان مطالبات امام و رهبری وظیفه دانشجویان است، تصریح کرد: نباید نسبت به مسائل بی‌تفاوت باشیم و امروز تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و مطالبه‌گری و خدمت‌رسانی مهم‌ترین اولویت ما در بسیج دانشجویی است و مواجهه صرفاً سیاسی با مسائل پاسخگو نیست.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در پایان گفت: باید با مسائل مواجهه تخصصی انجام دهیم که در آینده هم به کار می‌آید و اگر وظیفه بسیج دانشجویی به‌خوبی انجام شود، آن هدف که تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است به‌خوبی صورت می‌گیرد.
نظرات بینندگان