کد خبر: ۱۱۱۷۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۰ تير ۱۳۹۶

اهدای تندیس سنگ پا به وزیر نفت!

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما خطاب به وزیر نفت نوشت: ﻧﮕﺬاﺭﻳﺪ ﺗﺎﺭﻳﺦ اﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮاﻥ ﮊﻧﺮاﻝ ﺷﻜﺴﺖ ﺧﻮﺭﺩﻩ اﺯ ﺳﺮﺑﺎﺯاﻥ ﻓﺮاﻧﺴﻮﻱ ﻳﺎﺩ ﻛﻨﺪ. ﻧﮕﺬاﺭﻳﺪ ﻗﺮاﺭﺩاﺩ ﻧﻨﮕﻴﻦ ﻛﺮﺳﻨﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻭﺯاﺭﺕ ﺷﻤﺎ اﻣﻀﺎ ﺷﺪﻩ، ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺗﻜﺮاﺭ ﺷﻮﺩ.
اهدای تندیس سنگ پا به وزیر نفتبه گزارش شیرازه، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما با اهدای تندیس سنگ پای قزوین به بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، در نامه ای سرگشاده به وی تاکید کرد:
ﻧﮕﺬاﺭﻳﺪ ﺗﺎﺭﻳﺦ اﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮاﻥ ﮊﻧﺮاﻝ ﺷﻜﺴﺖ ﺧﻮﺭﺩﻩ اﺯ ﺳﺮﺑﺎﺯاﻥ ﻓﺮاﻧﺴﻮﻱ ﻳﺎﺩ ﻛﻨﺪ. ﻧﮕﺬاﺭﻳﺪ ﻗﺮاﺭﺩاﺩ ﻧﻨﮕﻴﻦ ﻛﺮﺳﻨﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻭﺯاﺭﺕ ﺷﻤﺎ اﻣﻀﺎ ﺷﺪﻩ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺗﻜﺮاﺭ ﺷﻮﺩ.

در ابتدای این نامه آمده است: هفته پیش وزارت نفت قراردادی با شرکت توتال شرکت بدعهد فرانسوی برای فروش بلندمدت «نفت خام» به امضاء رساند که با توجه به شبهاتی که در این قرارداد و مسائل جانبی آن وجود دارد، بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما لازم می‌داند چند نکته را به جنابعالی یادآوری و گوشزد کند.

در ادامه تاکید شد: رهبر معظم انقلاب درباره‌ این قرارداد تذکراتی داده و خواسته شد تا رفع اشکالات دولت قراردادی امضاء نکند که متاسفانه بدون رفع اشکالات در قالب قراردادهای جدید نفتی و گازی (IPC) امضاء شد. از جمله اشکالات 20 ساله بودن آن و دیگری درصد پایین سهم ایران است که ضمن مغایرت قانون با شعار استقلال انقلاب اسلامی نیز مغایرت دارد. بی‌توجهی‌های دولت در تذکرات دلسوزانه‌ رهبری انقلاب همیشه خسارت‌های محضی را به‌همراه داشته است و گویا در این زمینه هم باید منتظر عواقب مخرب آن باشیم.

در قسمت دیگری تصریح شده است: ریاست جمهور این قرارداد را نه یک قرارداد اقتصادی، که یک همکاری علمی، فناوری و مدیریتی دانست و با اعتراف به‌این‌که با وجود استعدادهای خوب و جوانان پرتلاش در ایران می‌توان از تجربیات علمی، فناوری و مدیریتی آن بهره برد که این سخن خود متناقض است و اگر استعدادهای جوانان ایرانی باور می‌شد این کار نیز به‌مانند چندین طرح بزرگ اقتصادی در حوزه‌ نفت و گاز در کشور به جوانان و متخصصان داخلی که به‌خوبی و با مدت‌زمان و هزینه‌ کمتری انجام دادند سپرده می‌شد تا هم اشتغال جوانان تحصیلکرده‌ ایران اسلامی را در پی داشته باشد و هم این‌که سرمایه‌ مملکت با اطمینان و بدون دغدغه‌ خیانت در کشور خرج می‌شد.

در ادامه آمده است: قرداد با توتال بدون برگزاری مناقصه و فرصت دادن به پیمانکاران داخلی بوده و بخش‌های این قرارداد کاری نیست که نتوان در کشور انجام داد، ضمن این‌که بررسی‌های نمایندگان مجلس نشان داده قرار نیست توتال فناوری و تکنولوژی را در این قرارداد به کشور منتقل کند که این با توجه بدسابقه بودن این شرکت فرانسوی این کار آنها نیز بعید نیست.

این تشکل دانشجویی ادامه داد: همگان مستحضر هستند که هم جنابعالی در گفت‌وگوی ویژه‌ خبری شبکه دوم سیما به‌صراحت گفتید که «توتال برای حضور در ایران ملاحظات سیاسی دارد» و هم چندی پیش مدیر ارشد اجرایی شرکت توتال در مصاحبه با رادیو فرانسه گفته بود که «اگر تغییری در قردادی که امضاء کردیم به‌وجود بیاید ما مجبور به اطاعت از آمریکا هستیم!!» و نمی‌توانند نسبت به اجرای قرارداد توسعه‌ فاز 11 پارس جنوبی پایبند باشند که این اظهارات ضمن در پی داشتن گلایه‌مندی جنابعالی، سست‌عنصری و وادادگی طرف مقابل قرارداد به آمریکا را نشان می‌دهد و هر آن امکان تکرار بدعهدی این شرکت در این طرح عظیم اقتصادی وجود دارد که منجر به خدشه دار شدن استقلال و حفظ کرامت ایران اسلامی می‌شود.

در ادامه تاکید شد: ضمناً با توجه به مشترک بودن میدان گازی پارس جنوبی در عسلویه‌ استان بوشهر با کشور قطر و این‌که قطری‌ها بخشی از سهام توتال را خریده‌اند و شرکت توتال در همکاری با قطر منافع زیادی می‌برد امکان معطل ماندن اجرای این فاز توسط این شرکت هست.

بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما تاکید کرد: در بخش اقتصاد در افکار عمومی، پرونده‌ عملکرد ضعیف و بحث‌برانگیز شرکت توتال در فازهای 2 و 3 میدان گازی پارس جنوبی هنوز باز و بی‌پاسخ است؛ از جمله کامل نبودن طرح این شرکت برای برداشت از بزرگترین لایه از لایه‌های چهارگانه‌ این میدان گازی و در نتیجه برداشت نکردن ایران از این لایه، که می‌توان سهیم بودن این شرکت با قطر برای رسیدن به منافع بیشتر را دلیل آن دانست.

این تشکل دانشجویی در خاتمه تاکید کرد: ﺩﺭ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻳﺎﺩﺁﻭﺭ می شویم ﻧﮕﺬاﺭﻳﺪ ﺗﺎﺭﻳﺦ اﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮاﻥ ﮊﻧﺮاﻝ ﺷﻜﺴﺖ ﺧﻮﺭﺩﻩ اﺯ ﺳﺮﺑﺎﺯاﻥ ﻓﺮاﻧﺴﻮﻱ ﻳﺎﺩ ﻛﻨﺪ. ﻧﮕﺬاﺭﻳﺪ ﻗﺮاﺭﺩاﺩ ﻧﻨﮕﻴﻦ ﻛﺮﺳﻨﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻭﺯاﺭﺕ ﺷﻤﺎ اﻣﻀﺎ ﺷﺪﻩ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺗﻜﺮاﺭ ﺷﻮﺩ و ﻧﮕﺬاﺭﻳﺪ ﺑﺎ ﺑﺴﺘﻪ ﺷﺪﻥ اﻳﻦ ﻗﺮاﺭﺩاﺩ ﺣﺮﻑ ﺭﻳﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﻛﻪ گفت: ﻣﺎ ﺑﻪ ﻋﻘﺐ ﺑﺮﻧﻤﻲ ﮔﺮﺩﻳﻢ اﺑﺘﺮ ﺑﻤﺎﻧﺪ ﭼﻮﻥ اﻳﻦ ﻗﺮاﺭﺩاﺩ ﺗﺪاﻋﻲ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻗﺮاﺭﺩاﺩ ﻧﻨﮕﻴﻦ ﻛﻨﺴﺮﺳﻴﻮﻡ ﻧﻔﺘﻲ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻃﺎﻏﻮﺕ ﺗﻮﺳﻄ  ﻋﻠﻲ اﻣﻴﻨﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ و از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم نه براساس منافع حزبی بلکه براساس منافع ملت ایران نقش نطارتی خود را بخوبی ایفا نماید و از حقوق ملت ایران بدون هیچ تعارفی دفاع کنند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶
0
روحانی فقط بخاطر دق دلی که از سپاه داشت این پروژه رو رفت داد به فرانسوی ها که سر لجاجت رو با سپاه باز کنه.
کارشون شده فقط سربه سری با این و اون و حاشیه سازی