کد خبر: ۱۱۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۶
مدیرکل تامین اجتماعی فارس:

فراهم شدن زمینه برای بیمه‌ فعالان خدمات اینترنتی/ بیش از ۹هزار نفر در فارس بیمه بیکاری دریافت می‌کنند/ سوالات بیمه‌ای خود را از 1420 بپرسید

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه ۹هزار و ۲۰۰نفر در فارس مقرری‌بگیر بیمه بیکاری هستند، گفت: ماهانه ۸میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان بابت بیمه بیکاری پرداخت می‌کنیم.

به گزارش شیرازه، عبدالکریم نباتی در نشست خبری در آستانه هفته تامین اجتماعی گفت: تعداد کل افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی فارس در سال ۹۲، ۲میلیون و ۲۹ هزار نفر بوده که این تعداد با یک و ۶دهم درصد افزایش به دو میلیون و ۶۳هزار نفر در سال ۹۵ رسیده است که بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی تعداد بیمه شدگان اصلی در سال ۹۲ را ۶۷۹ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: در سال ۹۵ تعداد بیمه‌شدگان اصلی با رشد ۳ و ۶دهم درصدی به ۷۰۴ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. همچنین تعداد مستمری‌بگیران از ۱۰۱ هزار پرونده در سال ۹۲ با ۲۷ درصد افزایش به ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ پرونده در سال ۹۷ رسید.

مطالبات ۵۲۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی فارس

مدیرکل تامین اجتماعی فارس میزان مطالبات تامین اجتماعی فارس را ۵۲۰ میلیارد تومان اعلام و شرکت‌های آی‌تی‌آی و آزمایش را بزرگ‌ترین بدهکاران این اداره معرفی کرد.

احتمال اعلام سهمیه جدید برای پوشش بیمه کارگران ساختمانی

نباتی از احتمال اعلام سهمیه جدید برای پوشش بیمه کارگران ساختمانی در کشور و به تبع آن استان فارس خبر داد و گفت: با توجه به تامین نشدن منابع مورد نیاز مالی، ثبت‌نام متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی به مدت یک‌سال انجام نشد و امیدواریم امسال این امر محقق شود.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه حدود ۲۰۰هزار نفر از کارگران ساختمانی کارت مهارت فنی دریافت کرده‌اند، گفت: پس از بازرسی‌ها بیمه ۴ هزار نفر که در کار دیگری مشغول به‌کار بودند یا کارفرما داشتند، قطع شد و علیرغم اینکه منابع تامین نشده است اما بیمه ۵۰ هزار کارگر ساختمانی برقرار است.

وی درخصوص هزینه تعهدات تامین اجتماعی گفت: طی چهارسال گذشته شاهد رشد ۷۸ درصدی در انجام تعهدات کوتاه مدت بودیم که از ۱۸۷ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۳۳۴ میلیارد تومان در سال ۹۵ افزایش پیدا کرده است. همچنین تعهدات بلند مدت نیز از ۸۷۵ میلیارد تومان در سال ۹۲ با رشد ۸۴ درصدی به هزار و ۶۱۷ میلیارد تومان در سال ۹۵ رسیده است. در خردادماه سال ۹۶ نیز ۱۷۰ میلیارد تومان به مستمری‌بگیران پرداخت کردیم.

صرفه‌جویی ۳۰۰میلیون تومانی در هزینه‌ها با الکترونیکی شدن خدمات

نباتی با اشاره به اینکه ۷۳هزار کارفرمای فعال داریم و ماهانه حدود ۲۴۳ نفر باید به شعب استان مراجعه و حق بیمه را پرداخت می‌کردند، گفت: طرح لیست حق بیمه اینترنتی به منظور جلوگیری از اتلاف وقت کارفرمایان اجرا شد که موجب صرفه‌جویی ۱۸۰ میلیون تومان بابت چاپ لیست بیمه شد. همچنین ابلاغ الکترونیکی احکام صادره نیز موجب صرفه‌جویی سالانه ۱۲۰میلیون تومان شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با اشاره به طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان که از اسفند ۹۵ تا اردیبهشت ۹۶ اجرا شد، گفت: در این طرح ۲۵ هزار نفر درخواست بخشودگی جرائم داده بودند که پس از بررسی مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از جریمه ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن از کارفرمایان بخشیده شد.

برقراری مستمری بازنشستگی زیر ۱۰ سال سابقه

نباتی از برقراری مستمری بازنشستگی زیر ۱۰ سال با امکان خرید کسری سابقه تا ۱۰ سال خبر داد و افزود: کسانی که از نظر سنی شرایط بازنشستگی را دارند می‌توانند کسری ۱۰ سال را پرداخت کنند و از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوند.

وی ضریب پشتیبانی را نسبت ورودی‌ها و خروجی‌های تامین اجتماعی عنوان کرد و در خصوص کاهش ضریب پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال‌های ابتدای فعالیت این سازمان، ضریب پشتیبانی یا‌‌‌ همان نسبت ورودی به خروجی بیمه‌شدگان، یک به ۱۶ بود، به این معنا که به ازای هر ۱۶ نفری که بیمه می‌شدند، یک نفر بازنشسته می‌شد اما این ضریب اکنون ۶ به یک شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه ضریب پشتیبانی تامین اجتماعی هنوز در حالت بحرانی قرار ندارد، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از کاهش ضریب پشتیبانی، اقداماتی در دستور کار قرار گرفته که مهم‌ترین آن افزایش تعداد ورودی‌ها و گسترش پوشش بیمه‌ای است.

فراهم شدن زمینه برای پوشش بیمه‌ای فعالان خدمات اینترنتی

نباتی با تصریح اینکه تامین اجتماعی بیمه‌شدگان جدید را شناسایی کرده و آنان را تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: زمینه برای پوشش بیمه‌ای تمام فعالان در شرکت‌های خدماتی و موسسه‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی و غیره فراهم است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس اظهار کرد: امکان ایجاد پوشش بیمه‌ای برای دانشجویان، شاغلان در مشاغل خانگی و افرادی که در قالب شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در فضای مجازی مشغول به‌کار هستند، وجود دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس از ادامه پرداخت مستمری همسران بازمانده که پس از فوت شوهر ازدواج مجدد می‌نمایند خبر داد و گفت: تسهیلات جدیدی در سازمان جهت پوشش آحاد بیمه‌ای زنان خانه‌دار، ایرانیان خارج از کشور، اتباع خارجی ساکن ایران، نخبگان، استعدادهای درخشان و کارگران ایرانی اعزام شده به خارج از کشور ارائه می‌شود.

نباتی با بیان اینکه بیمه‌شدگان خویش‌فرمایی سه ماه فرصت دارند حق بیمه خود را پرداخت کنند، گفت: خبرنگاران و عکاسان آزاد نیز می‌توانند در صندوق ویژه خبرنگاران ثبت‌نام کرده و از بیمه برخوردار شوند.

مقام ارشد تامین اجتماعی فارس از رونمایی از سامانه سراسری 1420 در هفته گذشته خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری 1420 بدون نیاز به کد با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی تماس برقرار کرده و هر سوالی در زمینه مسائل بیمه‌ای دارند را از کارشناسان بپرسند.

۴۰ درصد نیروی انسانی سازمان تامین اجتماعی از خانواده ایثارگران هستند

وی با بیان اینکه ۴۰درصد نیروهای مشغول به‌کار در سازمان تامین اجتماعی فارس از خانواده ایثارگران هستند، دیدار با خانوداده ایثارگران و شهدا را از برنامه‌های هفته تامین اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: از ۱۹ تا ۲۵ تیرماه به نام هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است که دیدار با استاندار فارس، دیدار با اعضای جدید شورای شهر شیراز، پیاده‌روی خانوادگی، ارائه گزارش در نمازجمعه، استقرار تیم مشاوره در نماز جمعه، تجلیل از کارفرمایان نمونه، بازدید از مراکز صنعتی و اهداء خون از جمله برنامه‌های هفته تامین اجتماعی است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان