کد خبر: ۱۱۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۶
فرمانده حوزه بسیج دانشجویی سپیدان:

حضورکاروان بسیج دانشجویی در روستاهای محروم سپیدان

فرمانده حوزه بسیج دانشجویی سپیدان :دانشجویان بسیجی در قالب گروه های جهادی درحوزه فرهنگی، عمرانی، به چند روستای محروم در شهرستان خدمات‌رسانی خواهندکردند.

به گزارش شیرازه، ابوطالب الله یاری مسئول بسیج دانشجویی در گفتگو با خبرنگار مااظهارداشت: دانشجویان بسیجی در قالب گروههای جهادی درحوزه فرهنگی، عمرانی، به چند روستای محروم در شهرستان خدمات‌رسانی خواهندکردند.

الله یاری گفت: این اردوی جهادی به مدت 7 روز و با تعداد دانشجویان علاقمند در راستای ترویج تفکر حرکت جهادی و محرومیت‌زدایی با تشکیل گروه جهادی آغاز به فعالیت و خدمات‌رسانی خواهند پرداخت.

 وی ادامه داد:اردوهای جهادی تمرینی برای جهاد در زندگی است و این توصیفی زیبا است که ما را ناخودآگاه به یاد دلاوری‌های بچه‌هایی می‌اندازد که امروز خاطره شان برای ما الگو و نوری است در مسیری که امید است که ما ادامه دهنده آنها باشیم.

فرمانده حوزه بسیج دانشجویی سپیدان افزود:خودسازی و نزدیکی به خدا در اردوهای جهادی بیش از هر فضای دانشجویی دیگری قابل تحقق است و خداوند در قرآن وعده‌های الهی برای جهادگران داده جهادی که نه تنها به آبادانی، رشد فرهنگی و محرومیت زدایی از چهره نقاط محروم می‌شود بلکه در آینده در امور اجرایی کشور به دست مدیرانی با روحیه جهادی و بسیجی سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه گروه با توجه به ظرفیت‌سنجی انجام شده توسط تیم کارشناسی خود که متشکل از نخبگان جهادی و فرهنگی در دانشگاه‌های شهرستان بود، تشکیل شد، عنوان کرد: تیم تخصصی قرآن و حدیث، سبک زندگی، به مدت 7 روز، در عرصه‌های محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی در روستاهای محروم شهرستان خدمت‌رسانی می کنند .

فرمانده حوزه بسیج دانشجویی سپیدان افزود: تردیدی نداریم جوانانی که آستین بالا می زنند و دستشان به بیل و کلنگ برای ساخت و ساز آبادانی و رفع محرومیت از مردم بی بضاعت آشنا می شود دیگر دچار چالش های فرهنگی نخواهند شد و این کاری است که دفاع مقدس برای جوانان نسل گذشته انجام داد.

الله یاری با اشاره به اعزام اکیپ های گوناگون در اردوهای جهادی گفت: یکی از زیبا ترین صحنه های اردوهای جهادی همین خدمات به قشر محروم است که حقیقتا وقتی انسانی کم بضاعت در مناطق دور افتاده رفع و رجوع می شود زیبا و خوشحال کننده است.

وی تصریح کرد: اینکه بتوانیم تمام محرومیت های یک جامعه در همه نقاط را برطرف کنیم به این سرعت امکان پذیر نیست و در کشورهای توسعه یافته دنیا هم چنین نشده است بنا براین عزیزانی که برای اردوهای جهادی به مناطق محروم می روند باید مجموعه امکانات و توانمندی ها را در نظر داشته باشند.

وی اردوهای جهادی را نماداقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: هر جا وحدت میان مسلمین وجود داشته باشد، لطف خداوند نیز شامل حال آن می‌شود همانگونه که اردوهای جهادی با امداد الهی در استان یزد به ثمر نشست.

الله یاری با تاکید بر اینکه اردوی جهادی، مدیریت جهادی نیز می‌خواهد، تصریح کرد: این اردوها به نحو شایسته ای مدیریت شده و عملکرد مطلوب فعالان این اردوها در مرمت مسجد، مدرسه، حسینیه، راه‌ها، انهار و ... نشانگر این مدیریت است.

فرمانده حوزه بسیج دانشجویی سپیدان با بیان اینکه فرهنگ جهادی، محرومیت و فقر را در جامعه از بین می‌برد، اظهار داشت: این فرهنگ باید به همه جوامع صادر شود تا محرومیت از میان مردم به ویژه مسلمانان جهان رخت بربندد.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی اقدام به شناسایی مشکلات روستاهای محروم هدف خود در سپیدان کرد، مشکل مهم آن را مسئله آب شرب دانست و با اشاره به روحیه مطالبه‌گری دانشجویان گفت: دانشجویان این موضوع را در نشستی با بخشدار، دهیار و مسئولان مطرح و موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنند.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان