کد خبر: ۱۱۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۶

قطعنامه سراسری راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب

ستاد مردمی بزرگداشت هفته عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شیرازه، ستاد مردمی بزرگداشت هفته عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه آماده است:

اما معتقدیم بنا بر بیانات امام خامنه ای ( مدظله العالی ): حجاب یکی از وسایل امنیت است با حجاب زن مسلمان ، هم خود زن مسلمان امنیت پیدا می کند  هم مردان مسلمان امنیت پیدا می کنند.آنجایی که حجاب را از زنان دور می کنند در درجه اول امنیت از خود زن و در درجه بعد از مردان و جوانان گرفته خواهد شد.

رعایت عفاف و حجاب علاوه بر اینکه یک تکلیف و وظیفه شرعی و الهی است، یک وظیفه انسانی ،‌ تربیتی ، اخلاقی ، فرهنگی و اجتماعی نیز هست: زیرا سلامت و پویایی جامعه در گرو آن است ، حجاب و پوشش به منزله دژ و قلعه ای است که از گوهر عفاف و پاکدامنی پاسداری و محافظت می کند بهترین مجرا برای امنیت خانواده و جامعه حجاب و پوشش اسلامی است.

 بر این اساس زنان غیرتمند انقلابی و محجبه استان فارس نکاتی را به متولیان امر حجاب و عفاف در جامع متذکر می شوند:

1. امروز دنیا باید بداند و بفهمد که زن ایرانی چه می گوید و چه می خواهد و چه نقشی در انقلاب اسلامی دارد و در این مورد استان فارس و شهر شیراز و جوانان آن نقشی مضاعف دارند.وقتی برای شهر شیراز پسوند مقدسی را انتخاب و مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) آن را قله می نامند ما نمی توانیم در سومین حرم اهل بیت (ع)‌زندگی کنیم ودر مقابل ناهنجاری ها بی تفاوت باشیم و از کنار بعضی نمادهای نا زیبا و ناثواب ساده عبور کنیم .

2. اکنون که بد حجابی به منزله ابزاری در دست دشمن و فتنه گران برای شکستن قداست ارزشهای اسلامی و انقلابی قرار گرفته است همه مدیران ، مسئولین نهادها ، ارگانها ، سازمانهای دولتی ، رسانه ها و دانشگاهها باید با هوشیاری نظارت و کنترل بیشتری بر مجموعه های خود داشته باشند و در این خصوص از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکنند

3. لازم است سیستم های آموزشی کشور برای نهادینه کردن ارزشها و باورهای اسلامی و از همه مهمتر حجاب را درقالبها و روشهای جدید به کودکان و نوجوانان بیاموزند .چرا که پیشرفت فهم دانش آموزان در مساله حجاب و عفاف نیازمند برنامه ریزی های سیستم آموزشی ، بررسی برنامه ها ، روشها و کارکردهایی است که بتواند ارزشها را در بین جوانان و نوجوانان درونی ساخته و در راستای تثبیت ارزشها موثر باشد و همچنین این سیستم های آموزشی در تبیین ابعاد مختلف حجاب اسلامی و بیان تبعات و مضرات عدم رعایت پوشش اقدام کنند و نسبت به آموزشهای صحیح در احیای فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر قدم بردارند.

4. از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  به عنوان ستون اصلی فرهنگ کنونی کشور خواستاریم در جهت کنترل تولیدات فرهنگی و نظارت بر مراکز فرهنگی و فرهنگ سازی عفاف و حجاب در حوزه هنر اقدام عملی نموده و در راستای نهادینه نمودن فرهنگ عفاف و حجاب از هیچ کوششی دریغ نورزند.

5. از صنوف مسئول در عرضه البسه زنانه ومردانه می خواهیم نظارت وکنترل دقیق نسبت به تولیدات و عرضه البسه داشته و همچنین کنترل اساسی در جهت ورود اجناس وارداتی بعمل آورند.

6. امروزه شاهدیم در سردرب بسیاری از مراکز و ادارات توصیه هایی در خصوص رعایت شئونات اسلامی و رعایت حجاب و عفاف نصب گردیده است لیکن مشاهده می گردد مسئولین دولتی نسبت به حضور مراجعین بد حجاب هیچ گونه اقدام اساسی انجام نداده و بی تفاوت بوده اند لذا از آنان می خواهیم نسبت به این موضوع احساس مسئولیت نموده و از اختلاط خواهران و برادران در محیط های اداری جلوگیری نمایند.

7. یکی از مواردی که جامعه امروز بشریت به آن نیازمند است برنامه ریزی برای توانمندسازی مادران جهت تربیت فرزندان معتقد به حفظ عفاف و حجاب است ، لازم است دستگاههای فرهنگی به ویژه صدا و سیما به شیوه های مختلف و جذاب متناسب با شرایط امروزین جامعه اسلامی را نسبت به موضوع عفاف و حجاب آگاه ساخته و فرهنگ فاطمی را به مرور در زندگی مردم ، ساری و جاری نمایند.

8. از وزارت کشور درخواست می کنیم با احیای فرهنگ اسلامی و اصلاح باورهای عمومی نسبت به ابداع فرم لباس خاص اداری اسلامی در ادارات دولتی اقدام نموده و بر اجرای این موضوع نظارت جدی و اثر بخش را بعمل آورند.

9. از مسئولین اجرایی کشور در وزارت بهداشت و درمان می خواهیم نسبت به اجرای طرح انطباق در مراکز درمانی که خواسته اکثریت زنان جامعه اسلامی ایران می باشند اقدام عملی و اساسی بعمل آوردند.

10. ما انتظار داریم نیروی انتظامی با اجرای طرح های بازدارنده و اثر گذار و ایجاد زمینه های امن برای حضور بانوان در اجتماع اقدام نموده و این امر مهم را کاملا نظارت و کنترل نمایند و بستر مناسب را جهت تثیبت ارزش ها فراهم آورد.

در پایان لازم می دانیم به دختران و زنانی که ناآگاهانه در ترویج بی حجابی قدمی برمی دارند طبق کلام مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) توصیه کنیم : ای کسانی که هیچ عنادی با انقلاب اسلامی ندارید ،‌ اما بی توجهی ها موجب آن می شود که وظایف انقلابی را آنچنان مراعات نکنید ، فضای ادارات دولتی ، فضای جامعه انقلابی را فضای عفاف عمومی قرار بدهید. کاری کنید که باپوشش شما ، با بی اعتنایی شما به زیورها ، آرایش ها ، مدها ، لباسهای رنگارنگ ، دشمن یکبار دیگر احساس کند زن مسلمان ایرانی تسخیر ناپذیر است .

ستاد مردمی بزرگداشت هفته عفاف و حجاب

منبع:  نسیم شیراز

نظرات بینندگان