کد خبر: ۱۱۱۹۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۵ تير ۱۳۹۶
«کافه مجازی»؛

تقریبا «هیچ» دوساله شد/قیمت پیاز به دلار رسید!

با گذشت دوسال از برجام، در سالگرد دوسالگی آن نه تنها دلار به 1000 تومان نرسید بلکه قیمت پیاز به دلار رسیدو اشک مردم را در آورد.

به گزارش  شیرازه، بالغ بر ۳۰ میلیون ایرانی در شبکه های اجتماعی و پیام رسانهای خارجی فعالیت دارند و محبوبیت این شبکه ها واقعیتی است که باید پذیرفت، ایرانی ها به لحاظ فراگیری استفاده از فضای مجازی رتبه اول دنیا را دارند؛ چرا که متوسط استفاده از فضای مجازی در کشورهای دنیا 42 در صد است اما در ایران 82 در صد است،  با توجه به این فراگیری، در بسیاری از مسائل روز کشور و جهان شاهد واکنش های از سوی کاربرای فضای مجازی در ایران نسبت به آن مسائل هستیم؛ بر همین اساس شیرازه در نظر دارد گلچینی از واکنش های کاربران فضای مجازی در ایران را نسبت به اتفاقات روز دنیا در قالب بسته خبریی بصورت هفتگی در روزهای یکشنبه باعنوان« کافه مجازی» منتشر نماید.

قیمت پیاز به دلار رسید!

با نگاهی گذرا به بازار فروش در ایران، متوجه میشویم که قیمتها نسبت به سال گذشته و حتی سالهای پیش از برجام، نه تنها کاهش نیافته بلکه به طور قابل توجهی در حال افزایش است.

کاربران فضای مجازی که از هیچ موضوعی غافل نمی شوند؛ این بار پیاز را به وعده های دولت تدبیر در آغازین روزهای کارش گره زدند و با نشان دادن عکس خوشحالی مردم از وعده کاهش قیمت دلار نوشتند: قرار بود دلار 4000تومانی را برساند به 1000تومان و حالا پیاز 1000تومانی را به 4000رساند.

عده ای هم سعی کردند با زبان طنز کنایه ای به این موضوع بزنند و از اینکه کسی مسئولیت این افزایش قیمت را قبول نمی کند گلایه کردند و نوشتند: مقصر پیاز است که اشک مردم را در هر صورت در می آورد.

یکی از کار بران هم که به خوبی سخنان مسئولان را رصد می کند به سخنان نائب رییس اتحادیه بار فروشان اشاره کرده که گفته بود: این افزایش قیمت به دلیل کاهش تولید پیاز است چرا که دولت چند سالی است خرید تضمینی پیاز را چند سالی انجام نداده است.



تقریبا هیچ دوساله شد

دوسال پیش در چنین روزهایی دولت با غرب بر سر تعلیق برخی از دستاوردهای صنعت هسته ای به توافق رسید آن هم به ازای رفع شدن برخی از تحریم هایی که هنوز هم پابرجاست.

در آن روز ها برخی چنان ذوق زده شده بودند که تمام مشکلات کشور را به بر جام گره می زدند اما این اتفاق به ظاهر بزرگ، تنها یک سال تاریخ مصرف داشت و پس از دوسال دیگر خبری از آن همه شوق و اشتیاق نبود؛ حتی کاربران فضای مجازی هم دیگر از آن اتفاق بزرگ به خوبی یاد نمی کنند.

یکی از کاربران در مورد جشن توافق خوش خیالانه با غرب نوشت: یه سلامی کنیم به اونهایی که پارسال یه همچین شبی ریخته بودند تو خیابونها و میگفتند دلار قراره بشه هزار تومان!سلام جوگیر

عده ای هم در صفحات خود یادی کردند از شعر میثم مطیعی در روز عید فطر که می گفت: ذوق بیهوده ز بر جام خطا بود خطا...



سهم خواهی؛ روحانی را مدیون اصلاح طلبان کرد

با گذشته 4 سال از عمر دولت تدبیر و حضور دوباره روحانی در دولت، برخی اصلاح طلبان که خود را جامانده از غافله میدانند، این روزها فریاد سهم خواهی سر می دهند و دولت تدبیر را مدیون خود می دانند.

یکی از کاربران فضای مجازی می گوید: کرباسچی که گویا دو میلیارد از افراد برای حضور در لیست امید باج گرفته است و دیگر آنچه از سهم خواهی میخواست نصیبش شد، در حالی که عارف از این غافله جامانده.

کاربری که حرفهای این روزهای عارف را به خوبی رصد می کند از جانب عارف نوشت: پیروزی روحانی مدیون ماست، پیروز که می شوند همه چیز را فراموش می کنند.



نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶
0
مسئولین باید فکری به حال گرانی بخصوص در این موقع گرانی پیاز بکنند دو روز قبل که برای خرید پیاز و سبزی به مغازه رفته بودم وقتی قیمت را پرسیدم و گفت 4000تومان یکی از مشتریان زمین و آسمان را به ناسزا کشید و البته من هم به خاطر داشتن ریش بی نصیب نماندم