کد خبر: ۱۱۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۱۸ تير ۱۳۹۶
مدیر درمان تامین اجتماعی فارس:

به دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۲۳۰ میلیارد تومان بدهکاریم/ امسال ۴مرکز درمانی در شهرستان‌های فارس افتتاح می‌شود

مدیر درمان تامین اجتماعی استان فارس در حالی از بدهی ۲۳۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد که مطالبات انباشته این سازمان از دولت بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش شیرازه، اکبر امیری در نشست خبری در آستانه هفته تامین اجتماعی با بیان اینکه تامین اجتماعی فارس تا ۴ سال قبل در حوزه آی‌تی بسیار عقب‌ماندگی داشت و امروز در زمینه آی‌تی، یکی از اداره‌های پیشرو محسوب می‌شود، گفت: طی سال‌های اخیر بهسازی و نوسازی مراکز اورژانس ملکی و آمبولانس‌های این مراکز مد نظر قرار گرفت و وضعیت کیفی آن‌ها ارتقاء داده شد.

وی اعلام کرد: کلنگ احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی لارستان به عنوان دومین مرکز بستری ملکی تامین اجتماعی در فارس روز ۲۵ تیرماه به زمین زده می‌شود که کلیه هزینه‌های آن توسط خیری نیک‌اندیش تامین و پیمانکار برای آغاز عملیات اجرایی انتخاب شده است.

امیری تصریح کرد: از بدو فعالیت سازمان تامین اجتماعی تا ۴ سال قبل ۱۴ درمانگاه در سراسر فارس ایجاد شده بود و طی این ۴ سال ۴ درمانگاه جدید در شهرهای مرودشت، استهبان، فسا و لامرد احداث شد و ۴درمانگاه در شهرهای داراب، نورآباد، سپیدان و لار امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی و توسعه‌ای انجام شده در سال‌های اخیر در تنها بیمارستان ملکی تامین اجتماعی استان فارس در شیراز گفت: به زودی ۲ بخش از بخش‌های بهسازی و نوسازی شده بیمارستان شهید بهشتی شیراز افتتاح خواهد شد.

مدیر تامین اجتماعی فارس گفت: امروز امکان دریافت نوبت بدون نیاز به مراجعه حضوری در تمام درمانگاه‌های ملکی تامین اجتماعی با پیش‌بینی تلفن و خط ussd فراهم شده و مراجعات به این مراکز بسیار کاهش پیدا کرده است. همچنین متقاضیان دریافت نوبت اینترنتی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس به آدرس dfars. tamin. ir در این خصوص اقدام کنند.

کل بدهی ما به دانشگاه علوم پزشکی ۲۳۰ میلیارد تومان است

امیری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره میزان بدهی این سازمان به دانشگاه علوم پزشکی گفت: کل بدهی ما به دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۲۳۰ میلیارد تومان است که با توجه به اجرای طرح پزشک خانواده نسبت به سایر استان‌ها جلو‌تر هم هستیم.

وی از پرداخت بدهی‌های این سازمان به طرح پزشک خانواده تا آخر اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد و افزود: مطالبات داروخانه‌ها تا دی‌ماه سال گذشته پرداخت‌ شده است.

مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس پرداخت آنلاین مطالبات را به‌حق دانست و ضمن اظهار امیدواری از اینکه روزی برسد که پرداخت مطالبات به‌روز باشد، گفت: تا آخر شهریور ۹۵ مطالبات دانشگاهی پرداخت شده است که در خردادماه بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی پرداختی داشته‌ایم.

امیری در پاسخ به سوال دیگری درخصوص مطالبات درمانی تامین اجتماعی نیز گفت: بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان مطالبات انباشته تامین اجتماعی از دولت می‌باشد که در برنامه ششم توسعه دولت موظف است مطالبات را در طول ۵ سال پرداخت کند و طی چند ماه گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه در سال ۹۵ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان بابت هزینه اسناد پزشکی پرداخت کرده‌ایم، گفت: کل بدهی مربوط به اسناد ارائه شده ۹۹۸ میلیارد تومان است که تا کنون ۵۹۶ میلیارد تومان از مطالبات مربوط به سال ۹۵ پرداخت شده است.

وی در خصوص حذف دفترچه در مراکز ملکی و جایگزینی کارت هوشمنمد سلامت اینگونه توضیح داد که امیدواریم تا آخر سال ۹۶ دفترچه‌های کاغذی از مراکز طرف قرارداد نیز حذف شود که منوط به همکاری بخش طرف قرارداد و هماهنگی با سازمان پزشکی و اسناد کشور است.

این مقام مسئول تصریح کرد: زیر ساخت‌ها برای ارائه کارت هوشمند سلامت آماده است و در حال حاضر تنها در بیمارستان شهید بهشتی و در بخش اورژانس ۱۰۰ درصد دفترچه حذف نشده است.

امیری تصریح کرد: بهسازی و نوسازی مراکز اورژانس، آمبولانس و مراکز ملی و درمانی، نصب سیستم پاکس به منظور انتقال تصویر رادیولوژی و‌ ام.آر.آی، اجرای طرح هُتلینگ و نیز پرداخت هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه درمانی از جمله فعالیت‌های معاونت درمان تأمین اجتماعی استان فارس بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس با اشاره به حذف ارائه فرم ارجاع اجباری به پزشک خانواده اضافه کرد: با تغییرات انجام‌ شده برای مراجعه به پزشک متخصص خانواده نیاز به ارائه فرم اجباری نیست و بیمار با ۳۰ درصد هزینه به پزشک پرداخت می‌کند.

بیمارستان دوم تامین اجتماعی در شیراز را شرکتی بلژیکی می‌سازد

وی درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر باز شدن قفل ساخت بیمارستان دوم شیراز گفت: زمین بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی شیراز تملک و معارض آن حل شده است و در قالب فایناس با یک شرکت بلژیکی پروژه پیش رفته است و پیگیری ساخت این بیمارستان نیز از اولویت‌های کاری من است.

امیری اظهار کرد: مدت زمان ساخت این بیمارستان در قرارداد منعقد شده ۴۰ ماه است که بیمارستان با تکنولوژی روز دنیا احداث خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان