کد خبر: ۱۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

برپایی کنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهید فارس در این مغناطیس گسترده فاخرترین تلاش فرهنگی استان است

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جامعه شیراز گفت: برپایی کنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس در این مغناطیس گسترده با بیش از یک هزار و صد یادواره، فاخرترین و اثرگذارترین تلاش فرهنگی استان است.

به گزارش ستاد خبری اجلاسیه سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس، آیت الله اسدالله ایمانی در ویژه برنامه اجلاسیه شهدای فارس در پادگان امام حسین (ع) شیراز اظهارداشت: امام علی فرمودند قبل از هر اقدامی باید به چرایی آن اندیشید تا با آگاهی، بصیرت و معنویت قدم در حوزه انجام عمل گذاشته شود.

وی ادامه داد: برپایی کنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس در این مغناطیس گسترده با بیش از یک هزار و صد یادواره، فاخرترین و اثرگذارترین تلاش فرهنگی استان است که نیاز بررسی انگیزه های برگزاری این برنامه توسط مردم، مدیران و گردانندگان این مهم محسوس است.

ایمانی بیان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی که یکی از معجزات قرن اخیر به شمار می رود و حفظ تمامیت ارزش و استقلال ایران مرهون تلاش، اخلاص، مقاومت، فداکاری، شهادت، جانبازی و اسارت مردان وزنان مومنی است که صادقانه با خدا وارد معامله شدند و در راه کلمه الله و حفظ ارزش های اسلام ناب محمدی تقدیم کردند.

وی اضافه کرد: قدرشناسی و روحیه سپاسگذاری اقتضا می کند همواره به یاد استقلال، امنیت و آزادی باشیم که در این جهت نباید لحظه ای از یاد شهدا غافل بود.

ایمانی تصریح کرد: شهدا همواره مانند مشعل فروزان بر سر راه انسان ها بوده اند و همواره مانند امام حسین(ع) با قیام خود در عین عرش الهی شدند و ادامه دهندگان آن حضرت در تاریخ هستند.

وی گفت: شهدا هر کدام پرتویی فروزان در مسیر هدایت جامعه اند به طوری که علم هایی هستند که گمراهان را از بیراهه ها به صراط مستقیم هدایت می کنند که همه هدایت گران جامعه این پرچم را اهتزار دهند.

ایمانی ادامه داد: دوران دفاع مقدس اثر گذارترین برش تاریخی این ملت به حساب می آید زیرا دست همه قدرت های استکباری جهان با همه امکانات از آستین صدام بیرون آمده و در قبال انقلاب و مردم ایران صف آرایی کرده بودند.

امام جمعه شیراز بیان داشت: این در حالی است که رزمندگان اسلام علی رغم همه تحریم ها با قدرت ایمان و رهبری امام راحل اجازه ندادند دشمن به آرزوی خود برسد و برای نخستین بار در دو قرن اخیر بدون از دست دادن یک وجب از خاک و یک امتیاز سیاسی این جنگ را به سود اسلام به پایان رساندند.

ایمانی ادامه داد: تاریخ گواه می دهد که در زمان قاجار و پهلوی بخش هایی از ایران در قراردادهای ننگین به اجانب واگذار شد لذا فرزندان این ملت باید در فضایی به مقایسه نظام شاهنشاهی و انقلاب اسلامی بپردازند.

وی گفت: در اسلام سفارش به احیا یاد شهدا بیان شده است و با همین روش جامعه اسلامی از برکات خون شهدای اسلام راه سعادت را پیموده و توانستند بارها در مقابل ستمگران قیام کرده اند.

ایمانی افزود: امروز هم ما موظفیم یادواره ها و دستاوردهای انقلاب را برای نسل های امروز و فردا تبیین کنیم و مردم جهان که تشنه اسلام ناب محمدی(ص) هستند را از چشمه مقاومت، ایثار، فداکاری و شهادت سیراب سازیم.

وی بیان داشت: آنچه باعث شد شهدا به والایی برسند و در این گام مقدس قدم بردارند به واسطه تبعیت از ولایت فقیه بوده که امیدواریم این شاخص بزرگ در جامعه اسلامی ما همواره برقرار و همه دست اندرکاران در گفتار، کردار، قلب و دل تبعیت داشته باشند.

ایمانی تصریح کرد: از برگزار کنندگان این کنگره که با فعالیتی شبانه روزی در یک سال گذشته برای مهمانی لاله ها زحمت کشیدند با تک تک وجودم تقدیر می کنم.

انتهای پیام /16

نظرات بینندگان