کد خبر: ۱۱۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۶
استاندار فارس در کارگروه رفع مشکلات جانبازان:

بخش اعظم مشکلات جانبازان مدیریتی است/ حضور مدیران در نشست فصلی بررسی مشکلات جانبازان الزامی است

استاندار فارس بخش قابل ملاحظه‌ای از مشکلات جانبازان را مدیریتی دانست و حل آن را از وظایف مدیران برشمرد و افزود: حضور مدیران در نشست فصلی بررسی مشکلات جانبازان الزامی است.

به گزارش شیرازه، سید محمد علی افشانی در کارگروه رفع مشکلات جانبازان استان با بیان اینکه جانبازان حق بزرگی بر گردن کشور و مردم دارند، گفت: شهدا در یک لحظه به درجه رفیع شهادت نائل شدند اما جانبازان که از اجر شهید برخوردارند بیش از ۳۰ سال با درد و رنج و صبر و بردباری، سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

مقام عالی دولت در فارس اظهار کرد: مشکلات درمانی و دارویی جانبازان باید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل امور اقتصادی و بنیاد شهید و امور ایثارگران رفع شود.

وی همچنین بر حل مشکلات رفاهی جانبازان با همکاری دفتر فنی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و تربیت بدنی استان تاکید کرد و ادامه داد: باید با همراهی دستگاه‌های اجرایی کاری در استان فارس شروع شود که مبنایی برای حل مشکلات جانبازان در سطح کشور قرار گیرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه نشست بررسی مشکلات جانبازان به‌صورت فصلی برگزار خواهد شد و ازاین‌پس هیچ مدیری حق ندارد که معاون خود را به این جلسه بفرستد و حضور مدیران الزامی است، گفت: جانبازان سلامتی خود را برای حفظ نظام از دست‌ داده‌اند و بنده نمی‌دانم مدیری که نخواهد به این قشر خدمت کند چگونه شب با آرامش سر بر بالین می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه کمک به جانبازان وظیفه تک تک مدیران است و باید مشکلات جانبازان را حل کنند، افزود: اگر چندین نفر متقاضی سرمایه گذاری در حوزه‌ای هستند اولویت با جانبازان است که با وجود همه مشکلات می‌خواهند شغل ایجاد کنند.

استاندار فارس حل مشکل اشتغال فرزندان جانباز را نیز خواستار شد و گفت: مسؤولان دستگاه‌ها و بنیاد شهید باید در این زمینه به ما گزارش دهند.

استاندار فارس اظهار کرد: مسائل رفاهی جانبازان اهمیت ویژه‌ای دارد و مراکزی که به منظور ارائه خدمات به جانبازان ایجاد شده‌اند باید در این زمینه جدیت داشته باشند و خدمات مناسبی را در اختیار جانبازان قرار دهند. شهرداری و مسکن و شهرسازی باید مشکلات مسکن و بحث رفاهی و حمل‌ونقل جانبازان را برطرف کنند.

افشانی خطاب به مدیرکل بنیاد شهید خاطرنشان کرد: در مراکز توان‌بخشی باید با روی گشاده از جانبازان استقبال شود و این مراکز ویژه آنان است نه شخص دیگری و باید شرایط را طوری فراهم کرد که جانبازان عزیز به‌راحتی از آن استفاده کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه اجر همسران شهدا کمتر از خود جانبازان نیست، افزود: جانبازان فاتحان قله‌های صبر و استقامت هستند و صبور‌تر از آنان خانواده‌هایشان هستند که طی سال‌های گذشته با بردباری در کنار جانبازان مانده‌اند و التیام بخش دردهای آنان بوده‌اند.

افشانی با اشاره به اینکه جانبازان با عمل خود برای نسل جوان و کسانی که فضای جبهه و جنگ و شرایط سخت آن روز‌ها را به یاد ندارند الگو هستند، گفت: جانبازان با مناعت طبع و صبوری برای حفظ جامعه و حراست از انقلاب، از سلامتی خود گذشتند و به جوانان درس ایثار و فداکاری می‌دهند.

بنابراین گزارش، در ابتدای جلسه به دلیل عدم حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی، استاندار فارس عصبانی شد و شخصاً مدیران مربوطه را به جلسه احضار کرد که ظاهراً دیر رسیدن دعوت‌نامه و عدم اطلاع مدیران از نشست امروز، موجب عدم حضور آنان شده بود که پس از چند دقیقه مدیران غائب نیز حاضر شدند.

در این نشست تعدادی از جانبازان به نمایندگی از جامعه جانبازان مسائل و مشکلات این قشر فداکار را در حضور استاندار تشریح کردند که قرار شد در نشست‌های فصلی تمام این مشکلات موردبررسی قرار گرفته و برای حل آن اقدام شود.

مشکلات نگهداری جانبازان به‌ویژه جانبازان شیمیایی و قطع نخایی، عدم پرداخت کامل بیمه درمانی به جانبازان، گران بودن دارو، نبودن شرایط مناسب در مکان‌های تفریحی و وسایط حمل‌ونقل عمومی ازجمله مشکلاتی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان