کد خبر: ۱۱۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۶

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل فرمانداری شیراز/درخواست از عالیشوندی برای احقاق حق

یکی از بازنشستگان تامین اجتماعی می گوید: از سال 90 تاکنون حدود 50 الی 100 میلیون تومان جهت مسکن به حساب تعاونی مسکن واریز کرده ایم؛ پس از مدتی متوجه شدیم که تعاونی ورشکست شده و یا شاید هم اختلاسی صورت گرفته است چرا که بیش از 3 سال است که فعالیت های این تعاونی متوقف شده است.
به گزارش شیرازه، صبح امروز بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل فرمانداری شیراز در اعتراض به آنچه که اجحاف حق شان می خواندند تجمع کردند.

جهانگیرفرد یکی از بازنشستگان تامین اجتماعی که در تجمع حضور داشت در گفتگو با خبرنگار شیرازه، گفت: از سال 90 تاکنون همه ما حدود 50 الی 100 میلیون تومان جهت مسکن به حساب تعاونی مسکن واریز کرده ایم؛ پس از مدتی متوجه شدیم که تعاونی ورشکست شده و یا شاید هم اختلاسی صورت گرفته است چرا که بیش از 3 سال است که فعالیت های این تعاونی متوقف شده است.

وی بابیان اینکه کلنگ زنی این پروژه برای 10 طبقه و 400 واحد بوده است، گفت: بعد از این سالها تنها 3 طبقه این پروه به صورت ناقص ساخته شده است؛ 400 بازنشسته طی این سالها منتظر تکمیل این پروژه بوده اند و الان تنها شاهد مخروبه شدن همین سه طبقه هستند.

این مالباخته افزود: لازم به ذکر است که ما دقیقا در جریان علت این توقف طولانی مدت در پروژه مذکور نیستیم و نمی دانیم که اختلاف حساب یا اختلاسی صورت گرفته یا نه؛ تنها می دانیم که تمام سرمایه اعضا در حال از بین رفتن است و هیچ پاسخگویی وجود ندارد.

او با بیان اینکه بارها به اتفاق دیگر بازنشستگان به فرمانداری، استانداری، امام جمعه، اداره کل، اداره تعاون نامه اعتراض نوشته اند، می گوید: تمامی نامه هایمان را به اداره کل تعاون ارجاع داده اند و این اداره هم قول پیگیری به ما داده است ولی تاکنون هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

جهانگیرفرد همچنین از ارسال یک نامه در قبل از انتخابات برای رئیس جمور خبر می دهد و بیان می کند: نامه های ما به دست ریاست جمهوری رسید و در پاسخ، تنها نامه مان را به اداره کل ارجاع دادند اما در اداره کل رسیدگی نشد و تنها به ما وعده های پوچ می دهند.

به گزارش شیرازه، این بازنشستگان که از سال 90 تاکنون درگیر این ماجرای بلاتکلیفی هستند از وضعیت مبهم فعلی گلایه دارند و می گویند: برخی از اعضا از آن سالها تاکنون به دلیل این ماجرا یا طلاق گرفته اند و یا فوت کرده اند. یک خانم طلاق گرفته و 6 نفر هم فوت کرده اند، که یک جوان بخاطر فکر بیش از حد و ناراحتی از این موضوع، سکته و فوت کرد.

جهانگیرفرد با اشاره به مراجعه مکرر به مختاری مدیرکل تعاونی مسکن، از جواب ناامید کننده این مدیرخبر داد و اظهار داشت: به ما گفتند این جریان اصلا زیر نظر ما نیست و ما تنها می توانیم یک حسابرس برای این پروژه ارسال کنیم.

در حالی بدهی گزافی روی این پروژه به بار آمده که 11 میلیارد پول از ما دریافت کرده اند و نمی دانیم سرنوشت این پولها چه شده است.

تاکنون بارها تجمع داشته ایم اما هیچ نتیجه ای نداشته؛ ما میخواهیم از طرف فرمانداری به اداره تعاون دستور رسیدگی بدهند.


نظرات بینندگان