کد خبر: ۱۱۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۵ تير ۱۳۹۶
مدیرکل امور فرهنگی سازمان تامین اجتماعی:

سرپا ماندن صندوق تامین اجتماعی نیازمند تدبیر و حمایت است/ کتاب خاطرات کارفرمایان کارآفرین منتشر شد

مدیرکل امور فرهنگی سازمان تامین اجتماعی گفت: از حدود ۱۸ صندوقی که وجود دارد درحال حاضر فقط صندوق تامین اجتماعی است که سرپا مانده و بقیه ورشکسته شده‌اند و اگر این صندوق نیز خوب حمایت نشود و تدبیر نکنیم زمین می‌خورد.

به گزارش شیرازه، رضا معینی در ششمین آیین تجلیل از کارفرمایان بر‌تر استان فارس با بیان اینکه صندوق تامین اجتماعی حدود نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، تأکید کرد: دولت اکنون در حل مشکل صندوق فولاد درمانده است و نباید صندوق‌های ورشکسته را با تامین اجتماعی ادغام کنند.

وی با بیان اینکه ماهانه شش هزار میلیارد تومان یعنی تقریبا دوبرابر میزان یارانه‌ها پرداختی داریم، گفت: میزان وصولی‌های ما ۴هزار و ۳۰۰میلیارد تومان است که مابه‌التفاوت پرداختی و وصولی را از محل منابع دیگر از جمله سرمایه‌گذاری‌هایی که تامین اجتماعی انجام داده است، پرداخت می‌کنیم.

این مقام مسئول در سازمان تامین اجتماعی ریشه تمام مشکلات را بیکاری دانست و افزود: تمام مسئولین کشور به این نقطه مشترک رسیده‌اند که تنها راه نجات کشور کار، تولید و اشتغال است که در این راستا باید فعالیت‌ها دوبرابر شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌های تامین اجتماعی گفت: بنده به عنوان کسی که در سیستم نیمه دولتی کار می‌کنم اعتقاد دارم اگر بخواهیم کار‌ها خوب پیش برود باید بخش خصوصی را فعال و مشکلات آن‌ها را حل کنیم چراکه می‌تواند تامین هزینه کند و اقدامات بخش خصوصی دقیق‌تر است.

معینی با تاکید بر اینکه رسیدن به اهداف تعیین شده سازمان تامین اجتماعی در گرو تعامل گسترده با شرکا است، گفت: به منظور بررسی و پیگیری مشکلات تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان در سال ۹۲ شکل گرفت.

وی با اشاره به تشکیل شورای تنقیح و تخلیص قوانین و بخشنامه‌ها گفت: سازمان بخاطر قدمتش بخشنامه‌های متعددی دارد که برخی نیاز به اصلاح داشت که به همین منظور شورا از سال ۹۳ کار خود را شروع کرد و برخی قوانین اصلاح شده‌اند از جمله اینکه در بازرسی از دفا‌تر، آخرین سال مالی مدنظر قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌های تامین اجتماعی احیای مجدد شورای عالی تامین اجتماعی را یکی از خواسته‌های به‌حق کارفرمایان عنوان کرد که از یکجانبه‌نگری نیز جلوگیری می‌کند.

معینی اظهار کرد: در راستای آموزش و به‌روز کردن اطلاعات کارکنان سازمان سال گذشته کارگاه آموزشی رابطین بیمه‌ای را در تمام استان‌های کشور برگزار کردیم و برگزاری کارگاه‌های بیش از ۵۰۰ نفر را نیز در دستور کار داریم.

وی ضمن بیان اینکه کتاب «مقررات مربوط به کارفرمایان» در هفته جاری رونمایی می‌شود، از چاپ کتاب «خاطرات کارفرمایان کارآفرین» خبر داد و خواندن این کتاب را لذت‌بخش توصیف کرد و آن‌را برای کارآفرینان و جوانان درس‌آموز دانست.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان