کد خبر: ۱۱۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۶

توهین سفیر فرانسه به ظریف

سفیر فرانسه می‌گوید: منافقین هیچ ربطی به فرانسه ندارد و ما بر گسترش روابط خود با ایران در چارچوب برجام تأکیدداریم؛ این مسئله موضوعی جدا از روابط دوجانبه است و در فرانسه به آقای ظریف متذکر شدیم.
توهین سفیر فرانسه به ظریفبه گزارش شیرازه، «فرانسوا سمنو»، سفیر فرانسه در تهران در مصاحبه با روزنامه شرق در اظهارنظری گستاخانه گفت: «سازمان مجاهدین (گروهک تروریستی منافقین) هرسال، در حومه پاریس، گردهمایی دارد و قوانین فرانسه مدافع حق آزادی تظاهرات و بیان است و مادامی‌که در این گردهمایی، عملی غیرقانونی یا خلاف نظم عمومی اتفاق نیفتاده، مقامات فرانسوی اجازه ممنوع‌کردن آن را ندارند».

سمنو در ادامه مدعی شد: «این گروه هیچ ربطی به فرانسه ندارد و ما بر گسترش روابط خود با ایران در چارچوب برجام تأکیدداریم. این مسئله موضوعی جدا از روابط دوجانبه است و در فرانسه به آقای ظریف متذکر شدیم».

ژست مضحک و تهوع‌آور سفیر فرانسه در خصوص «دفاع از حق آزادی» و لحن طلبکارانه و تأکید بر اینکه «به ظریف متذکر شدیم» در حالی است که گروهک تروریستی منافقین، ۱۷ هزار ایرانی بی‌گناه را به خاک و خون کشیده است. برگزاری نشست تروریست‌ها در پاریس، یک دلالت با خود دارد و آن میزان احترامی است که دولت و وزارت خارجه فرانسه برای همتایان خود در دولت روحانی قائل هستند. اینکه ۴۸ ساعت پس از سفر ظریف، پاریس اجازه میتینگ به تروریست‌ها می‌دهد، نشانه دهن‌کجی دولت پاریس به دیپلماسی تیم روحانی- ظریف است و پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود آن است که وقتی سفر وزیر خارجه ایران حتی نمی‌تواند مانع برگزاری یک نشست سیاسی با محوریت تروریست‌های بین‌المللی علیه کشور شود؛ انتظار برای لغو تحریم‌های قبلی یا به ثمر رسیدن سرابی به اسم برجام، بیهوده نیست؟!

ظریف در هفته‌های گذشته در راستای رویکرد تنش‌زدایی (بخوانید انفعال و ضعف در مقابل دیگر کشورها) در اظهارنظری تأمل‌برانگیز از همراهی پاریس با منافقین صرفاً به‌عنوان نقطه ابهام در روابط یادکرده بود!

فرانسوا سمنو رئیس دایره اطلاعات در اداره کل امنیت خارجی فرانسه به‌عنوان مهم‌ترین سرویس اطلاعاتی این کشور طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ بوده است. راستی اگر ایران به یک گروه برانداز فرانسوی و یا به تروریست‌های متهم به اقدام تروریستی در فرانسه، چنین اجازه‌ای می‌داد، چه می‌کردند؟!
نظرات بینندگان