کد خبر: ۱۱۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۶

روایت جهانگرد اسپانیایی از سفر در ماه رمضان به کوار

روبر اهل اسپانیا که بازاریاب و عکاس است به قصد ایرانگردی وارد کشور شده و طی سفر خود به ایران از شهرهای تهران، قم، اصفهان، یزد، کاشان، ابیانه بازدید و سپس وارد شیراز و کوار شد.

به گزارش شیرازه،  روبر اهل اسپانیا که بازاریاب و عکاس است به قصد ایرانگردی وارد کشور شده و طی سفر خود به ایران از شهرهای تهران، قم، اصفهان، یزد، کاشان، ابیانه بازدید و سپس وارد شیراز و کوار شد و در طول اقامت خود از دشت کوار، باغات انگور، مرغداری های کوار، اماکن متبرکه و تفرجگاهی کوار، کوههای زاگرس، پل ساسانی کوار، قره آغاج، تفرجگاه خضر نبی و مجموعه آب نارنگ اکبرآباد، بازدید کرد و از نزدیک با گروه هنری کات، اختراعات علیرضا جمالی و چاپ هادی گراف نیز دیدار و تبادل نظر کرد.


وی میگوید:  ایران کشوری چهارفصل، زیبا و ارزان، و غنی از جاذبه های گردشگری با مردمانی مهربان، مهمان نواز و دوست داشتنی است و مردم ایران و هند بهترین مردم جهان اند.

این گردشگر اسپانیایی گفت: این سفر آخرین سفر من به ایران نخواهد بود و قطعاً با دوستانم به ایران خواهم آمد؛ تبلیغات در رسانه ها علیه ایران خوب نیست اما چون دوستان شیلیایی من به ایران سفر کرده بودند و از زیبایی های ایران و خوبی های مردم ایران گفتند منم متقاعد شدم به ایران سفر کنم و اکنون نیز سخن آنان را تایید میکنم.

روبر افزود: مساجد ایران بسیار زیبا هستند، تهران شهری بزرگ، اصفهان مدرن، یزد متفاوت و شیراز زیبا هستند. شهر ابیانه نیز بسیار زیباست؛مسجد نصیرالملک زیباترین جاذبه شیراز و کوههای کوار زیباترین جاذبه کوار هستند و مردم کوار و خصوصاً دوستان کواری من بسیار خوب و مهربان اند.

وی ادامه داد: تمام غذاهای ایرانی و خصوصا بریانی عالی هستند. نان محلی و پنیر محلی اینجا بسیار خوشمزه و لذیذند؛ من عبور آب از دل سنگ های کوه را در آب نارنگ اکبرآباد دیدم که شگفت انگیز بود و چشم انداز کوار از تپه ی بالای پل ساسانی کوار نیز متحیر کننده بود.


این توریست خارجی افزود: من ایران را با هنر و سینمای ایران بهتر میشناسم. عباس کیارستمی، اصغر فرهادی و مجید مجیدی را میشناسم و بیشتر فیلمهای کیارستمی را دیده ام و تجربه های گرانقدری از اقامت در ایران اسلامی در طول ماه رمضان کسب کردم.

روبر ادامه داد: برای من جالبه که ایرانیان ناهار رو جزء وعده غذایی محسوب میکنند و آنهم غذای سنگین، در حالی که ما فقط صبحانه و شام داریم.

وی گفت:  در شهر قم یک روز روزه گرفتم و آنقدر بر من سخت گذشت که احساس کردم افطار برای من بهشت است. ولی حقیقتاً موقع افطار نوشیدن آب بسیار لذت بخش است. اعتقاد دارم روزه اراده انسان را قوی میکند، در جلسه عزای امام حسین نیز شرکت کردم که برایم بسیار جالب بود. و آنجا با قیام امام حسین آشنا شدم و مشتاقم که در آینده جهت درک بهتر فرهنگ عاشورایی در پیاده روی اربعین نیز شرکت کنم.

این توریست در اخر افزود:  لباس محلی عشایر کوار فوق العاده زیبا است، چرا بعضی ایرانی ها طرفدار رئال مادرید هستند در حالی که بارسلونا خیلی بهتره؟!

گزارش از: مهدی هاشمی اکبرآبادی(مترجم و راهنما)

سفر جهانگرد اسپانیایی در ماه رمضان به کوار

سفر جهانگرد اسپانیایی در ماه رمضان به کوار


منبع: بهار کوار

برچسب ها: اسپانیا ، گردشگر ، جهانگرد
نظرات بینندگان