کد خبر: ۱۱۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۶
مدیر کل کمیته امداد استان فارس خبر داد:

سپرده گذاری ۳ میلیارد و۶۹۰ میلیون ریالی خیران فارسی در صندوق امداد ولایت/ ارائه تسهیلات اشتغال و خودکفایی در اولویت‌ است

مدیر کل کمیته امداد استان فارس گفت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با هدف تحقق بانکداری اسلامی، اشاعه سنت قرض الحسنه در جامعه و بهبود اشتغال تاسیس و راه اندازی شده است.

به گزارش شیرازه، محمد بذرافشان با بیان اینکه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با اتصال به شبکه شتاب آماده ارائه خدمات بانکی به مردم است، گفت: تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در سرفصل‌های کارگشایی، اشتغال، درمان، جهیزیه و مسکن با کار مزد ۳ درصد به نیازمندان و مددجویان پرداخت می‌شود. 

وی اظهار کرد: در دو ماه اردیبهشت و خرداد امسال بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال به نیازمندان پرداخت شده است. 

مدیر کل کمیته امداد استان فارس با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی ازجمله اولویت‌های این نهاد برای توانمندسازی مددجویان است، بیان کرد: ازمبلغ ذکر شده ۴۶ میلیارد ریال به امر اشتغال اختصاص یافته است. 

بذرافشان ادامه داد: به‌ منظور رفع مشکلات مددجویان علاوه بر پرداخت وام خودکفایی، ۱۲۴ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی شامل وام ازدواج، وام محکومین، خرید و بازسازی مسکن دراین دوماهه به مددجویان پرداخت شده است. 

وی با بیان اینکه این صندوق هم اکنون به شبکه شتاب بانکی متصل است و صاحبان سپرده و خیران می‌توانند با کارت الکترونیکی صندوق از تمامی دستگاه‌های عضو شبکه شتاب استفاده و وجوه خود را جابه جا کنند، خاطر نشان کرد: ۱۷۱ خیر فارسی در سه ماهه نخست امسال ۳ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت سپرده گذاری کرده‌اند. 

مدیرکل کمیته امداد استان فارس به تسهیلات پرداختی سال گذشته این صندوق اشاره و بیان کرد: در نیمه دوم سال ۹۵ و از زمان افتتاح این صندوق در فارس بیش از ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به ۱۶ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است. 

بذرافشان تصریح کرد: در سال گذشته علاوه بر پرداخت ۲ هزار و ۵۴۳ فقره تسهیلات اشتغال زایی با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال، ۱۳هزار و ۵۰۰ فقره وام حمایتی شامل وام ازدواج، وام محکومین، خرید و بازسازی مسکن به مددجویان تعلق گرفت. 

وی سقف پرداخت وام‌های اشتغال زایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان و محکومین جرائم غیر عمد را تا سقف ۱۵ میلیون تومان بدون بهره عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۵۱ باجه در ادارات کمیته امداد سراسر استان فارس فعال و آماده ارائه خدمات به مشتریان است. 

مدیر کل کمیته امداد استان فارس از همه خیران و نیکوکاران دعوت کرد تا با سپرده گذاری در صندوق امداد ولایت زمینه کمک به نیازمندان واقعی را فراهم کنند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان