کد خبر: ۱۱۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۶

درمانی طبیعی برای خشکی مو

ریزش بیش از حد مو، مو خوره، و مشکل در رشد مو با خشکی مو مرتبط هستند. هنگامی که خشکی مو به درستی درمان نشود، این علائم هر چه بیشتر دیده می شوند.
به گزارش شیرازه، خشکی مو در زنان شایع‌تر است. هنگامی که فولیکول های مو قادر به جذب رطوبت و مواد مغذی نیستند، خشکی مو شکل می گیرد. سپس، تارهای مو ضعیف‌تر می شوند. ممکن است از ظاهر موهای خود متوجه این شرایط شوید.

ریزش بیش از حد مو، مو خوره، و مشکل در رشد مو با خشکی مو مرتبط هستند. هنگامی که خشکی مو به درستی درمان نشود، این علائم هر چه بیشتر دیده می شوند.

خوشبختانه، محصولات مرطوب کننده و احیاکننده مختلفی در دسترس هستند که به برطرف کردن مشکل خشکی مو کمک می کنند. افزون بر این، آنها موی شما را درخشان، قوی و سالم نگه می دارند. اما مشکل این است که بسیاری از این محصولات قیمت بالایی دارند.

با این وجود، باز هم جای نگرانی وجود ندارد، زیرا گزینه هایی 100 درصد طبیعی نیز می توانند مد نظر قرار بگیرند. ترکیبی از مواد طبیعی می تواند به آبرسانی و تقویت مو بدون ایجاد عوارض جانبی مضر کمک کند. در میان این گزینه ها، روش درمانی جالب توجه ای با موز و لیمو وجود دارد که برای کنترل سطح pH مو ایده آل است و همچنین، رطوبت را در ریشه های مو حفظ می کند.

درمان موز و لیمو برای مو

این روش درمانی به کاهش آسیب مو کمک می کند و ظاهری درخشان و پر حجم به آن می بخشد. این گزینه دارای پروتئین ها و اسید آمینه های ضروری است که پوست سر را تغذیه کرده و به پوست در حفظ رطوبت کمک می کند، در شرایطی که رشد مو را نیز تحریک می کند.

این ترکیب آنتی اکسیدان ها و ویتامین های بسیاری را در بر می گیرد که با آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و به طور همزمان، ریزش بیش از حد مو و طاسی زودرس را کنترل می کند.

فواید موز

درمانی طبیعی برای خشکی مو

موز میوه ای سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، و ترکیبات آنتی اکسیدانی است. تمامی این مواد به روش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند تا پوست و مو از فواید آنها بهره‌مند شوند.

موز از محتوای بالای ویتامین های A، C و E بهره می برد و اثر ترمیمی دارد. از این رو، موز گزینه ای ایده آل برای مبارزه با ریزش بیش از حد مو و مو خوره است.

موز حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، و آهن است. با جذب این مواد توسط پوست سر و مو، حفظ رطوبت افزایش می یابد.

همچنین، ترکیبات موجود در موز در روش عملکرد غدد عرق تغییر ایجاد نمی کنند و در عوض، به غدد عرق کمک می کنند تا میزان درست از چربی های طبیعی را تولید کنند.

فواید لیمو

درمانی طبیعی برای خشکی مو

آبلیمو برای کنترل تولید بیش از اندازه چربی در پوست سر استفاده می شود. با این وجود، فواید جالب توجهی برای خشکی مو نیز دارد.

لیمو از محتوای بالای ویتامین های C و E بهره می برد که به حفظ رطوبت و افزایش تولید کلاژن کمک می کنند و از این رو، موهایی درخشان، قوی و بلند را در اختیار شما قرار می دهند.

لیمو دارای اثرات ضد باکتری و ضد قارچ است و هنگامی که آب آن را روی پوست سر استفاده می کنید از عفونت های پوستی و شوره سر پیشگیری می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در لیمو نیز در برابر آسیب ناشی از نور خورشید و رادیکال های آزاد دیواری محافظ ایجاد می کنند. این به معنای مقابله با ضعف و شکستگی مو است.

آماده سازی درمان موی موز و لیمو

درمانی طبیعی برای خشکی مو

برای افزایش ویژگی آبرسانی این درمان خانگی توصیه می شود موز و لیمو را با مقدار اندکی روغن نارگیل ترکیب کنید.

روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب ضروری و مواد ضد باکتری است. این مواد اثرات این روش درمانی را تقویت می دهند.

مواد تشکیل دهنده:

- یک عدد موز رسیده

- یک عدد لیمو

- یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل (اختیاری)

دستورالعمل:

ابتدا، موز را پوست گرفته و آن را با یک چنگال له کرده تا شکل خمیر به خود بگیرد.

سپس آب یک عدد لیمو و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به آن اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب می کنید.

تا زمانی که مخلوط به خوبی ترکیب شود، این کار را ادامه دهید تا یک بافت کرمی شکل بگیرد، زیرا استفاده از آن در این حالت آسان‌تر است.

نحوه استفاده:

موی خود را مرطوب کنید و آن را به چند بخش تقسیم کنید. سپس، ترکیب تهیه شده را از سمت ریشه به سمت نوک تارهای مو بمالید.

تارهای موی خود را به طور کامل با این ترکیب پوشش دهید. یک کلاه دوش روی سر خود گذاشته و اجازه دهید 30 تا 45 دقیقه به همان حالت باقی بماند.

سپس، موی خود را با آب گرم شستشو دهید و اجازه دهید مو با قرار گرفتن در معرض هوا خشک شود.

این روش درمانی را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

در صورت استفاده منظم از این درمان خانگی خواهید دید که دیگر نیازی به صرف هزینه های سنگین برای بهره‌مندی از ظاهر قوی و درخشان موهای خود نخواهید داشت.

منبع: عصرایران
نظرات بینندگان