کد خبر: ۱۱۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۶
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نی ریز مطرح کرد؛

حفظ عفاف و عصمت جامعه یک فریضه بزرگ محسوب می شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نی ریز به مناسبت روز عفاف وحجاب گفت: اسلام زن را انسانی کامل و دارای همه حقوق و مسئولیت های بشری می داند که می تواند با حفظ و پرورش گوهر وجود خود به بالاترین موقعیت های معنوی پرواز کند.

به گزارش شیرازه،  حجت الاسلام میرزایی رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی ریز به مناسبت روز عفاف وحجاب در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حفظ عفاف و عصمت جامعه یک فریضه بزرگ محسوب می شود.


حجت الاسلام فخرالدین میرزایی در همین خصوص ادامه داد: فرهنگ پوشش از جمله فرهنگ هایی است که در تمام جوامع از گذشته های دور تاکنون بنا به اعتقادات دینی و آداب و رسوم اجتماعی به اشکال مختلف وجود داشته و در فرهنگ اسلامی مسأله حجاب که از نشانه های عفت و حیا می باشد و از مهم ترین موضوعات مربوط به مسلمانان خصوصاً زنان می باشد ضروری است تمام ابزارهای فرهنگ ساز از قبیل کتاب، مطبوعات، صدا و سیماو... در مسیر ترویج ارزش های اسلامی که یکی از بارزترین آنها حجاب و عفاف است هدایت شوند.


وی با بیان این که حجاب فقط مخصوص زن نمی باشد تصریح کرد: یکی از ابعاد رسیدن به کمال و رشد شخصیتی و اعتلای فرهنگ جامعه در توجه به حجاب بیان گردیده است.حفظ عفاف و عصمت جامعه و طهارت دامان مرد و زن در این فرصت بسیار حساس جامعه انقلابی ایران یک ضرورت و یک فریضه بزرگ محسوب می شود.


میرزایی افزود:اسلام زن را انسانی کامل و دارای همه حقوق و مسئولیت های بشری می داند که می تواند با حفظ و پرورش گوهر وجود خود به بالاترین موقعیت های معنوی پرواز کند .

وی ادامه داد: زن دراین جایگاه کوثر، یعنی سرچشمه همه خوبی ها و برکات دنیا و آخرت است، برای همین است که زن گوهری است که باید قدر دانسته شود و به ابزاری برای هوسرانی و خدمتکاری برای مردان تبدیل نشود.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی ریز بیان داشت: پوشیده ماندن از نامحرمان دستور صریح قرآن است، قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) می فرماید؛ به بانوان با ایمان بگو چشم های خود را فرو پوشند و عورت های خود را از نگاه دیگران پوشیده نگاه دارند و زینت های خود را؛ جز آن مقداری که ظاهر است، آشکار نسازند و روسری های خود را بر سینه افکنند و زینت های خود را آشکار نسازند، افزون بر آن، در آیات دیگری، پوشیدگی کامل اندام، با وقار و به دور از تحریک سخن گفتن و دوری از آرایش های شبیه به دوران جاهلیت، توصیه شده است.


این کارشناس دین خاطرنشان کرد:اسلام زن را انسانی کامل و دارای همه حقوق و مسئولیت های بشری می داند که می تواند با حفظ و پرورش گوهر وجود خود به بالاترین موقعیت های معنوی پرواز کند.

وی در پایان عنوان داشت: زن در این جایگاه کوثر، یعنی سرچشمه همه خوبی ها و برکات دنیا و آخرت است و پیامبر خدا هم بر دست او بوسه می زند، برای همین است که زن گوهری است که باید قدر دانسته شود و به ابزاری برای هوسرانی و خدمتکاری برای مردان تبدیل نشود.حجاب برای این است.

منبع: نبض نی ریز

نظرات بینندگان