کد خبر: ۱۱۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۶
فرماندا شهرستان مُهـر در جلسه شورای اداری خبر داد:

در شهرستان وضعیت قابل قبولی در حوزه کار و اشتغال نداریم

فرماندار مُهـر گفت: مدیران باید اشتغال در شهرستان را جدی بگیرند و در شهرستان وضعیت قابل قبولی در حوزه کار و اشتغال نداریم و اگر شهروند و یا سرمایه‌گذاری به ما مراجعه می‌کند با آغوش باز بپذیریم حتی اگر در حوزه کاری ما نباشد.

به گزارش شیرازه،  سید محمد موسوی فرماندار شهرستان مهر در جلسه شورای اداری که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد و به دلیل نبود صندلی به تعداد میهمانان و بر روی پا ایستادن میهمانان در این جلسه وی به احترام این شهروندان ایستاده و در پشت تریبون صحبت‌های خود را شروع و بیان داشت: درگذشته در شهرستان مهر در حوزه بهداشت و درمان زیرساخت‌ها آماده‌شده است اما حرکت جهشی این پیشرفت‌ها در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی افزود: در سه سال گذشته هزینه‌ای نزدیک به 30 میلیارد تومان وارد شبکه بهداشت و درمان شهرستان شده است، گرفتن این هزینه‌ها کاری بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

فرماندار شهرستان مهر یادآور شد: در سال 92 اعتبارات شبکه بهداشت و درمان شهرستان یک میلیارد تومان بود و در سال 95 این هزینه‌ها به 10 میلیارد تومان رسیده است و در توافق‌نامه‌ای که با دکترایمانی رئیس دانشکده علوم پزشکی استان فارس امضا شد در آینده‌ای نزدیک مبلغ 11 میلیارد تومان وارد شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر خواهد شد.


وی ادامه داد: از این 11 میلیارد، 3 میلیارد از محل 3 درصد نفت و گاز فرمانداری شهرستان تأمین خواهد کرد و مبلغ 8 میلیارد از طریق دانشگاه علوم پزشکی و وزارتخانه تأمین خواهد شد، پی گیری و گرفتن چنین هزینه‌هایی بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

موسوی گفت: اعتبارات شهرستان مهر در سال 92 کمتر از 4 میلیارد تومان بوده است و در سال 95 بالغ‌بر 160 میلیارد تومان در جذب اعتبارات در بخش‌های مختلف داشته‌ایم اما ما هنوز ابتدای راه هستیم و موارد و مشکلات گسترده‌ای در پیش روداریم که امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشکلات حل شود.

این عضو شورای تأمین شهرستان مُهر خاطرنشان ساخت: در هر شهر مدیران آن شهر هستند که می‌توانند شرایط آن جامعه را تغییر دهند و هزینه و امکانات وارد آن جامعه کنند و در مرحله دوم هماهنگی، یکپارچگی و وحدت و همدلی که در بین مردم و مسئولین شهرستان است.

فرماندار مهر خاطرنشان ساخت: در این مدت چندساله بسیار حرف‌هایی به ما زده شد و ما به هیچ‌کدام از این حرف‌ها و نامهربانی‌ها پاسخ ندادیم و هیچ‌گاه پاسخ این حرف‌ها نخواهیم داد چون ما باید تمام تلاش و خدمت خود را درراه پیشرفت و عمران و آبادانی به کار ببندیم و خدمتی بی‌منت برای شهروندان رقم بزنیم.

وی افزود: سعی ما در این دولت این است که اگر هزینه و یا خدماتی وارد شهرستان شده است به‌طور مساوی به همه شهرها، بخش‌ها، روستاها و حتی ادارات مستقر در شهرستان تقسیم کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان مُهر گفت: مدیران باید جدی‌تر با مسائل شهر و شهرستان برخورد کنند و تاکنون ما نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های قانونی در استان و کشور استفاده کنیم.

وی در ادامه به موضوع اشتغال در شهرستان پرداخت و گفت: مدیران باید اشتغال در شهرستان را جدی بگیرند و در شهرستان وضعیت قابل قبولی در حوزه کار و اشتغال نداریم و اگر شهروند و یا سرمایه‌گذاری به ما مراجعه می‌کند با آغوش باز بپذیریم حتی اگر در حوزه کاری ما نباشد.

فرماندار مهر تصریح کرد: مراجعه‌کنندگان فرقی نمی‌کند که ارباب‌رجوع و یا سرمایه‌گذار باشد و اگر دو بار این شخص به اداره مراجعه کرد و جواب رد نباید بشنوند حتی اگر کار آن‌ها در حوزه فعالیتی شما نباشد، می‌توانید این افراد را راهنمایی کنید.

سید محمد موسوی فرماندار شهرستان در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: اگر گزارشی به ما برسد که مدیر و یا کارکنان اداره‌ای با مراجعه‌کنندگان رفتار مناسبی ندارند برخورد خواهیم کرد.

منبع: عصر مهر

نظرات بینندگان