کد خبر: ۱۱۱۷۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۱ تير ۱۳۹۶

اظهارات موشکی در جشنواره سلامت؛ بازی جدید «مجاهد شنبه»!

در مورد اینکه استراتژی وزارت دفاع چقدر ریشه در جهت گیری روحانی و همفکرانش دارد باید تامل کرد. همفکرانی که تا مدتی پیش اعلام می کردند که دنیای فردا دنیای گفتمان است و نه موشک.
اظهارات موشکی در جشنواره سلامت؛ بازی جدید «مجاهد شنبه»!

به گزارش شیرازه، می گویند که انقلاب مشروطه روز جمعه به سرانجام رسید و زمانی که این پیروزی قطعی شد، ناگهان خیلی از افرادی که تا قبل از آن نقشی در مشروطه نداشتند و حتی بعضا مخالف آن بودند، چهره‌ ی مبارز و مشروطه خواه به خود گرفتند تا اینطور به نظر برسد که اصلا همینها بودند که مشروطه را به سرانجام رساندند! از این رو این طیف افراد که بعد از پایان ماجرا تازه وارد میدان شدند به طعنه به «مجاهدین شنبه» مشهور شدند.

حسن روحانی روز گذشته در جشنواره عمران و سلامت گفته است:« موشکی از خاک کشور شلیک شده و مرکز تروریستها را هدف قرار داده است، این درست است. آنهایی که این موشک را پرتاپ کردند، تلاش و فداکاری نمودند اما چه کسی این موشک را طراحی و ساخته است؟سازنده موشک دولت است، وزارت دفاع این موشک را ساخته‌، پولش را چه کسی تأمین کرده، بخش اقتصادی کشور آن را تأمین می کند، همه اینها باید مورد توجه باشد»

صنعت موشکی کشور مرهون اقدامات شبانه‎روزی، دلسوزانه و غیرتمندانه سپاه پاسداران و شهید شاخص موشکی کشور سردار تهرانی مقدم به عنوان پدر موشکی ایران است که زحمات آن غیر قابل انکار است و هر کسی بخواهد این پیشرفت را در حوزه امنیتی و دفاعی مصادره به مطلوب کند، بی‎مهری به سپاه کرده است.

 یکی از لایه‎های ناگفته و پنهان تاثیر سپاه در سطح بین‎الملل برای ایجاد امنیت در منطقه، اقدامات موشکی سپاه پاسداران است که هم مردم و هم رهبر معظم انقلاب بارها این را به عنوان یک نقطه مثبت و افتخارآفرین تعبیر کردند حال این نوع اظهارات آقای روحانی درحالی مطرح می‎شود که در زمان انتخابات شاهد این بودیم که رئیس جمهور و برخی دولتمردان از بحث داشتن موشک‎ها و درج شعارها بر روی این موشک‎ها انتقاد می‎کردند که این جای تعجب دارد! 

اما چند نکته در مورد اظهارات رئیس جمهور؛

1-ساخت موشک علاوه بر اینکه توسط هوا و فضای سپاه پاسداران انجام می شود از سوی متخصصان وزارت دفاع نیز ساخته می شود؛ که تا حدودی می توان گفت اظهارات روحانی درست است، اما در مورد اینکه استراتژی وزارت دفاع چقدر ریشه در جهت گیری روحانی و همفکرانش دارد باید تامل کرد. همفکرانی که تا مدتی پیش اعلام می کردند که دنیای فردا دنیای گفتمان است و نه موشک.

2-بودجه وزارت دفاع در دولت حسن روحانی کاهش چشمگیری داشته است. بودجه دفاعی کشور در سال 92؛ 13.5 هزار میلیارد تومان بوده که این بودجه در سال 96 به 4.2 هزار میلیارد تومان رسیده است. این کاهش بودجه گواه رویکرد دولت روحانی در مورد وضعیت دفاعی کشور است.

3- با این اوصاف آنچه واضح است راهبرد نیروهای مسلح برای ساخت موشک و ارتقاء آن، آنچنان با تفکرات تکنوکراتی مدیران دولت روحانی ارتباطی ندارد؛ از طرفی نباید در زمین بازی که هر از مدتی رئیس جمهور ایجاد می کند بازی کرد.

4-شاید بتوان گفت مهم نیست سپاه سازنده این موشک است یا وزارت دفاع، مهم عزت ایرانی است که شلیک آن به رخ جهانیان آن کشیده شد و شیرینی این اقتدار ایرانی با چنین رفتارهای بچه گانه نباید خدشه دار و به حاشیه کشیده شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بیننده
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶
0
تحلیل خوب بود اما ناقص .... چون هیچ اشاره ای به این موضوع نشده که وزیر دفاع این دولت بیست و چند سال نیروی چه یگان نظامی بودند????!!!!وزیر دفاع و عمده مسئولین فرماندهان و معاونین سردار کدام سپاه هستند !!!!
غربي
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶
1
خيلي زيبا تيشه به ريشه اين نظام كه حاصل خون شهدا است مي زنيد. براي اهداف حزبي و جناحيتان حاضريد كسي كه ريشه در اين نظام داشته سالها مسئول امنيت بوده حال رئيس جمهور هست را مجاهد روز شنبه بناميد. بنام طرفداري از نظام ريشه را قطع مي كنيد. برگرديد و توبه كنيد بس است.