کد خبر: ۱۱۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۶

انجام مراقبت های عشایر روستای بندامیر زرقان توسط تیم سلامت این منطقه

تیم سلامت مرکز خدمات جامع سلامت بندامیر با حضور در منطقه چادر نشین بندامیر در حال ارائه ی خدمات بهداشتی درمانی به عشایر این منطقه می باشد.

به گزارش  شیرازه، تیم سلامت مرکز خدمات جامع سلامت بندامیر با حضور در منطقه چادر نشین بندامیر در حال ارائه ی خدمات بهداشتی درمانی به عشایر این منطقه می باشد.

این بازدیدها از تاریخ ۱۵ تیرماه سال جاری آغاز شد و با حضور تیمی متشکل از پزشک ، ماما، بهورزان و پرسنل داروخانه در حال ارائه ی خدمات بهداشتی به چادرنشینان این منطقه می باشد.


انجام مراقبت های بهداشتی تمامی گروه های سنی و ثبت در سامانه سیب ، ویزیت پزشک، شناسایی بیماران فشارخونی، انجام واکسیناسیون، تست بیماری مالاریا، دیابت، تالاسمی، ویزیت ماما، توزیع مکملهای دارویی جمعیت هدف، آموزش بیماریهای واگیر نظیر سالک، سل، سرخک و تب مالت، ارائه ی آموزش های بهداشت محیط و ارائه ی آموزش در زمینه ی لزوم استفاده از آب آشامیدنی سالم، شناسایی یک مورد بیمار مبتلا به صرع و آموزش نحوه ی مصرف دارو به ایشان و ثبت وسرشماری و آمارگیری جمعیت عشایر این منطقه از جمله امور صورت گرفته توسط تیم سلامت شبکه بهداشت و درمان زرقان در این بازدیدها می باشد.


قابل ذکر است روستای بندامیر از توابع شهر زرقان است که مطابق با آمار سال ۱۳۹۵، ۳۵۳ نفر از جمعیت عشایری استان فارس را تحت پوشش خود دارد.

منبع:   زرقونیا

برچسب ها: عشایر ، سلامت ، زرقان
نظرات بینندگان