کد خبر: ۱۱۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۶
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس در گفتگو با شیرازه:

۱۳۵ نفر از بانوان فرهیخته فارس به عنوان شاخص انتخاب شدند/ از تشکل‌های غیردولتی فعال در حوزه زنان حمایت می‌کنیم

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس از شناسایی و تشکیل بانک اطلاعاتی ۱۴۵۰ بانوی موفق و فرهیخته شاغل و خانه‌دار در فارس خبر داد.

۱۳۵ نفر از بانوان فرهیخته فارس به عنوان شاخص انتخاب شدند/ از تشکل‌های غیردولتی فعال در حوزه زنان حمایت می‌کنیمسیده معصومه دستغیب در حاشیه اولین نشست تخصصی بانوان موفق استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: مردادماه سال گذشته فراخوانی انجام شد برای تشکیل بانک اطلاعاتی زنان موفق و فرهیخته استان فارس که در عرصه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و کارآفرینی و غیره فعالیت دارند که اطلاعات ۱۴۵۰ نفر از طریق وبگاه امور بانوان و خانواده استانداری فارس دریافت شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان شیراز ۱۰۱۰ بانوی فرهیخته شاغل و ۱۶۳ بانوی موفق خانه‌دار شناسایی شده‌اند، گفت: در شهرستان‌ها نیز ۲۲۰ خانم فرهیخته شاغل و ۵۲ خانم موفق خانه‌دار شناسایی و اطلاعات آنان در بانک اطلاعاتی زنان فرهیخته و موفق استان فارس ذخیره شد تا از ظرفیت و توان آنان در بخش‌های مختلف استفاده شود.

انتخاب ۲۵ بانوی کارآفرین به عنوان الگو

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس اظهار کرد: ۱۳۵ نفر از بانوانی که اطلاعات پرسشنامه را تکمیل کردند توسط اعضای کمیته ارزیابی، به عنوان بانوان موفق شاخص انتخاب شده‌اند که از این تعداد ۳۰ نفر قهرمانان رشته‌های ورزشی هستند، ۵۰ نفر در بخش‌های علمی و پژوهشی بر‌تر شناخته شده‌اند، ۳۰ نفر در بخش هنری برجسته می‌باشند و ۲۵ نفر نیز در بخش کارآفرینی به عنوان شاخص و الگو انتخاب شده‌اند.

دستغیب با اشاره به مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان فارس مبنی بر ارائه خدمات مشاوره در همه ادارات استان گفت: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با تشکیل جلسه‌های متعدد با بانوان مشاور دستگاه‌های اجرایی، آن‌ها را موظف به راه اندازی سایت بانوان کرده است.

وی با تصریح اینکه بیشترین برنامه‌های ویژه زنان خانه‌دار از طریق تشکل‌های غیردولتی و شهرداری‌ها اجرا می‌شود، تأکید کرد: افزایش هدفمند تشکل‌های غیردولتی فعال در حوزه زنان را در دستور کار داریم و برای افزایش نقش آنان در تصمیم‌گیری‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس منافع حاصل از توجه به نقش زنان در جامعه و خانواده را متوجه کل جامعه دانست و افزود: اگر در جامعه به نقش زن و جایگاه آن توجه و بنیان خانواده تقویت شود، آثار مثبت آن متوجه تمام جامعه خواهد شد.

صداوسیما در حوزه زنان اخبار اختصاصی داشته باشد

دستغیب با اشاره به برگزاری اولین نشست تخصصی بانوان موفق استان فارس گفت: در این جلسه مصوب شد که طی نشستی با رئیس صداو سیمای استان فارس پیشنهاد شود که اخبار ۱۵ دقیقه‌ای مربوط به حوزه زنان در برنامه‌های صداوسیما گنجانده شود و فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده انعکاس بیشتری یابد و زنان موفق به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.

این مقام فرهنگی ادامه داد: در این جلسه همچنین مصوب شد که گروه‌های مختلف بانوان فرهیخته از طریق فضای مجازی در راستای اهدافی که دفتر امور بانوان تعیین می‌کند بیشتر با یکدیگر در ارتباط باشند و آموزش‌هایی از این طریق به آنان داده شود.

به گفته وی، حمایت از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات حقوقی زنان، اقداماتی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع زنان، توجه به مسائل فرهنگی و آموزشی بانوان، توجه به دانشجویان دختر از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: زنان فرهیخته فارس توانمندی خوبی برای جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت نهاد خانواده و ارتقای جایگاه زنان دارند.

دستغیب با بیان اینکه اگنون ۸ شورا زیر نظر دفتر امور بانوان استانداری فارس تشکیل شده و فعالیت‌ می‌کند، گفت: شورای زنان فرهیخته متشکل از ۱۰ عضو از جمله اساتید دانشگاه می‌باشد که در رابطه با فعالیت‌های زنان در عرصه‌های فرهنگی، ورزشی، علمی، پژوهشی، هنری و قرآنی تصمیم‌گیری می‌کند و مصوبات نشست تخصصی بانوان نیز در شورای زنان فرهیخته مطرح، بررسی و پیگیری می‌شود.

بنابراین گزارش در اولین نشست تخصصی زنان فرهیخته بانوان فعال در حوزه‌های مختلف به ارائه نظرات، پیشنهادات و درخواست‌های خود پرداختند و خواستار حمایت مسئولین از طرح‌های پیشنهادی شدند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان