کد خبر: ۱۱۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۶

گلایه سپیدانی ها از نوبت دهی سونوگرافی

بیماران و مراجعین باید برای انجام عمل سونوگرافی در بیمارستان امام حسین(ع) ؛ تنها بیمارستان سپیدان هفته ها منتظر سونوگرافی خود بمانند.

به گزارش شیرازه، باتوجه به جمعیت قابل ملاحظه شهرستان سپیدان وحجم عظیم گردشگر ومسافر، برخی ازمردم این مناطق برای سونوگرافی مجبورند به بیمارستان های مراکز استان مراجعه کنند .سونوگرافی یکی از نیازهای درمانی است که معمولا عده ای زیادی از مردم با بیماری های مختلف و بخصوص زنان باردار برای سونوگرافی به مراکز مختلف دولتی و خصوصی باید مراجعه کنند.

 در شهرستان سپیدان با توجه به گستردگی شهرستان با وجود اینکه بیماران زیادی از شهر وروستاهای اطراف به مرکز شهرستان مراجعه می کنند. اما سونوگرافی در بخش های دولتی با کمبود سونوگراف مواجه هستند و نمی توانند جوابگوی نیاز بیماران باشند. یکی از بیمارانی که برای سونوگرافی به بیمارستان امام حسین (ع) سپیدان ؛ تنها بیمارستان شهرستان مراجعه کرده بود، گفت: نوبت دهی طولانی سبب شده است تا مدت زمان زیادی را برای گرفتن نوبت در صف سونوگرافی منظر بمانیم.

 وی ضمن اشاره به هزینه بالای سونوگرافی در مراکز خصوصی، گفت: وقتی فردی بیمار می‌شود مراکز دولتی جوابگوی نیازهای درمانی وی نیستند و باید با صرفه هزینه زیاد به مراکز خصوصی مراجعه کنیم که این برای افراد نیازمندی که بایدبه مرکز استان مراجعه می‌کنند سرسام آور است.بیماران مراجعه کننده ،بایدساعت ها به انتظار می نشینند تا شاید نوبت وزیت آنان شود و ممکن است تعداد قابل توجه این حجم مراجعه کننده را روستائیانی تشکیل دهند که به دلیل عدم پاسخگویی مناسب، هر روز برای نوبت گرفتن از روستاهای خود عازم شهر شوند که گلایه انان از وضعیت پاسخگویی را به همراه داشته است.

فرددیگری که برای گرفتن سونوگرافی به این بیمارستان مراجعه کرده بود ، به خبرنگار ماگفت: به علت طولانی شدن زمان نوبت دهی ، مجبورم از خدمات درمانی مراکز بخش خصوصی استفاده کنم.
یکی از مراجعان به این بیمارستان با انتقاد شدید از وضعیت نوبت دهی سونوگرافی ،می گوید: ساعت ها باید برای گرفتن نوبت باید معطل ماند. وبرای افرادی که از روستاها می آیند ، این وضعیت برای مردم  مشکلات بسیاری به دنبال‌دارد و نیازمند ساماندهی و توجه مسئولین امراست.

با توجه به اینکه از عوامل اصلی مرگ ومیر در ایران تصادفات جاده ای می باشد می طلبد مسئولین راهکار وچاره ای جهت جلوگیری از رفت وآمد مردم این شهرستان جهت انجام سونوگرافی به مرکز استان بیندیشند.تامین سلامت، بهداشت و درمان مردم از مهم ترین وظایف مسئولین می باشد، زیرا ارائه خدمات نوین در این راستا موجب بالا رفتن امید به زندگی و رفاه حال مردم می شود

منبع:  مارگون

نظرات بینندگان