کد خبر: ۱۱۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۶
دبیر انجمن راینولوژی ایران:

کمیته اخلاق پزشکی در کشور راه‌اندازی می‌شود/ حضور جراحان پلاستیک ۳۰ کشور جهان در شیراز

کنگره سالانه آکادمی جراحان پلاستیک صورت آسیا با حضور متخصصان این حوزه از کشورهای مختلف دنیا در شیراز برگزار شد.

به گزارش شیرازه، دبیر انجمن راینولوژی ایران با اشاره به اهمیت برگزاری نخستین کنفرانس جراحان پلاستیک کشورهای آسیایی گفت: امروزه مفتخریم یکی از بزگ‌ترین رویدادهای علمی دنیا در امر جراحی پلاستیک و ترمیمی صورت را با حضور پزشکان داخلی وبین المللی در شیراز برگزار کنیم تا توانمندی‌های پزشکی ایرانی در این زمینه بیشتر معرفی شود.

دکتر علیرضا مصباحی درحاشیه برگزاری این کنگره بین المللی که از بیستم تیر در شیراز، آغاز شده است، گفت: این کنفرانس بین‌المللی از معتبر‌ترین کنفرانس‌های جراحی پلاستیک جهان به شمار می‌رود و بیش از ۹۴ سخنران از ۳۰ کشور جهان حضور یافته و روش‌های نوین پزشکی را ارائه می‌دهند.

این فوق‌تخصص جراحی پلاستیک با بیان اینکه در برگزاری این رویداد مهم علمی تلاش داریم برای نخستین مرتبه کمیته اخلاق پزشکی را در کشور راه اندازی و شیوه نامه آن را به دستگاه‌های نظارتی ارائه دهیم، افزود: با توجه به مشاهدات و گزارش‌های مردمی شنیده می‌شود برخی گلایه‌مندی از سوی بیماران ایجاد شده است.

دبیر انجمن راینولوژی با اعلام اینکه در کنار این همایش ۱۲ کرسی آموزشی با آموزش ابتدا و انتهای عمل جراحی به همراه سه میزگرد علمی با محوریت آموزش قوانین و اخلاق پزشکی در زمینه جراحی پلاستیک ارائه می‌شود، ادامه داد: بدون شک حضور پزشکان مطرح خارجی شرکت کننده در این کنفرانس در معرفی ایران، شیراز و دستاوردهای آن در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی موثر است.

این پزشک متخصص یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته دراین کنفرانس بین‌المللی، دو روش غیرتهاجمی عمل‌های زیبایی صورت در ارتباط با درمان غبغب و پرکننده‌های حجم‌دهنده صورت، برای نخستین بار آموزش داده می‌شود.

دبیرانجمن راینولوژی ایران گفت: این کنفرانس همزمان در سه سالن از ساعت ۱۴ بعد از ظهر روز سه‌شنبه، بیستم تیر با حضور ۹۴ سخنران آغاز شده و نوآوری‌های مختلف در اعمال جراحی به صورت ویدئویی که از قبل تهیه شده توسط پزشکان متخصص ارائه می‌شود و متخصصان مطرح جراحی پلاستیک جهان به ارائه آخرین دستاوردهای خود می‌پردازند.

زیبا شدن باید بر پایه قانون تناسب استوار باشد

مدیر گروه گوش وحلق بینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه امروزه مهم‌ترین موضوعی که باید در امر جراحی زیبایی مورد توجه قرار بگیرد، رعایت تناسب با سایر اجزای صورت بیش از هر موضوع دیگر است، گفت: با وجود برخی تبلیغات نادرست، هنوز برخی از بیماران تصور دارند جراحی زیبایی با لیزر انجام می‌شود و این موضوعی برای سودجویان است.

دکتر بیژن خادمی عنوان کرد: برخی مواقع بیمار آگاهانه از افراد غیر متخصص برای خدمات زیبایی درخواست می‌کند و این افراد باید در مورد صلاحیت فردی که سلامت خود را به او می‌سپارد، مطمئن باشند.

وی با اشاره به جراحی بینی، به عنوان یکی از رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی، ادامه داد: بینی باید با صورت متقاضی مطابقت داشته باشد که البته در جامعه امروزی به این موضوع اهمیتی داده نمی‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تبحر جراحان فارس در این زمینه اشاره کرد و گفت: از آنجایی که جراحان ایرانی و فارسی برای انجام این عمل زیبایی بسیار زبده و کارآمد شده‌اند، بیمار می‌تواند یک پزشک خوب را انتخاب کند تا بعد از جراحی دچار مشکل نشود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان