کد خبر: ۱۱۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۵ تير ۱۳۹۶
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز:

آغاز به کار «پسین بازار»هنری شیراز در بوستان بعثت/ حمایت از زنان سرپرست خانوار و تقویت مشاغل خانگی از جمله اهداف بازارچه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از آغاز به کار پسین بازار هنری شیراز در بوستان بعثت این شهر خبر داد.
به گزارش شیرازه، احمد همتی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه پسین بازار هنری شیراز در بوستان بعثت آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: این پسین بازار هنری روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته و تعطیلات رسمی از ساعت 18 تا 23 در مرکز شیرازشناسی واقع در بوستان بعثت برپا می‌شود.

وی افزود: برپایی پسین بازار هنری، طرحی برای حمایت از تولیدات هنرمندان است که اجرای آن امسال توسط مدیریت گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز آغاز شده است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، ویژه برنامه پسین بازار هنری شیراز با هدف حمایت از هنرمندان در بوستان بعثت شیراز آغاز به کار کرده است.

همتی تاکید کرد: تلاش شده تا روزهای پنجشنبه و جمعه و همچنین تعطیلات رسمی، فضایی ایجاد شود که پایگاهی ثابت برای اقتصاد فرهنگ و اقتصاد حوزه صنایع دستی و هنر با هزینه کم برقرار باشد تا همه مردم بتوانند استفاده کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به تشریح دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری که در این پسین بازار اجرا می‌شود پرداخت و بیان کرد: برای تعدادی از رشته‌های اصیل هنری و صنایع دستی که در حال از بین رفتن است کارگاه‌های عملی ثابت و دائمی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی شهردار شیراز عنوان کرد: این رشته‌های هنری شامل خاتم‌سازی، شیشه‌گری، قلم‌زنی، منبت، معرق و غیره است، البته رشته نمدمالی هم به این موارد افزوده خواهد شد تا به تعداد هنرمندان این رشته نیز افزوده شود.

وی با بیان اینکه این رشته‌های هنری به صورت رایگان به مردم آموزش داده می‌شود، اظهار کرد: پسین بازار هنری و آموزش‌های رشته‌های مختلف هنری، برنامه‌ای است که با استقبال خوب مردم مواجه شده است و شهروندان خوب شیراز می‌توانند با مراجعه به این پسین بازار هنری از لذت خرید در تابستان بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه پسین بازار هنری شیراز تا پایان شهریور ماه برپا خواهد شد، گفت: حمایت از زنان سرپرست خانوار و تقویت مشاغل خانگی و معرفی و احیای رشته‌های مختلف صنایع دستی از جمله اهداف این برنامه است.

همتی با بیان اینکه نزدیک به 50 میز هنری در پسین بازار هنری شیراز برپا می‌شود، افزود: تعدادی از دانشجویان رشته هنر، برخی از خیریه‌ها، انجمن‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در برپایی این غرفه‌ها و اجرای این برنامه مشارکت دارند.
نظرات بینندگان