کد خبر: ۱۱۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۶
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز:

درآمد میلیاردی تامین اجتماعی از بازرسی‌های خلاف قانون/ مُر قانون در بازرسی‌های تامین اجتماعی اجرا شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: در بخش بازرسی‌های تامین اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای صنایع تبدلی در استان خواستار اجرای مُر قانون هستیم.

به گزارش شیرازه، جمال رازقی افزود: در پانزدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان دو موضوع مهم بازرسی یا حسابرسی‌های ده ساله تامین اجتماعی و اخذ مالیات بر ارزش افزوده از برخی کالاهای معاف از مالیات مطرح شده است که اجرای هر دو موضوع خلاف قانون است.

وی بیان کرد: حسابرسی‌های ده ساله تامین اجتماعی خلاف قانون است و بر اساس قانون باید به بازرسی‌های شش ماهه تبدیل شود که این مدت زمان بر اساس مصوبه شورای گفتگوی کشور به یک سال قابل بازگشت است.

رازقی اظهار داشت: همچنین باتوجه به اینکه فارس از استان‌های برخوردار از پتانسیل کشاورزی و پر رونق در بخش صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی است، موضوع مالیات بر ارزش افزوده واحدهای صنایع تبدیلی یکی از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان ما است.

این مقام مسئول با اشاره به ارائه پیشنهادهای راهگشا توسط اتاق بازرگانی در هر دو موضوع اضافه کرد: در بحث بیمه تامین اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده، اتکای ما به قانون است.

وی ادامه داد: در بخش تامین اجتماعی بر اساس قانون سازمان تامین اجتماعی این سازمان بیشتر از شش ماه نمی‌تواند به عقب بازگردد و تنها از حساب حقوق و دستمزد می‌تواند بازرسی و نه حسابرسی کند و این مُر قانون است که ما خواستار اجرای آن هستیم.

رازقی عنوان داشت: در حال حاضر تامین اجتماعی باید برای بازرسی و رسیدگی حقوق و دستمزد سال مالی سال ۹۵ را بررسی کند اما متاسفانه قصد بررسی سال مالی ۹۴ را دارند که این با قانون خود تامین اجتماعی و شورای گفتگوی کشور متغایر است.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز افزود: با اجرای این قانون خلاف تاکنون تامین اجتماعی میلیارد‌ها تومان از کارفرمایان وصول کرده است.

وی با اشاره به بررسی مسایل واحدهای صنایع غذایی پیرامون مالیات بر ارزش افزوده نیز بیان کرد: در بحث مالیات بر ارزش افزوده نیز به دلیل اینکه مواد اولیه بخش کشاورزی معاف از مالیات است و پس از جذب واحدهای صنایع تبدیلی، مشمول مالیات می‌شوند نیز از نظر ما خلاف قانون است و باید اصلاح شود.

رازقی با اشاره به عدم اجرای صحیح قانون کالاهای معاف از مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: تولیدکنندگان ما با وجود استفاده از کالاهای معاف از مالیات به عنوان مواد اولیه و استفاده از آن‌ها برای تولید کالا، باید ارزش افزوده ۹ درصدی را پرداخت کنند در صورتی که برای آن کالا‌ها شامل معاف از مالیات می‌شوند.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز اضافه کرد: اتاق بازرگانی جلسات متعددی را با تولیدکنندگان صنایع غذایی استان برگزار کرده اما متاسفانه اصل قانون در این بخش لحاظ نمی‌شود و با این اقدام کسانی که سرمایه گذاری و ایجاد شغل کرده‌اند را تنبیه می‌کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم گیری‌ها، مقرر شد کار کار‌شناسی دیگری بر روی این دو موضوع در استان انجام و مستندات قانونی و راهکارهای مناسب برای اتخاذ مناسب‌ترین راه در جهت رفع موانع برای توسعه واحدهای تولیدی استان انجام و با حضور استاندار در این دو زمینه تصمیم‌گیری شود.

رازقی عنوان داشت: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کمیته موضوع ماده ۷۶ در قانون برنامه ششم و احکام دائمی برنامه در جایگاه خود تثبیت شده است و بر اساس قانون حداکثر تا یک ماه پس از تشکیل جلسات این شورا، مصوبات به دولت ارسال می‌شود که ضمانت اجرایی بسیار خوبی دارد.

وی افزود: عمده مباحث مطرح شده در شورای گفتگو و کمیته موضوع ماده ۱۲، برای رفع موانع کسب و کار است که قدم‌های خوبی در این شورا برداشته می‌شود.

انتهای پیام /

نظرات بینندگان