کد خبر: ۱۱۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۶
فرمانده سپاه شهرستان مُهر:

شهرستان مُهـر میزبان پنج شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود/ منتظر موافقت شورای شهر خوزی برای حضور شهدا در آن شهر هستیم

فرمانده سپاه شهرستان مُهـر گفت: زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که شورای اسلامی شهر خوزی از این موضوع استقبال نکرده‌اند که این موضوع باعث نگرانی بخش عظیمی از مردم شده است، امیدواریم شورای اسلامی شهر خوزی با همکاری و آماده‌سازی محل دفن شهدای گمنام در مکان مصوب به این شایعات پایان دهند.

به گزارش شیرازه،  محمد رسول رضایی فرمانده سپاه شهرستان مُهـر در گفت‌وگوی اختصاصی به خبرنگار ما گفت: چهارشنبه 28 تیرماه شهرستان مُهـر میزبان پنج شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود.

وی افزود: با پی گیری‌های سپاه شهرستان و بسیجیان حوزه مقاومت امام علی گله‌دار صبح امروز سردار سید محمد باقرزاده مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در شهرستان مُهر از نزدیک محل تدفین شهدای گمنام شهرهای گله‌دار و خوزی بازدید کردند.

سرهنگ رضایی ادامه داد: باید یادآور شوم که نقش مسئولین جهت بسترسازی و آماده‌سازی و همکاری بسیار تأثیرگذار است و هم نقش مردم و بسیجیان جهت حضور حماسی و باشکوه در بدرقه شهدا بسیار مهم است.

این عضو شورای تأمین شهرستان مُهر گفت: تا زمانی که مردم به یاد شهدا نباشند، راه شهدا را خوب نشناسند و ادامه ندهند نه‌تنها شهدای گمنام بلکه شهدای بانام نیز گمنام خواهند ماند.

فرمانده سپاه شهرستان مهر در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: چه شباهت زیبایی میان شهدای دفاع مقدس و شهدای کربلا وجود دارد که شاید اکثریت به آن توجه ندارند، اسارت، غربت، مظلومیت، تشنگی و عطش، فداکاری، ایثار، ازخودگذشتگی، ایستادگی و استواری، شجاعت، صداقت، صراحت، ایمان و اخلاص از مفاهیم و ویژگی‌هایی است که هم در اخلاق و رفتار شهدای کربلا و هم در اخلاق و رفتار شهدای دفاع مقدس به تمام و کمال وجود دارد و گویا دفاع مقدس لوح فشرده‌ای از قیام عاشورا است.

سرهنگ دوم پاسدار رضایی اظهار داشت: آن‌هایی که به شهدای کربلا و آقا اباعبدالله الحسین اعتقاددارند محال است که از شهدای گمنام که نماد مظلومیت ملت ایران است استقبال نکنند.

وی یادآور شد: انتظار داریم شهردار و شورای اسلامی شهر خوزی و مسئولین بخش وراوی موافقت، همراهی و همکاری خودشان را جهت مزین کردن شهر به دو شهید گمنام اعلام نمایند.

این مسئول ادامه داد: از شهردار و شورای اسلامی شهر خوزی می‌خواهم که با نیت قرب الی الله و با توسل به فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و با نظر به اینکه این شهدا غریبانه و مظلومانه فدای اسلام و انقلاب شدند موافقت و آمادگی خود را اعلام نمایند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: در صورت موافقت و همکاری شهرداران و شورای اسلامی شهرهای گله‌دار و خوزی چهارشنبه 28 تیرماه مراسم وداع با شهدا در هر دو شهر برگزار خواهیم کرد و در روز پنجشنبه 29 تیرماه با حضور باشکوه مردم شاهد تشییع و تدفین شهدا در این دو شهر خواهیم بود.

این عضو شورای تأمین شهرستان مهر اظهار داشت: زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که شورای اسلامی شهر خوزی از این موضوع استقبال نکرده‌اند که این موضوع باعث نگرانی بخش عظیمی از مردم شده است، امیدواریم شورای اسلامی شهر خوزی با همکاری و آماده‌سازی محل دفن شهدای گمنام در مکان مصوب به این شایعات پایان دهند.

سرهنگ رضایی فرمانده سپاه شهرستان مهر در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: جا دارد از مسئولین شهرستان، اعضای شورای تأمین و شخص فرماندار شهرستان، مسئولین بخش گله‌دار، ائمه جمعه اهل سنت و تشیع، بخشدار، شهردار و شورای اسلامی، فرمانده حوزه مقاومت امام علی (ع) گله‌دار که با موافقت و همراهی و همکاری بسترسازی را برای عطرآگین کردن بخش و شهرستان به عطر شهدای گمنام فراهم کردند صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

نظرات بینندگان