کد خبر: ۱۱۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۶
مدیرکل سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان فارس در سپیدان:

در عصر تکنولوژی انسانها برای رسیدن به هیچ به جنگ با هم می روند

مدیرکل سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان فارس در جمع دانشگاهیان ودر همایش کامپوترافزود: امروزه بشر برای امتحان علم ودستاوردهای خود همنوعانش را مورد آزمایش قرار میدهد وامروز بشر برای هیچ می جنگد.

به گزارش شیرازه، علی همتی مدیرکل سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان فارس در نخستین همایش ملی کامپوتر وفناوری که دردانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برگزار شد افزود:امروز ما در دوران انفجار اطلاعات قرار گرفته ایم ونمیتوان از این دوران به عقب برگشت وبا توجه به امکانات کنونی وعصر ارتباطات فاصله ها کم شده است اما در کنارکم شدن فاصله هزینه هایی سنگین را پرداخت می کنیم آنهم فاصله گرفتن از خودمان است.

مدیرکل سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان فارس گفت :با توجه با امکانات امروز اگر انسان بخواهد بدون اینها به زندگی ادامه بدهد، می شود اما بسیار مشکل خواهد بود وبرای رسیدن به اهداف وبرنامه های خود باید برای رسیدن به مقصود از امکانات موجود در کنار زندگی به نفع خودش استفاده کند تا در این راه موفق شود.


همتی ادامه داد: اختراعات دست بشر فاصله ها را کم کرده است هرچندبه تعبیردیگر میتوان گفت فاصله ها زیاد شده است  وعلیرغم کمی فاصله در مقوله علم واختراع وزمان ومکان؛ انسانها ومهر ومحبت وعاطفه ها در این عصر تکنولوژی وارتباطات دارند از هم دور ودورتر می شود واین به نفع بشر نیست.

وی افزود:متاسفانه با وجود این همه امکانات وپیشرفتهایی در زمینه علم وتکنولوژی بازگشت به عقب وزندگی بدون فناوری امکان پذیر نخواهد بود وانسان در این دریای بیکران انفجار اطلاعات بدون داشت دانش لازم نابود خواهد شد ودراین راه توان رسیدن به مسیر اصلی ومقصد نهایی را نخواهد داشت.

این مقام مسئول با توجه به تولید علم به دست بشر افزود: متاسفانه ما انسانها برای امتحان علم ودستاوردهای خود هم نوعانمان را مورد آزمایش قرار میدهیم ودراین راه برای رسیدن به خواسته هایمان دست به هر کاری می زنیم .امروز بشر برای هیچ می جنگد وبرای رسیدن به خواسته های پوچ خود و فناوری های جدید از انسانیت دور می شود ودر عصر تکنولوژی انسانها برای رسیدن به هیچ به جنگ با هم می روند.

در ادامه مهدی شیخ موحد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان ضمن تقدیر وتشکر از عواملهای اجرایی وعلمی وشرکت کنندگان در این همایش افزود: ذات علم کشف حقیقت است وهیچ کس در این اصل تردید ندارد چرا علم حجاب اکبر می شود؟ علمی که وجودش پیداشدن ونمود حقیقت است .علمی که در آیات وروایات به فراگرفتن آن توصیه شده است وبه نوعی فریضه قلمداد می شود چرا فراگرفتن علم در تمامی ادیان بدون محدودیت مورد قبول واقع شده است.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان ادامه داد: ذات علم حقیقت است ونتیجه آن خشوع است . اگر نتیجه علم به بار ننشیند علم حجاب اکبرمی شود اگر فقط باعلم به کشف حقیقت دست پیدا کنیم این می شود حجاب اکبر باید نتجه علم باید خشوع وخضوع صاحب علم باشد اگربه علمی دسترسی پداکردیم وماحصل آن این بود که بشر چیزی نمی داند این نتیجه علم می شود، در ادامه دانشجویان شرکت کننده در این همایش مقالات خود را ارائه نمودند. وبا نظر هیئت داوران آقای محمد رضا بهمنی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و خانم زهرا روزبخش از دانشگاه دولتی جهرم به عنوان برگزیدگان این همایش انتخاب شدند.


منبع:  مارگون

نظرات بینندگان