کد خبر: ۱۱۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۶

آقایان مسئول؛سپیدان فقط مرکز شهرستان نیست

برخی از مسئولین شهرستان تاکنون به خود زحمت نداده اند سری به روستاهای این شهرستان بزند واز نزدیک با مشکلات ونبود امکانات آنها آشنا شوند وآنها مدیریت خود را مختص مرکز شهرستان می دانند.

به گزارش شیرازه، شهرستان سپیدان شهرستانی در شمال غربی استان فارس می‌باشد وباتوجه به جاذبه های فراوانش به نگین زاگرس مشهوراست این شهرستان با توجه به گستردگی فراوان وداشتن روستاهای بی شمار ودارای سه بخش مرکزی وبیضا وهماشهر است واز لحاظ گستردگی جغرافیایی یکی از شهرستانهای بزرگ فارس می باشد.

اما با توجه به قرار گرفتن ادارات در مرکز شهرستان یا همان شهر اردکان مسئولین پروازی این شهرستان که فقط مسیر شیراز به سپیدان را فقط وفقط از جاده اصلی بلد هستند تا کنون به خود زحمت نداده اند سری به روستاهای این شهرستان بزند واز نزدیک با مشکلات ونبود امکانات آنها آشنا شوند وآنها مدیریت خود را مختص مرکز شهرستان می دانند.

حال سئوال اینجاست آیا روستاهای شهرستان جزیی از سپیدان محسوب می شوند  یا خیر ؟در جغرافیا حومه یک مکان فیزیکی است و ازنظر جامعه شناختی ، حومه مکانی برای زندگی مهاجرین و بیشترکارگران  می باشد.

از لحاظ اداری حومه شهرستان زیر مجموعه شهرستان بوده و میتواند بصورت روستا و یا شهرمی باشد.

اما آنچه مد نظر است اینکه تا چه میزان به مشکلات روستاهای محروم سپیدان پرداخته می شود و برای حل مشکلات این افراد  مسئولان  ومدیران شهرستانی چه مقدار وقت و انرژی گذاشته میشود.

 در شهرستان سپیدان اگر نگاهی به روستاها وسایر نقاط شهرستان بیندازیم می بینیم  برخی ازروستاهای نگین زاگرس عروس شهرستانهای فارس از حداقل امکانات اولیه ساکنین این روستاها محرومند ، در حالیکه  برخی از آنهانزدیکترین مکان به شهر اردکان هستند  به بعضی از روستاهای سپیدان که  وارد می شوید ما را به یاد دور افتاده ترین روستاهای کشور می اندازد.

حال سئوال اینجاست نظارت بر عملکرد مدیران ومسئولان شهرستان بر عهده کیست و آیا این نظارت به نحو احسنت صورت می گیرد؟ اگر به وظایف مدیران نیزدرقانون نگاهی بیاندازیم در حوزه نظارت و بازرسی یکی از وظایف مدیران ومسئولان ادارات  سرکشی از روستاها و بررسی مشکلات و ایجاد هماهنگی در جهت رفع آنها با همکاری شوراهای اسلامی روستا و در حوزه امور اجتماعی بررسی نیازها و مشکلات روستاییان میباشد.

آنچه را که ما می بینیم عدم توجه مسئولین به روستاها و مشکلات روستاهاست . اما امیدواریم که عزیزان مسئول که شانی جز خدمت گذاری به مردم را ندارند کمی از محل کار خود فاصله گرفته و با حضوردربین مردم روستاهای شهرستان و  بررسی مشکلات مردم شریف  دراین روستاها جایگاه اصلی خود را شناخته و به وظیفه قانونی خود عمل نمایند.

 راستی یادمان باشد برای صندلی هر رئیس ومسئول اداره خون چند شهید ریخته شده است ما مدین شهدا هستیم تا ابد.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان